Kirjoittaja Aihe: 8,10 Epäonnistunut päivitys ja wlan-tikku?  (Luettu 1719 kertaa)

iCube

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
8,10 Epäonnistunut päivitys ja wlan-tikku?
« : 31.10.08 - klo:21.43 »
Yritin sitten päivittää Ubuntun 8,04:stä uuteen 8,10:een, siinä toivossa että saisin katkeilevan wlanin toimimaan paremmin. Kaikki sujui hyvin päivityksessä kunne "laadukas" A-linkin Wlan-tikku päätti katkaista netin ja keskeytti 8,10:n asennuksen. Nyt kone pääsee kirjautumis ruutua pidemmälle ja se sekoaa heti kun kirjaudun sisään (Hiiri liikkuu ja tausta on yksivärinen tai taustakuva). Kone ei suostu edes käynnistymään Gnomen graaffisessa viansietotilassa.  :( Nyt kone pitäisi saada taas toimimaan, mitä koneelleni pitäisi tehdä että sitä voisi taas käyttää?

Ramses

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: 8,10 Epäonnistunut päivitys ja wlan-tikku?
« Vastaus #1 : 01.11.08 - klo:06.45 »
Kokeile valita recovery mode käynnistyksessä. Jos homma ei ole tyssännyt aivan alkuun pääset asentamaan jo haettuja paketteja seuraavaksi avautuvasta valikosta dpkg-valinnalla.
Jos on vaan mahdollista kannattaa päivitys tehdä johtoethernettiä pitkin.

iCube

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: 8,10 Epäonnistunut päivitys ja wlan-tikku?
« Vastaus #2 : 01.11.08 - klo:11.16 »
Pääsin tuohon dpkg-kohtaan, mutta sitten kone kehoittaa päivittämään paketti listansa. Kuinka se tehdään?
Kokeilin tehdä tuota kirjoittamalla päätteeseen "apt-get update", tarvitsisiko siinä olla muutakin tekstia?

Kun kone yritti käynnistyä normaali tilaansa niin näytön päälle tulee yksivärinen "kalvo", joka poistuu hetkeksi, kun pyöritän compiz fusionilla työpöytää. Työpöytä kuutio tuntuu nyt pyörivän todella hitaasti.

Minulle tuli myös tuo ethernet-johto mieleen 10 sekuntia myöhemmin kun olin painanut päivitä, sitten yritin painaa peru, mutta kone ei reagoinut siihen.

iCube

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: 8,10 Epäonnistunut päivitys ja wlan-tikku?
« Vastaus #3 : 07.11.08 - klo:16.47 »
Kuinka vanhan kovalevyn sisältö (Valokuvat ja musiikit) saa kopiotua ulkoiselle kovalevylle tai vastaavalle? Kun yritän kopioida tiedostoja Ubuntun asennus cd:n kokeilu tilassa, niin kone ilmoittaa minulle kyseisissä tiedostoissa ettei minulla ole oikeuksia niihin, vaikka olenkin ottanut kuvat. Kuinka hankin nämä oikeudet?