Kirjoittaja Aihe: kqemu-kernelmoduulin asentaminen ja käyttöönotto  (Luettu 1523 kertaa)

Rommel2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Ajattelin ihan kokemuksen ja tiedon kartuttamiseksi kokeilla virtuaalikäyttiksen asentamista. Ensin joku helppo ja sitten Gentoo. No, joka tapauksessa päädyin valitsemaan emulaattoriksi Qemun. Sain sen asennettua ilman ongelmia, mutta en osaa asentaa ohjelman suorituskykyä suuresti parantavaa kqemu-kernelmoduulia. Latasin sen Qemun sivuilta ja se odottelee jatkotoimia kiltisti koneella edelleen pakattuna. Muuta en sitten olekkaan vielä tehnyt.

Eli miten minun pitää tästä jatkaa? Taitaa olla tuon paketin purku oikeaan kansioon ja moduulin asentaminen ja käyttöönotto suhteellisen yksinkertainen homma sinänsä, mutta hankala sellaiselle, joka ei ole sellaista vielä koskaan tehnyt (=minulle).

Läppärinä on Dell Latitude D630, Ubuntu on vielä 8.04 versio ja kernelinä porskuttaa 2.6.24-21-generic.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: kqemu-kernelmoduulin asentaminen ja käyttöönotto
« Vastaus #1 : 24.11.08 - klo:16.11 »
Eli miten minun pitää tästä jatkaa? Taitaa olla tuon paketin purku oikeaan kansioon ja moduulin asentaminen ja käyttöönotto suhteellisen yksinkertainen homma sinänsä, mutta hankala sellaiselle, joka ei ole sellaista vielä koskaan tehnyt (=minulle).

Tyhmä kysymys aluksi, oletko tarkistanut, että läppärin prosessori tukee virtualisointia?

Tyhmä ehdotus - KVM?

http://wiki.ubuntu-fi.org/KVM

Anteeksi, että en vastaa kysymykseesi.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Rommel2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: kqemu-kernelmoduulin asentaminen ja käyttöönotto
« Vastaus #2 : 24.11.08 - klo:21.07 »
Tyhmä kysymys aluksi, oletko tarkistanut, että läppärin prosessori tukee virtualisointia?

Pitäisi tukea kun kaverilla on sama kone ja siinä Arch Linuxilla Qemu pyörittää Wintoosaa.