Kirjoittaja Aihe: Firestarter  (Luettu 3110 kertaa)

kossi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Firestarter
« : 05.03.06 - klo:16.04 »
Asentelin tuossa Firestarterin ja nyt se kysyy salasanaa joka kerta kun kirjaudun sisään,millä vois estää tämän.Ei muuten ole ennen kysellyt moista
vaikka olen asentanut ennenkin ko:n ohjelman?

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Firestarter
« Vastaus #1 : 05.03.06 - klo:17.27 »
Asentelin tuossa Firestarterin ja nyt se kysyy salasanaa joka kerta kun kirjaudun sisään,millä vois estää tämän.Ei muuten ole ennen kysellyt moista
vaikka olen asentanut ennenkin ko:n ohjelman?

Ei ole mitään syytä käynnistää Firestarteria automaattisesti, vaikka se ei käynnissä olekaan niin palomuuri on silti toiminnassa. Eli tuo firestarter on vain iptablesin säätämiseen tarkoitettu graafinen ohjelma (eli käynnistät sen vain silloin kun pitää jotain palomuuri sääntöjä tehdä).
Itseänikin tuo ensin hämäsi kun oli tottunut windowssiin, mutta onneksi janne joskus selitti saman mulle niin sai olla rauhallisin mielin vaikkei firestarter olekaan päällä.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Ubuntuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
  • Linux koodari
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: Firestarter
« Vastaus #2 : 07.03.06 - klo:15.10 »
Jos kuitenkin haluat sen käynnistyvän automaattisesti kirjautuessasi gnomeen, niin tee näin.

Avaa /etc/sudoers johonkin editoriin. Esim

Koodia: [Valitse]
gksudo gedit /etc/sudoers
ja lisää tiedoston loppuun rivi

Koodia: [Valitse]
käyttäjä ALL=NOPASSWD:/usr/sbin/firestarter
Jossa korvaat "käyttäjä" tekstin omalla käyttäjätunnuksellasi.

Seuraavaksi valitaan oikealta ylhäältä valikosta System -> Preferences -> Sessions ja sieltä välilehti Startup programs. Paina Add ja kirjoita komennoksi

Koodia: [Valitse]
sudo firestarter --start-hidden
Nyt firestarterin pitäisi käynnistyä gnomen mukana.


tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Firestarter
« Vastaus #3 : 07.03.06 - klo:15.17 »
Siis firestarter kyllä käynnistyy automaattisesti, sitä säätelevä GUI-softa vain ei käynnisty. Itselläni tuo GUI ainakin aiheuttaa pitemmän päälle ei toivottavaa järjestelmän nykimistä(johtuen logiin kirjautuvista iskuista). Joten en käytä GUIta ollenkaan.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Ubuntuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
  • Linux koodari
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: Firestarter
« Vastaus #4 : 07.03.06 - klo:19.04 »
Firestarter on se GUI. Iptables on se palomuuri, jota Firestarterilla voi säätää. Näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä. Eli muuri tosiaan on päällä muutenkin.

juyli

  • Vieras
Re: Firestarter
« Vastaus #5 : 07.03.06 - klo:19.13 »
Firestarter on se GUI. Iptables on se palomuuri, jota Firestarterilla voi säätää. Näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä. Eli muuri tosiaan on päällä muutenkin.

iptables asetukset näkyvät komennolla:
Koodia: [Valitse]

sudo iptables -L

Voihan noita tarkistella sitten vaikka netinkin kautta:
http://scan.sygate.com