Kirjoittaja Aihe: Puppy linux ja näyttö/virransäästö ongelma  (Luettu 2417 kertaa)

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
No niin, nyt kun on onnellisesti saatu melkein kaikki toimimaan, niin tarvisin taas hieman apua. Eli ongelma tulee siitä, kun kone on noin 5 minuuttia ollut päällä ilman, että sillä tehdään yhtään mitään niin näyttö pimenee, menee ilmeisesti unitilaan. Mitenköhän tätä aikaa saisi vähän sorkittua pitemmäksi? Sitten jos kone on 10 minuuttia päällä niin se sammuu kokonaan, näytön pimettyä ensiksi. Kyse ei siis ole tavallisesta näytönsäästäjästä, jonka astukset kyllä löysin.

Windows 98 kun viimeksi käytin tällä koneella niin asetus löytyi virransäästö asetusten alta, joten nyt pitäisi löytää saman sortimentin astukset tästä puppystä.

Paznak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Puppy linux ja näyttö/virransäästö ongelma
« Vastaus #1 : 16.11.08 - klo:08.29 »
acpi tai apm tekee tuon. Käynnistyvistä skripteistä (Slackwaressa rc.M, vaikka on acpid niin tuo rc.M määrää) mulla on 15 min että näyttö pimenee ja tunnin päästä näyttö (vaikka näyttö ei sammu ku on oikea kuvaputki-näyttö)

elikkä grep avuksi ja sinne hakemistoon jossa käynnistysjutut ovat (en muista missä ovat puppyssä)

Pieni pätkä /etc/rc.d/rc.M:stä
Koodia: [Valitse]
/bin/setterm -black 15 -powersave powerdown -powerdown 60
tuo seuraava vois auttaa.

Koodia: [Valitse]
grep powersave *hakusanat: powersave | powerdown | /bin/setterm | -blank 5 (jos kerran 5:ssä minuutissa pimenee) joku noista, samalla rivillä kaikki (ainakin mulla). Jos ei löydy niin /etc hakemistoon ja perään -r (käy kaikki kansiot)

Jos joku tietää graafisen tavan voi ilmoittaa, minä vain olen tottunu vimillä leikkiä

Piti ottaa selvää kun kde:ssä disabloinnu kaikki ja silti pimeni monitori

Tuosta koneen sammumisesta en osaa sanoa, oma kone yötä päivää päällä
« Viimeksi muokattu: 16.11.08 - klo:08.42 kirjoittanut Paznak »

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Puppy linux ja näyttö/virransäästö ongelma
« Vastaus #2 : 16.11.08 - klo:22.38 »
Kiitoksia, pitääpä kokeilla kun taas kerkeää tuota kannettavaa katsoa seuraavan kerran. Tuo koneen sammuminen johtui niinkin yksinkertaisesta syystä kun virtajohdon huonosta kosketuksesta, joten koneen akku oli melkein tyhjä ja sammutti itse itsensä. Nyt kytkettynä verkkovirtaan, sammuu vain tuo näyttö.