Kirjoittaja Aihe: ubuntu 8.10 synaptic hidas ??  (Luettu 1774 kertaa)

piit81

• Käyttäjä
    • Profiili
ubuntu 8.10 synaptic hidas ??
« : 30.10.08 - klo:21.37 »
Latasin ubuntun uuden version - 8.10. Netti toimii ihan jees ,kun motukan säädin. Mut synaptic-pakkauksienhallinta on aikas hidas ,ottaen huomioon ,mitä se on aikaisemmin ollut. Voisiko vika olla siinä ,kun tä on vasta uusi julkaisu ?

hhannu

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 synaptic hidas ??
« Vastaus #1 : 30.10.08 - klo:21.56 »
Ubuntun palvelimet on tällä hetkellä aika kovassa käytössä.....

Ilokaasu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.08 - klo:08.10 »
Suurin ongelma on todennäköisesti kuormitetut palvelimet. Toinen vaihtoehto voi olla että pakettilähteet on merkitty jonnekkin Alaskaan eikä esim lähemmäksi Suomea. Vai meinasitko että se on hidas käyttää ? Esim komennot ei mene perille vai mitä tarkoitit?

piit81

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.11.08 - klo:19.03 »
Suurin ongelma on todennäköisesti kuormitetut palvelimet. Toinen vaihtoehto voi olla että pakettilähteet on merkitty jonnekkin Alaskaan eikä esim lähemmäksi Suomea. Vai meinasitko että se on hidas käyttää ? Esim komennot ei mene perille vai mitä tarkoitit?

Eli kun laitoin uuden version ubuntusta (8.10) ,ni en saavuttanut samaa nopeutta ,minkä olen aikaisemmin saavuttanut (8.04 ver.). Siis todellakin huomattavaa eroa on ollut ,kun aikaisemmin tuli paketit hetkessä ,ni nyt saa odottaa. Olen huomioinut pakettien koon. Mutta kyllä tässä pärjäillään:-)
Eli juuri sypaptic-pakkauksien hallinnassa olen huomannut hitauden. Sori mä en varmaankaan osaa sanoa noita termejä oikein (koska en ole mitään GURU) ,mut yritän opiskella :-)