Kirjoittaja Aihe: Auttakaa dvdbackup ja sudo  (Luettu 3466 kertaa)

Patse

  • Vieras
Auttakaa dvdbackup ja sudo
« : 11.03.06 - klo:19.26 »
Juu pistin tämän nyt tähän osioon kun muuta en nyt keksinyt!
Eli ongelma on...Mä asensin dvdbackup ohjelman ja päätin sit testata sitä kaikki toimi.Paitsi että levy rippaantu (Omasta käskystä) Home kansioon jonne ei mulla näköjään oo oikeuksia!? Se kansio nyt pitäis saada poistettua.Yli 4Gt tiedostoa turhaan ei houkuta.Eli miten mä nyt poistan sen ja jos sais täydet ohjeet ihan "Kubuntu aloitteliaa varten"Ei mitään "mee sinne jä käskle sieltä" Kun ihan ne käskyt ois kans kivoja ja tarpeellisia :) Huom käyttis on sit Kubuntu.Kiitos kaikille vähemmän viisampaa neuvoneille jo näin etu käteen.
Fedorassa ei tää ois ollut koskaan ongelma mut oon nyt antanut deb.pohjaselle tilaisuuden kun sitä niin kehutaan.Vaikka siihen on aivan veen vaikee löytää ohjelmia ja oppi käyttään.KÄYTTÄMÄLLÄ OPPII!!!

edit: otsikon parannus
« Viimeksi muokattu: 24.03.06 - klo:11.06 kirjoittanut TimoJyrinki »

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Auttakaa
« Vastaus #1 : 11.03.06 - klo:19.57 »
Millä ihmeen tekniikalla ajoit sen ohjelman, että sait ylipäätään kirjoitettua kansioon, johon sinulla ei ilmeisesti ole kirjoitusoikeuksia?? No otat sen pääteohjelman käyttöön, ja menet kansioon /home komennolla cd /home sitten katsot että filu on varmasti siellä komento "ls" kelpaa oikein hyvin. Sen jälkeen poistat sen kansion komennolla sudo rm -r AdultXXXDVD (korvaa tuo AdultXXXDVD sillä sen sinun kansion nimellä).
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Patse

  • Vieras
Re: Auttakaa
« Vastaus #2 : 11.03.06 - klo:20.23 »
Millä ihmeen tekniikalla ajoit sen ohjelman, että sait ylipäätään kirjoitettua kansioon, johon sinulla ei ilmeisesti ole kirjoitusoikeuksia?? No otat sen pääteohjelman käyttöön, ja menet kansioon /home komennolla cd /home sitten katsot että filu on varmasti siellä komento "ls" kelpaa oikein hyvin. Sen jälkeen poistat sen kansion komennolla sudo rm -r AdultXXXDVD (korvaa tuo AdultXXXDVD sillä sen sinun kansion nimellä).

Eli yksin kertaisella käskyllä sudo dvdbackup -M -i/dev/dvd -o/home vaikka oli tarkoitus laittaa sudo dvdbackup -M -i/dev/dvd/home/patse.Kokeilen tota neuvoa.Jos se auttaa niin hyvä jos ei niin maailman helppo käyttöisin Linux distro : Fedora siirtyy jälleen ja pysyvästi mun kovolle!Menee taas hermot tän järkän kaa!Sorry ei todellakaan oo teidän vika!!!!

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Auttakaa
« Vastaus #3 : 11.03.06 - klo:20.29 »
Sudo tuossa dvdbackupin edessä oli ilmeisesti tarpeeton, sillä se lähtee millä on tullutkin eli sudolla. sudo nautilus olisi sellainen komento millä pääsisi rootin oikeuksilla selaamaan tiedostoja graafisesti, tosin olisin hieman skeptinen tuon suhteen kun nautilukseen on ympätty kaikenmaailman sambaa (kaikki ulkomaailmaan yhteydessä olevat ohjelmat joita ajetaan rootin oikeuksilla on vähän vaarallisia) ja sen sellaista. Jos tuolla sudolla nautilusta käynnistelee, niin kannattaa poistaa shift+deletellä niin ei mene tiedostot rootin roskakoriin vaan suoraan bittitaivaaseen.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Patse

  • Vieras
Re: Auttakaa
« Vastaus #4 : 11.03.06 - klo:20.51 »
Sudo tuossa dvdbackupin edessä oli ilmeisesti tarpeeton, sillä se lähtee millä on tullutkin eli sudolla. sudo nautilus olisi sellainen komento millä pääsisi rootin oikeuksilla selaamaan tiedostoja graafisesti, tosin olisin hieman skeptinen tuon suhteen kun nautilukseen on ympätty kaikenmaailman sambaa (kaikki ulkomaailmaan yhteydessä olevat ohjelmat joita ajetaan rootin oikeuksilla on vähän vaarallisia) ja sen sellaista. Jos tuolla sudolla nautilusta käynnistelee, niin kannattaa poistaa shift+deletellä niin ei mene tiedostot rootin roskakoriin vaan suoraan bittitaivaaseen.
Juu ei nää ohjeet nyt täs tauksessa auttanut kun mä haluun perusteelliset ohjeet,mut niin kuin täällä oon todennut niin kukaan ei hirveenä kehtaa autaa.Kaikkien vastaus on tuuliin mee sinne ja tee sitä mut mitä ne käskyt on ja minne ne kirjotetaan on näin Kubuntun/ubuntun 1kk käyttäjän vaikee ymmärtää.Eli ainut sydeemi on sit vaihtaa Fedora taka kun siina voi aikalailla kaikki tehdä graaffisesti.Ei tartte joka päivä muistaa 100/1000000 eri käskyä!Eh Eh Ubuntu helpoin linux,ehkä joskus! Saaneen tyhmälle suoda tää huvin ripe?

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Auttakaa
« Vastaus #5 : 11.03.06 - klo:20.55 »
Niin siis terminaaliin ne olisi pitänyt kirjoittaa, mutta kun en pahus muista, mistä Kubuntuss saa terminaalin näkyviin, olisiko Kvalikko-->Apuohjelmat --> Terminaali
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

aphc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Re: Auttakaa
« Vastaus #6 : 11.03.06 - klo:22.46 »
Paina alt+F2. Aukeavaan ikkunaan kirjoita konsole. Konsoliin kirjoitat sudo konqueror ja sitten vaan hiirelle napsuttelet oikeaan kansioon ja poistat tiedostot.

"vista on vittu soikoon aivan perseestä"

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Auttakaa
« Vastaus #7 : 11.03.06 - klo:23.02 »
No siinähän meni tietysti vikaan, heh en tajunnu ettei kubuntussa mitään nautilusta ole, tuli vaan sellainen filemanager==nautilus assosiaatio.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Patse

  • Vieras
Re: Auttakaa
« Vastaus #8 : 21.03.06 - klo:00.21 »
No siinähän meni tietysti vikaan, heh en tajunnu ettei kubuntussa mitään nautilusta ole, tuli vaan sellainen filemanager==nautilus assosiaatio.

Kiitti ku yritit auttaa! Oot tähän mennessä ollut ainut tällä foorumilla joka yrittää auttaa kunnolla...Valitettavasti jotkut luulee että kaikki osaa joka ikisen perus asian jo ihan entuusteltaan ja niille ei sitten tartte kertoo perus juttuja.Toki tässä on myös hyvä mainita että on aloittelija, niin ei tuu väärinkäsityksii(Oma vika taas) mut mitä lukeekin näit juttuja niin täällä säälittävästi vaan naureskellaan, että "etkö sä tyhmä tajunnut....jne. Onx toi nyt aloittelijoita kohtaan hirveen viisastakaan kysyn mä?Mä ainkin pyrin auttaan kaikkia joita mä vaan kokemuksilta voin! Ja jos "Janne" nimimerkki lukee tän tolla Buble Boble kuvalla varustettu.Sulle sellanen viesti että sä oot tän foorumin JUMALA sun neuvoista oon hyötynyt paljon ja varmaan muutkin. Jatka toki!!!