Moi,
asensin pöytäkoneelle Vistan viereen 8.10 version (erittäin helposti ja onnistuneesti). Nyt olen yrittänyt samaa Acerin kannettavalle ja ongelmaksi on muodostunut kohta jossa asennuksen tulisi tunnistaa vapaa levytila.
Vistan puolelta on sen omilla työkaluilla vapautettu 40 gt Ubuntua varten. Asennusohjelma näyttää vapaan tilan oikein, mutta mikäli käytän vapaan levytilan valintaa, tuloksena Ubuntu on valtaamassa 100% koko levystä eikä tunnista enää vistan läsnäoloa kuten on vielä hetki sitten tehnyt (sinänsä kunnioitettavan määrätietoinen valtausyritys).
Mikäli samaa asiaa yrittää "osioi itse" vaihtoehdolla, kaikki näyttäisi sujuvan mainiosti, mutta yhteenvedossa ennen asennusta Vista loistaa taas poissaolollaan vaikka käyttäjätilien tuontia Vistasta onkin kysytty hetki sitten. Levyosiot joille / ja swap tulevat näyttävät kuitenkin olevan oikein. Mikäli en olisi asentanut samaa ohjelmistoa toiselle koneelle niin vaivattomasti olisin luottanut noihin oikeisiin levyosioihin, mutta tuossa tapauksessa Vista oli mainittu kaikissa asennuksen kohdissa yhteenvetoa myöten ja sen vuoksi epävarmuus alkoi jäytämään sisuskalujani.
Olisin kovasti kiitollinen tiedoista, jotka tässä tilanteessa saattaisivat minua auttaa. Kuuluuko yhteenvedossa manuaalisen osioinnin jälkeen edes tulla tietoa siirtoapulaisen mukanaolosta vai ei?