Kirjoittaja Aihe: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa [ratkaistu]  (Luettu 2947 kertaa)

J-MH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Ubuntun automaattisen päivitystoiminnon kautta kone ilmoitta, että 3 päivitystä saatavilla: hpijs, hplip ja hplip-data.
Kun tämän jälkeen pyydän asentamaan ko. päivitykset alkaa tiedostojen lataus koneelleni normaalisti. Kun tiedostot pitäisi asentaa tulee seuraavanlainen herja:

Tapahtui virhe
Tarkemmat tiedot:

W: Tiedostoa http://fi.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/h/hplip/hplip-data_2.7.7.dfsg.1-0ubuntu5.1_all.deb ei voi noutaa
  Koko ei täsmää

W: Tiedostoa http://fi.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/h/hplip/hplip_2.7.7.dfsg.1-0ubuntu5.1_i386.deb ei voi noutaa
  Koko ei täsmää

W: Tiedostoa http://fi.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/h/hplip/hpijs_2.7.7+2.7.7.dfsg.1-0ubuntu5.1_i386.deb ei voi noutaa
  Koko ei täsmää


Ja asennus loppuu siihen. Kuitenkin Ubuntu aina vain ilmoittaa, että ko. päivitykset saatavilla.
Mitä pitäisi tehdä? Minulla ei ole käytössä HP:n tulostinta. Ubuntu versio on 7.10.
Voinko jotain asetuksia muuttamalla saada päivitykset asentumaan tai voiko ne saada pois siten, että ne eivät yritä asentua?

 ??? ???
« Viimeksi muokattu: 25.11.08 - klo:10.04 kirjoittanut J-MH »

snifi

  • Vieras
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #1 : 22.11.08 - klo:13.05 »
Samaan virheeseen törmäsin minäkin. Adept Updater:lla on neljä asentamatonta paketinpäivitystä odottamassa, enkä tiedä mitä niille pitäisi tehdä.

Ajattelin odotella jonkin aikaa, josko tilanne korjaantuisi sillä (", että joku toinen lähettäisi bugiraportin, ja että päivitykset saataisiin Canonicilla korjatuksia, ja, että...")... Ehkä tämä ei kuitenkaan ole ihan oikea tapa toimia?

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #2 : 22.11.08 - klo:18.58 »
Kokeilkaa Päätteellä. Wiki kirjastosta löytyy ohjeita. Alla on linkki. Ystävällisin terveisin kalarm.

http://linux.fi/index.php/Apt
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

E_LE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #3 : 24.11.08 - klo:18.34 »
Komentotulkki ja apt-get ei auta , vika on itse paketeissa : väärä koko. Uudet ovat kyllä jonossa, mutta näistä virheellisistä täytyy päästä eroon. Fiksumpikin tapa varmaan löytyy, mutta tämä toimi minulla
- Asensin paketit (tuo J-MH:n lista) lataamalla paketit selaimella ja asentamalla suoraan (gnome-open). 
- uudemmat versiot  (.. 5.2 ...deb) ilmestyivät update manageriin
- ne asentuivat ilman ongelmia.

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #4 : 24.11.08 - klo:19.01 »
Hienoa kun sait jollain tapaa korjattua. Vielä kun laitat ensimmäiseen aloitus otsikkoon, Ratkaistu. Voi olla apua toisillekin? Ystävällisin terveisin kalarm.
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo:19.04 kirjoittanut kalarm »
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #5 : 24.11.08 - klo:22.22 »
Komentotulkki ja apt-get ei auta , vika on itse paketeissa : väärä koko. Uudet ovat kyllä jonossa, mutta näistä virheellisistä täytyy päästä eroon. Fiksumpikin tapa varmaan löytyy, mutta tämä toimi minulla
- Asensin paketit (tuo J-MH:n lista) lataamalla paketit selaimella ja asentamalla suoraan (gnome-open). 
- uudemmat versiot  (.. 5.2 ...deb) ilmestyivät update manageriin
- ne asentuivat ilman ongelmia.

Kubuntun kanssa samojen pakettien kanssa samat ongelmat. Mitä itseasiassa teit ja voikohan noita soveltaa Kubuntuun? Mulla on samasta asiasta kysely tuolla Vaihtoehtoisissa Työpöytäympäristöissa mutta ilmeisesti muilla on asia hoidossa.


 
Registered User # 482897

E_LE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa [ratkaistu?]
« Vastaus #6 : 24.11.08 - klo:23.06 »
Kubuntun kanssa samojen pakettien kanssa samat ongelmat. Mitä itseasiassa teit ja voikohan noita soveltaa Kubuntuun?

Selaimessa valitsin tuon http-linkin ja hiiren oikea korva + Save as ....
Tallennuskansiioon  ilmestyy .deb-tiedosto, jonka voi asentaa graafisesti klikkaamalla tiedostoa tai sitten komentotulkkilla: sudo dpkg --install file.deb. Lisää infoa "man dpkg".
Eiköhän mene samalla tavalla Kubuntussa. Pakettihallinnan "K-ohjelma" on tietysti jotain muuta kuin "gnome-open"

J-MH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #7 : 25.11.08 - klo:09.55 »
Aika korjasi tilanteen (ainakin minun koneellani). Tänään tuli uusia ohjelmapäivityksiä ja niiden mukana myös korjaantui kolmen ohjelman päivittyminen, jotka aiemmin temppuilivat.  :) :)

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #8 : 25.11.08 - klo:13.56 »
Aika korjasi tilanteen (ainakin minun koneellani). Tänään tuli uusia ohjelmapäivityksiä ja niiden mukana myös korjaantui kolmen ohjelman päivittyminen, jotka aiemmin temppuilivat.  :) :)

Jeesh... kyllä näin kävi sitten täälläkin, turhaan hermoilin. Kiitos.
Registered User # 482897

Storck

  • Vieras
Vs: Ongelma ohjelmapäivityksen asentumisessa
« Vastaus #9 : 25.11.08 - klo:16.33 »
turhaan hermoilin. Kiitos.

Eipä noissa päivityksissä kannata hermoilla varsinkaan jos kone toimii. Kyllä ne sieltä tulee kun on tullakseen.  :)