Kirjoittaja Aihe: KDE 4.x vanhalle lookille  (Luettu 4648 kertaa)

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
KDE 4.x vanhalle lookille
« : 17.11.08 - klo:20.05 »
Jopa Windowssisa XP:n ja Vistan saa asetettua näyttämään Win 2000/me-tyyliseltä, mutta en ole vielä löytänyt tätä KDE:sta. Saako tätä KDE 4:sta näyttämään 3.x tyyliseltä?
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #1 : 20.11.08 - klo:17.37 »
Toiminnaltaan nelosarjalaisesta ei kolmossarjalaista saa, mutta ulkonäköön saattaa löytyä kilkkeitä kyllä.

Ootko katellu tuolta--> http://kde-look.org/

Mitä tarkalleenottaen haluaisit muuttaa?
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #2 : 20.11.08 - klo:17.48 »
Eikös siihen ole suoraan saatavilla ainakin:
Crystal SVG (yäk  ;) )
Keramik, Plastik jne
ja jokin ikkunateema.

Plasmaa voi olla vaikeampaa saada "kohdilleen", mutta sille löytyy rutkasti teemoja.

« Viimeksi muokattu: 20.11.08 - klo:18.12 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #3 : 22.11.08 - klo:00.15 »
Toiminnaltaan nelosarjalaisesta ei kolmossarjalaista saa, mutta ulkonäköön saattaa löytyä kilkkeitä kyllä.

Ootko katellu tuolta--> http://kde-look.org/

Mitä tarkalleenottaen haluaisit muuttaa?

Ainakin tuon k-valikon vanhaan muotoon.
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #4 : 22.11.08 - klo:01.22 »
Eikös K-valikon saanut vanhantyyliseksi ihan vain menemällä sen ominaisuuksiin kun ensin avaa plasman lukituksen?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #5 : 22.11.08 - klo:07.24 »
Eikös K-valikon saanut vanhantyyliseksi ihan vain menemällä sen ominaisuuksiin kun ensin avaa plasman lukituksen?

Kyllä näin on. Eli sovelmien lukitus pois päältä ja K-valikon kohdalla hiiren oikealla napilla saa valikon, jossa suoraan kohta "Vaihda vanhantyyliseen valikkoon".

aapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #6 : 22.11.08 - klo:17.14 »
Minä kaipaisin KDE 4:ään vanhan mallista työpöytää. Haluan, että sinne voi raahata tiedostoja ja kansioita ja niitä voi sitten käynnistää ja avata. Ja jos tämä tarkoittaa, että menetän kaikki muut härvelit (plasmoidit?) työpöydältä, niin olen senkin valmis maksamaan.

'Folder view' taitaa olla se vimpain, jolla vissiin pääsee alkuun, mutta siinä näytti kaikki se läpinäkyvyys ja varjostus sekoittavan näytönohjainta (tai mistä minä tiedän ketä sekoitti) (kun ikkunaa liikutti päällä, niin alta paljastui vain mustaa)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #7 : 22.11.08 - klo:19.03 »
Minä kaipaisin KDE 4:ään vanhan mallista työpöytää. Haluan, että sinne voi raahata tiedostoja ja kansioita ja niitä voi sitten käynnistää ja avata. Ja jos tämä tarkoittaa, että menetän kaikki muut härvelit (plasmoidit?) työpöydältä, niin olen senkin valmis maksamaan.

'Folder view' taitaa olla se vimpain, jolla vissiin pääsee alkuun, mutta siinä näytti kaikki se läpinäkyvyys ja varjostus sekoittavan näytönohjainta (tai mistä minä tiedän ketä sekoitti) (kun ikkunaa liikutti päällä, niin alta paljastui vain mustaa)

Eikös tämä tarkoita sitä että haluat käyttää KDE 3:sta? :)
Miksi turhaan yrittää taivuttaa KDE4:sta moiseen?

pag

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
  • Arch Linux & KDEmod4
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #8 : 23.11.08 - klo:11.16 »
Minä kaipaisin KDE 4:ään vanhan mallista työpöytää. Haluan, että sinne voi raahata tiedostoja ja kansioita ja niitä voi sitten käynnistää ja avata. Ja jos tämä tarkoittaa, että menetän kaikki muut härvelit (plasmoidit?) työpöydältä, niin olen senkin valmis maksamaan.

Ainakin minulla on Työpöydän asetuksissa (niihin pääsee käsiksi oikeaa hiirenkorvaa työpöydällä painaen) Sellainen vaihotehto kuin "Desktop type" eli suomennettuna olisi varmaankin joku "työpöydän tyyppi" – Siitä voi sitten valita tyypiksi Folder view:n, joka sitten laajentaa Folder view:n automaattisesti koko työpöydän laajuiseksi ja poistaa ylimääräiset tekstuurit siitä, sillä sitten saa ~/Desktop:in (tai jonkun muunkin hakemiston?) näkymään ns. vanhantyylisenä työpöytänä. Tuossa rytäkässä ei myöskään menetä widgetteja.
"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi || Ole hyvä, ja lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa. :)

aapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #9 : 23.11.08 - klo:12.19 »
Tarkoitus olisi käyttää Intrepidiä ja siinä tulee kde4, jossa on yhtä sun toista mielenkiintoista. Sen vaihtaminen kde3:een tuntuisi aika hassulta, kun kyseessä on kuitenkin vain työpöydän kuvakkeiden käyttäytyminen.

Tuo 'työpöydän tyyppi' kuulostaa juuri oikealta vivulta, minulla ei jostakin syystä ole sellaista. (oikean valikon varmaan löysin, liitteenä kuva)
kden versio: 4.1.2

(voisin veikata että tarkasti 4.1.2-0ubuntu13)

[ylläpito on poistanut liitteen]

pag

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
  • Arch Linux & KDEmod4
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #10 : 23.11.08 - klo:16.03 »
Tuo 'työpöydän tyyppi' kuulostaa juuri oikealta vivulta, minulla ei jostakin syystä ole sellaista. (oikean valikon varmaan löysin, liitteenä kuva)

Joo, juuri tuota valikkoa tarkoitin. Kumma, kun ei Ubuntusta kyseistä vipua löydy, luulin, että se on ihan virallisessa julkaisussa mukana. Sinäänsä yllättävää, ettei Ubuntu oli sitten tuotakin backportannu, erityisesti ottaen huomioon, että ilmeisesti suht. moni muu on.

Sinulle kuitenkin lohduksi, että tuo tullee viimeistään tammikuun lopulla julkaistavassa 4.2:ssa ihan vanilla-julkaisun myötäkin, joten saat kyseisen ominaisuuden käyttöösi viimeistään silloin. :)
"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi || Ole hyvä, ja lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa. :)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #11 : 24.11.08 - klo:06.57 »
Tuo 'työpöydän tyyppi' kuulostaa juuri oikealta vivulta, minulla ei jostakin syystä ole sellaista. (oikean valikon varmaan löysin, liitteenä kuva)

Joo, juuri tuota valikkoa tarkoitin. Kumma, kun ei Ubuntusta kyseistä vipua löydy, luulin, että se on ihan virallisessa julkaisussa mukana. Sinäänsä yllättävää, ettei Ubuntu oli sitten tuotakin backportannu, erityisesti ottaen huomioon, että ilmeisesti suht. moni muu on.

Sinulle kuitenkin lohduksi, että tuo tullee viimeistään tammikuun lopulla julkaistavassa 4.2:ssa ihan vanilla-julkaisun myötäkin, joten saat kyseisen ominaisuuden käyttöösi viimeistään silloin. :)

Joo näyttäis olevan tulossa KDE 4.2:seen toi.. Mulle on riittänyt toi Folder View plasmoidi, mutta tuohan tuo vaa lisää vaihtoehtoja --> hieno juttu.

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: KDE 4.x vanhalle lookille
« Vastaus #12 : 06.12.08 - klo:16.55 »
Ehdin jo downgradettaa, mutta tuskin tuo olisi auttanut tuohon kirkkaudensäätöongelmaan.
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi