Kirjoittaja Aihe: ATI RADEON 4850 pätkii WoWissa eikä Compiz toimi!!APUA  (Luettu 3681 kertaa)

Achates

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Jo elikkä olen aloittelia ubuntussa 8.10 versiossa,, koneessani on core 2 duo e8500 prossu 4 gb ram ja toi nöyttis ati radeon 4850..
kun laitoin erikoist tehosteet päälle niin ei voinut katsoa videoita ne pätkisivät luulen että framesit oli joku 2 :S.. sitten otin ne pois ja toimisi hyvin dvd sun muut VLC playerillä..
laitoin Wine ohjelman ja instaloisin wowin peli käynnisty mutta kun pääsee *ONLINE niin kuvaa bugii ja on täynnä ihmeitä kuvioita viivoja mitkä lentelee siinä..

Eli haluaisin oppaan ajureiden asentamiseen ja muitakin Apuja tähän ongelmaan kiitä jos saan Vastauksia meinaan sitä että en haluaisi Xpeetä takaisin

T-Achates

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: ATI RADEON 4850 pätkii WoWissa eikä Compiz toimi!!APUA
« Vastaus #1 : 06.11.08 - klo:08.47 »
Tuossa on ohje ajureiden asentamiseen 8.04-versioon eli Hardyyn: http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Laitteisto Voi olla, ettei se mene ihan samalla tavalla uusimmassa versiossa. En osaa sanoa, kun en ole kokeillut. Kannattanee myös kokeilla foorumin hakua vaikkapa sanoilla "radeon ajuri", niin eiköhän sieltä jotain ainakin löydy.

Ja ihan vastaisuuden varalle, kannattaa ottaa työpöytätehosteet pois, ennen kuin alkaa pelaamaan. Itselläni ne tuottavat juuri tuollaisia viivoja ja välähdyksiä kesken pelaamisen, jos ovat päällä. Voit asentaa paketin "fusion-icon", jolla voi parilla hiiren napautuksella vaihtaa ikkunamanageria vaikkapa compizin ja metacityn välillä.

numen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili

AION

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 150
    • Profiili
Vs: ATI RADEON 4850 pätkii WoWissa eikä Compiz toimi!!APUA
« Vastaus #3 : 11.11.08 - klo:20.55 »
Ati on mennyt paljon eteenpäin, mutta vielä on matkaa sellaset 100000Km.
Itse en saanut mitään Winen läpi toimimaan Atin kortilla, ja Efektit joten kuten. Sinullakun on niin tehokas prossu niin vaihda sieltä VLC:n conffeista jostain videon renderöinniksi X11 (eli prossu). Sen voi xorg.conffiinkin kirjoittaa.
Wine ongelmaan en osaa sanoa oikein mitään. Katso
Koodia: [Valitse]
fglrxinfo