Go Osku Go Osku!
Voi että kun alkoi kiehumaan, kun lueskelin läpi ne kolme sivua...
Itse "en osaa" käyttää oikeastaan mitään käyttistä, niin että hallitsisin sen ja osaisin ratkaista pulmat omine neuvoineni,
tässä tulee kyllä Ubuntu:n Suomen foorumi kyllä niin rakkaaksi, että ihmettelen miten eukko kestää
Oli kyllä niin "ite oot" ja "mä en enää leiki samal hiekkalaatikol" meininkiä tuolla, että oksat pois!
musta tuntuu että toi on tosissaan yrittäny, muttei vaan osaa
Kuten monasti on tullut täälläkin foorumilla todettua, "mikään" ei näiden järjestelmien kesken ole samaa!
Tai niinno...
http://webd.savonia-amk.fi/www/kt22440/LNW/linux_eioo_windows.html -juttua lainatakseni:
"...Linux <=> Windows on kuin Moottoripyörät <=> Autot: Molemmat ovat kulkuneuvoja, joilla pääset paikasta A paikkaan B tietä pitkin. Ne kuitenkin ovat eri muotoisia, eri kokoisia, niissä on erilainen väritys ja ne ovat toimintaperusteiltaan aivan erilaiset...."
"...Joku, joka ajaa autoa, saattaa jokin päivä istua ruuhkassa ja nähdä kuinka moottoripyörä lipuu hänen ohitseen. Hän saattaa kadehtia ajajan mahdollisuutta välttää jotakin, mikä on raastava ongelma autolle. Jos tämä autoilija silloin sanoisi " Tiedän kaiken autoista, joten tiedän varmasti kaiken myös moottoripyöristä!" , olisi hän väärässä...."Vaikka aloitin oman Linux käyttöni lähes nolla kokemuksella, silti olen tullut hyvin toimeen! Ja nyt n. 6kk käytön jälkeen tiedän ehkis jo hieman paremmin että mistä kannattaa ongelman ratkaisemista lähteä yrittelemään Linuxin puolella, kuin Windowssin puolella. Ja Windowssia tullut sentään käytettyä... hetkonen... n. 10 VUOTTA!
Että kiitos kauheasti ubuntu-yhteisölle!
Tottis!