Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 8.10 +DVD-toistoongelma (DVDtoistoohjelmat kaatuu)*ratkaistu*  (Luettu 1996 kertaa)

Hawksoul

• Käyttäjä
    • Profiili
Minulla on ongelmia DVD:eiden katselun kanssa Ubuntu 8.10-version kanssa. Ongelmana on se että aina kun yritän aukaista DVD:eetä esimerkiksi VLC tai Totem-elokuvasoittimella, ohjelma yrittää avata DVD:tä ja kaatuu samantien. VLC antoi päätteessä seuraavanlaisen ilmoituksen:

libdvdnav: Using dvdnav version 4.1.2 from http://dvd.sf.net
libdvdnav: DVD Title:
libdvdnav: DVD Serial Number: 435DC0CD (GEAR):
libdvdnav: DVD Title (Alternative):
libdvdnav: Unable to find map file '/home/mika/.dvdnav/.map'
libdvdnav: DVD disk reports itself with Region mask 0x00fd0000. Regions: 2
QPainter::begin: Paint device returned engine == 0, type: 1
[????????] x11 video output error: X11 request 140.19 failed with error code 11:
 BadAlloc (insufficient resources for operation)
X Error of failed request:  BadAlloc (insufficient resources for operation)
  Major opcode of failed request:  140 (XVideo)
  Minor opcode of failed request:  19 ()
  Serial number of failed request:  93
  Current serial number in output stream:  94

Totem vastaavasti tälläisen ilmoituksen:

** (totem:8489): CRITICAL **: gst_dvd_read_src_convert_timecode: assertion `(time->hour >> 4) < 0xa && (time->hour & 0xf) < 0xa' failed

Tarkemmin vielä kerrottuna, olin vastaikään asentanut puhtaana asennuksena tämän uusimman version Ubuntusta ja sen jälkeen päivittänyt sen. Sen jälkeen kokeilin Totemilla katsella DVD:eitä ja joka herjasi sitten puuttuvista koodekeista. Annoin sitten hakea ne automaattisesti(ilmeisesti liittyivät Gstreamerin erilaisiin plugineihin, en valitettavasti muista tarkalleen että mitä kaikkea Totem tarjosi). Tämän jälkeen DVD:eiden katselu ei  vielä onnistunut. Sen jälkeen  katsoin Ubuntun ohjeista että miten DVD-katselun saa toimimaan ja asensin tarvittavat paketin sen mukaan ja sittenkään ei katselu onnistunut.

Sen jälkeen olen asentanut seuraavat paketit:

- Ubuntu-restricted- extras
- libdvdcss2 (kokeillut poistaa ja asentaa uusiksi, ei auttanut mitään)
- libdvdread3
- w32codecs

Se mikä minulta ilmeisesti vielä puuttuu, on libdvdplay 0. Sitä kuitenkaan pakettilähteistä ei löydy.

Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu       
Luetaan tilatiedot... Valmis       
libdvdread3 on jo uusin versio.
E: Pakettia libdvdplay0 ei löytynyt

Voin liittää sources.listin jos tarve niin vaatii. Missähän ongelma nyt sitten mahdollisesti piileskelee?

Mainittakoon että olen jo etsinyt aikaisemmista keskusteluista, mutta niistä ei ole ollut apua. Mietin että onkohan noilla paketeilla jotain ristiriitaa keskenään esimerkiksi noiden Totemin tarjoamien koodekkien ja nyt hakemieni pakettien välillä, josta sitten kaatuminen aiheutuisi?

« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo:23.47 kirjoittanut Hawksoul »

Hawksoul

• Käyttäjä
    • Profiili
Ongelma ratkesi toisen keskustelupalstan neuvojen ansiosta. Koska minulla on Intelin integroitu näytönohjain(malli 82815), minun piti vain lisätä seuraavat rivit xorg.confiin(Device-osioon):

Option "LinearAlloc" "16000"
Option "VideoRam" "65536"
Option "CacheLines" "1980"