Kirjoittaja Aihe: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?  (Luettu 2641 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
eli etsisin kalenteri sovellusta jonka saisi integroitua gnome panelin kelloon/kalenteriin. Evolutioniahan se oletuksena tarjoaa, mutta kun siihen pitää määritellä sähköposti asetukset jotta se toimii ja kun en tarvitse sähköposti ohjelmaa, vaan pelkän kalenterin mielellään vielä sellaisen jonka voisi synkata nokialaisen kanssa, mutta se on sitten vain plussaa.

eli voiko oletus kalenteri sovellusta jotenkin vaihtaa? ja mitä vaihtoehtoja siihen on?
en halua sähköpostiohjelmaa kylkiäisenä, mutta jos se on pakko ottaa niin sellainen, jossa ei ole pakko määritellä sahköpostin asetuksia.

Sunbirdiä kokeilin ja lupaavalta vaikuttaa, mutta en tiedä onko se täysin sopiva omaan käyttööni, kun testaus on kesken.

Tarvittavat ominaisuudet
  • gnomeen integroituminen
  • hälyyttää menoista jos hälyytys on määritelty
  • ja tekee sen hälyytyksen ilman ohjelman erillistä käynnistystä
  • helppo käyttää
olisi kiva jos
  • Nokian S60 3rd puhelinten kanssa onnistuisi kalenterin synkkaus
  • se olisi suomennnettu

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?
« Vastaus #1 : 28.10.08 - klo:12.47 »
KDE:en KOrganizer täyttäs noi vaatimukset. Luulis että se toimii gnomessakin, kun ainakin gnomen ohjelmat toimii KDE:ssä
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?
« Vastaus #2 : 28.10.08 - klo:12.53 »
KDE:en KOrganizer täyttäs noi vaatimukset. Luulis että se toimii gnomessakin, kun ainakin gnomen ohjelmat toimii KDE:ssä

En mielelläni asentaisi tähän enää kde ohjelmia ja epäilen sitä gnomeen integroitumista, mutta jos muuta ei tule vastaan niin täytyy tuota kokeilla.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?
« Vastaus #3 : 28.10.08 - klo:16.11 »
Itse olen joskus virtuaalikoneessa (kuvakaappausta varten) laittanut Evolutioniin tunnuksiksi jotain huuhaata (sähköposti-palvelimia en tainnut määritellä) ja hyvin meni sisään. Viestejä ei kyllä hakenut. ;)

Ei hyvä ratkaisu, mutta kelpasi minulle tilapäisesti. No toivottavasti saat jonkun hyvän vinkin itse kun en osaa ehdottaa mitään.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?
« Vastaus #4 : 28.10.08 - klo:17.19 »
Itse käytän Google Calendar Notifier addonia Firefoxissa. Toisaalta kaipaisin työpöytään ja paneeliin integroituja ilmoituksia mutta Firefox on aina päällä. Parempia ehdotuksia odotellessa.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?
« Vastaus #5 : 28.10.08 - klo:18.42 »
Itse olen joskus virtuaalikoneessa (kuvakaappausta varten) laittanut Evolutioniin tunnuksiksi jotain huuhaata (sähköposti-palvelimia en tainnut määritellä) ja hyvin meni sisään. Viestejä ei kyllä hakenut. ;)

Ei hyvä ratkaisu, mutta kelpasi minulle tilapäisesti. No toivottavasti saat jonkun hyvän vinkin itse kun en osaa ehdottaa mitään.

tuo voisi olla yksi ratkaisu jos mitään muuta ei ilmaannu. Jospa se ei pahasti valita kun ei löydä niitä viestejä... :)

pienellä etsimisellä en löytänyt kuin saman kysymyksen muilla kielillä joten vähän epäilyttää onko tähän ratkaisua varmaan täytyy joko tyytyä sunbird:n ilman integrointia tai sitten käyttää evolutionia keksityillä maili asetuksilla.

Ihmetyttää hiukan miksi gnomen asetuksissa ei voi valita missään oletus kalenteria. vai onko sekin valinta integroitu oletus sähköpostiin.
« Viimeksi muokattu: 28.10.08 - klo:18.48 kirjoittanut Anssi »

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Vs: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?
« Vastaus #6 : 28.10.08 - klo:18.56 »
Tuota oon joskus testannu.

http://www.rainlendar.net/cms/index.php

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Onko kalenteri ohjelmaa joka integroituu gnomeen?
« Vastaus #7 : 31.10.08 - klo:13.55 »
En tiedä mitä tarkoitat integroitumisella, mutta alla olevalta näyttää KOrganicer Gnomessa. Kuvake on hiiren osoittimen yläpuolella ja hälyyttää samalla tavalla kun KDE:ssä jos on joku meno.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."