Kirjoittaja Aihe: ET ja äänet  (Luettu 4168 kertaa)

COBHC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
ET ja äänet
« : 19.10.08 - klo:11.28 »
Moi,

Eli asensin ET:n ja peli rullaa kuin unelma...Mutta äänet ei...Olen yrittänyt monen ohjeen mukaan mutta ei...

Ennen sain aanet toimimaan seuraavilla komennoilla (7.10 Kubuntussa)...

Ubuntu server + KDE 3.5.10

Koodia: [Valitse]
ozzman@sorvaamo:~$ uname -a
Linux sorvaamo 2.6.24-19-server #1 SMP Wed Aug 20 23:54:28 UTC 2008 i686 GNU/Linux
ozzman@sorvaamo:~$ sudo sh -c "echo 'et.x86 0 0 direct' > /proc/asound/card0/pcm0p/oss"
sh: cannot create /proc/asound/card0/pcm0p/oss: Directory nonexistent
ozzman@sorvaamo:~$ sudo sh -c "echo 'et.x86 0 0 disable' > /proc/asound/card0/pcm0c/oss"
sh: cannot create /proc/asound/card0/pcm0c/oss: Directory nonexistent
ozzman@sorvaamo:~$

Mutta nyt siis ei...Directory nonexistent? Arvatenkin folderi kateissa ja vastaus on varmastikkin yksinkertainen, mutta minulle se ei oikein aukea...

Kiitos

COB

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 717
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #1 : 19.10.08 - klo:14.32 »
Lisää muutama rivi /etc/rc.local tiedostoon. Eli katso "Ongelmia ja niiden ratkaisuja" kohtaa tästä http://wiki.ubuntu-fi.org/Enemy_Territory

Itse sain sillä toimimaan.

COBHC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #2 : 20.10.08 - klo:09.18 »
Moi,

Yritin juuri tuon ohjeen mukaan laittaa ääniä toimimaan mutta ei...

T: COB

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #3 : 20.10.08 - klo:19.19 »
Nyt ei kyllä tule oikein mitään muuta mieleen kuin miksi serveri kerneli. Voi olla ettei server-kernelissä ole kovinkaan korkealla tärkeys järjestyksessä alsan toimivuus. Voi olla ettei jotain vaadittavaa pakettia ole nyt asennettu(libasoundX, linux-sound-base, etc.).

Tai mitäpäs jos asentaisit generic kernelin ja kokeilisit sillä ääniä uudemman kerran.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #4 : 21.10.08 - klo:08.05 »
En tiedä onko tästä apua, mutta kokeilemisen arvoinen on seuraava komento:

Koodia: [Valitse]
padsp [wolfin käynnistys tiedosto]
padsp on pulseaudioon oss-tulkki.
Jos hyvin käy äänet rupeavat toimimaan.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

COBHC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #5 : 21.10.08 - klo:21.48 »
Moi,

Okei lähempänä ollaan...asensin pulseaudio-utils paketin...ennen käynnistystä tein foorumin ohjeen mukaan...

Koodia: [Valitse]
ozzman@sorvaamo:~$ sudo sh -c "echo 'et.x86 0 0 direct' > /proc/asound/card0/pcm0p/oss"
ozzman@sorvaamo:~$ sudo sh -c "echo 'et.x86 0 0 disable' > /proc/asound/card0/pcm0c/oss"

Jonka seurauksena kuulin epämääräistä rutinaa ja laukausia ;)...tässä tulee konsolen tulostus...

Koodia: [Valitse]
ozzman@sorvaamo:~$ et
ET 2.60b linux-i386 May  8 2006
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/ozzman/.etwolf/etmain/vlasterx_ss_skins_v1-0.pk3 (125 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/supply.pk3 (44 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/raw_final.pk3 (118 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/pak151.pk3 (2 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/mlb_daybreak.pk3 (158 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/haunted_mansion.pk3 (93 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/et_mor2_night.pk3 (94 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak2.pk3 (22 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak1.pk3 (10 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak0.pk3 (3725 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/mp_bin.pk3 (6 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain

----------------------
4397 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
execing profiles/ozzman/etconfig.cfg
execing autoexec.cfg
couldn't exec scripts/binds_game.cfg
couldn't exec scripts/fireteam.cfg
couldn't exec scripts/map.cfg
couldn't exec scripts/volume.cfg
Unknown command "vid_restart"
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768
Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW!
Initializing OpenGL extensions
...using GL_S3_s3tc
...using GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...ignoring GL_NV_fog_distance
...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic
Initializing GLX extensions
...using GLX_SGI_swap_control
...using GLX_SGI_video_sync
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW!
GL_VERSION: 2.1.2 NVIDIA 177.80
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_fragment_program2 GL_NV_framebuffer_multisample_coverage GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_NV_vertex_program3 GL_NVX_conditional_render GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum
GLX_EXTENSIONS: GLX_EXT_visual_info GLX_EXT_visual_rating GLX_SGIX_fbconfig GLX_SGIX_pbuffer GLX_SGI_video_sync GLX_SGI_swap_control GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX_ARB_multisample GLX_NV_float_buffer GLX_ARB_fbconfig_float GLX_ARB_get_proc_address
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 0
texture bits: 32
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: enabled
compressed textures: enabled
anisotropy: 1.0
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
65536 samples
    8 samplebits
    1 submission_chunk
48000 speed
0x0x931b8000 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
Sys_LoadDll(/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/share/games/enemy-territory/etmain/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x91626f40
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: sorvaamo.dsl.inet.fi
Alias: sorvaamo
IP: 127.0.1.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^5PunkBuster Client: Attempting to resolve master3.evenbalance.com
^5PunkBuster Client: Resolved to [216.240.146.139] (16)
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v2.111 | A0) Enabled
^5PunkBuster Client: Game Version [ET 2.60b linux-i386 May  8 2006]
^5PunkBuster Client: Not Connected to a Server
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Shutdown tty console

padsp komennon testausta...

Koodia: [Valitse]
ozzman@sorvaamo:~$ padsp et
ET 2.60b linux-i386 May  8 2006
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/ozzman/.etwolf/etmain/vlasterx_ss_skins_v1-0.pk3 (125 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/supply.pk3 (44 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/raw_final.pk3 (118 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/pak151.pk3 (2 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/mlb_daybreak.pk3 (158 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/haunted_mansion.pk3 (93 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/et_mor2_night.pk3 (94 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak2.pk3 (22 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak1.pk3 (10 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak0.pk3 (3725 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/mp_bin.pk3 (6 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain

----------------------
4397 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
execing profiles/ozzman/etconfig.cfg
execing autoexec.cfg
couldn't exec scripts/binds_game.cfg
couldn't exec scripts/fireteam.cfg
couldn't exec scripts/map.cfg
couldn't exec scripts/volume.cfg
Unknown command "vid_restart"
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768
Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW!
Initializing OpenGL extensions
...using GL_S3_s3tc
...using GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...ignoring GL_NV_fog_distance
...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic
Initializing GLX extensions
...using GLX_SGI_swap_control
...using GLX_SGI_video_sync
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW!
GL_VERSION: 2.1.2 NVIDIA 177.80
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_fragment_program2 GL_NV_framebuffer_multisample_coverage GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_NV_vertex_program3 GL_NVX_conditional_render GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum
GLX_EXTENSIONS: GLX_EXT_visual_info GLX_EXT_visual_rating GLX_SGIX_fbconfig GLX_SGIX_pbuffer GLX_SGI_video_sync GLX_SGI_swap_control GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX_ARB_multisample GLX_NV_float_buffer GLX_ARB_fbconfig_float GLX_ARB_get_proc_address
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 0
texture bits: 32
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: enabled
compressed textures: enabled
anisotropy: 1.0
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
/dev/dsp: Connection refused
Could not open /dev/dsp
------------------------------------
Sound memory manager started
Sys_LoadDll(/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/share/games/enemy-territory/etmain/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x90324f40
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: sorvaamo.dsl.inet.fi
Alias: sorvaamo
IP: 127.0.1.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^5PunkBuster Client: Attempting to resolve master1.evenbalance.com
^5PunkBuster Client: Resolved to [66.36.231.175] (16)
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v2.111 | A0) Enabled
^5PunkBuster Client: Game Version [ET 2.60b linux-i386 May  8 2006]
^5PunkBuster Client: Not Connected to a Server
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Shutdown tty console
ozzman@sorvaamo:~$   

Jonka jälkeen katosi kaikki äänet...auts...

Tässä vielä infoa piiristä...

Koodia: [Valitse]
ozzman@sorvaamo:~$ lspci | egrep -i audio
00:0d.0 Multimedia audio controller: nVidia Corporation CK804 AC'97 Audio Controller (rev a2)

Kiitos ja kumarrus...

T: COB






« Viimeksi muokattu: 21.10.08 - klo:22.08 kirjoittanut COBHC »

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #6 : 21.10.08 - klo:22.08 »
auts.  uudelleen käynnistämisen pitäisi palauttaa äänet, tuo komento kun ei muuta mitään järjestelmässä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #7 : 21.10.08 - klo:22.10 »
Löysin tälläsen korjauksen, mikä muuttaa oss:n alsaksi, jolloin pulseaudio kikkailuja ei tarvitse:

http://nullkey.ath.cx/~stuff/et-sdl-sound/
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

COBHC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #8 : 27.10.08 - klo:19.25 »
Moi,

Taitaa aika toivotonta olla :)...eipä toimi skriptilläkään...

Koodia: [Valitse]
ozzman@sorvaamo:~$ ./et-sdl-sound
[et-sdl-sound] info   : et.x86 is installed to /usr/share/games/enemy-territory
[et-sdl-sound] info   : 32-bit libSDL.so is installed to /usr/lib/libSDL-1.2.so.0.11.1
[et-sdl-sound] info   : library is written to /tmp/et-sdl-sound.so
[et-sdl-sound] info   : launching the game...
Read /usr/share/games/enemy-territory/et.x86 (1599964 bytes)
You are not running a recognized version of Enemy Territory or RTCW (CRC32 = 0xbeaf33c4)
ET 2.60b linux-i386 May  8 2006
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/ozzman/.etwolf/etmain/vlasterx_ss_skins_v1-0.pk3 (125 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/supply.pk3 (44 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/raw_final.pk3 (118 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/pak151.pk3 (2 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/mlb_daybreak.pk3 (158 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/haunted_mansion.pk3 (93 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain/et_mor2_night.pk3 (94 files)
/home/ozzman/.etwolf/etmain
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak2.pk3 (22 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak1.pk3 (10 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/pak0.pk3 (3725 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain/mp_bin.pk3 (6 files)
/usr/share/games/enemy-territory/etmain

----------------------
4397 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
execing profiles/ozzman/etconfig.cfg
execing autoexec.cfg
couldn't exec scripts/binds_game.cfg
couldn't exec scripts/fireteam.cfg
couldn't exec scripts/map.cfg
couldn't exec scripts/volume.cfg
Unknown command "vid_restart"
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768
Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW!
Initializing OpenGL extensions
...using GL_S3_s3tc
...using GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...ignoring GL_NV_fog_distance
...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic
Initializing GLX extensions
...using GLX_SGI_swap_control
...using GLX_SGI_video_sync
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW!
GL_VERSION: 2.1.2 NVIDIA 177.80
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_fragment_program2 GL_NV_framebuffer_multisample_coverage GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_NV_vertex_program3 GL_NVX_conditional_render GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum
GLX_EXTENSIONS: GLX_EXT_visual_info GLX_EXT_visual_rating GLX_SGIX_fbconfig GLX_SGIX_pbuffer GLX_SGI_video_sync GLX_SGI_swap_control GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX_ARB_multisample GLX_NV_float_buffer GLX_ARB_fbconfig_float GLX_ARB_get_proc_address
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 0
texture bits: 32
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: enabled
compressed textures: enabled
anisotropy: 1.0
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
/dev/dsp: Device or resource busy
Could not open /dev/dsp
------------------------------------
Sound memory manager started
Sys_LoadDll(/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/ozzman/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/share/games/enemy-territory/etmain/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x90f38f40
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: sorvaamo.dsl.inet.fi
Alias: sorvaamo
IP: 127.0.1.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^5PunkBuster Client: Attempting to resolve master1.evenbalance.com
^5PunkBuster Client: Resolved to [66.36.231.175] (16)
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v2.111 | A0) Enabled
^5PunkBuster Client: Game Version [ET 2.60b linux-i386 May  8 2006]
^5PunkBuster Client: Not Connected to a Server
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Shutdown tty console
[et-sdl-sound] info   : done

En tiiä puuttuisko joku kirjasto?

Kiitos

T: COB

kuje

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #9 : 29.10.08 - klo:17.22 »
Itellä on tämmönen ongelma: Jos rythmbox on päällä kun menen pelaamaan ei pelin äänet kuulu.

Mikäs avuksi?

kuje

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #10 : 29.10.08 - klo:19.47 »
Sammuta rhytmbox ennen pelaamista?

Sherlock!
Entä jos haluan kuunnella samalla musiikkia?

veivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
  • Se mikä ei tapa, niin perunatuttaa!!!
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #11 : 13.11.08 - klo:08.35 »
1. Lataa seuraava tiedosto
Koodia: [Valitse]
wget -q -O - http://nullkey.ath.cx/~stuff/et-sdl-sound/et-sdl-sound.gz | gzip -d > et-sdl-sound && chmod a+x et-sdl-sound
2. Siirrä se /usr/local/games/enemy-territory kansioon
Koodia: [Valitse]
sudo mv et-sdl-sound /usr/local/games/enemy-territory
3. Lataa tämä uudelleen, jotta menee home kansioon ja sieltä sen voit kopioida vielä /.etwolf kansioon.
Koodia: [Valitse]
wget -q -O - http://nullkey.ath.cx/~stuff/et-sdl-sound/et-sdl-sound.gz | gzip -d > et-sdl-sound && chmod a+x et-sdl-sound
4. Käynnistä peli
Koodia: [Valitse]
./et-sdl-sound
Jos käytät XQF:ää

Ominaisuudet ->pelit välilehti ->valitse enemy territory->korvaa komentorivi kohdassa et seuraavalla ./et-sdl-sound

Kyllä lähtee :DDD

t. veivi
Koodia: [Valitse]
Linux käyttäjäksi 23. Syyskuuta 2007

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?action=profile;u=6635;sa=showPosts

Sony Vaio VPCF12S1E, Ubuntu 11.04 ja Win7

veivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
  • Se mikä ei tapa, niin perunatuttaa!!!
    • Profiili
Vs: ET ja äänet
« Vastaus #12 : 13.11.08 - klo:09.11 »
Sivutakseni asiaa, mutta kun on tuttu jolle vastaan :) Niin tässä vähän vinkkejä!

Itse pelailen esim. BIO serverillä  ja heitän suoraan koodia päätteelle seuraavasti, siis ilman XQF:ää.
Koodia: [Valitse]
./et-sdl-sound +set in_dgamouse 0 +connect 78.129.196.31:39000
Jotta saisit hiiren liikkeen vakaammaksi (in_dgamouse) tee seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Lisää Module sectioniin
Koodia: [Valitse]
SubSection  "extmod"
        Option    "xfree86-dga"
    EndSubSection

Lähde: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=95659

Itse en in_dgamouse 2:sta käytä, koska hiiri alkaa nopeissa liikkeissä häntimään. Toki sitä voi kokeilla ja halutessaan poistaa rivin profiili kansiosta etconfig.cfg

Hiiren liikettä saa vakaammaksi myös seuraavilla toimilla:

Avaa autoexec.cfg ja muuta siellä

seta m_pitch 0.015001 (default 0.022)
seta m_yaw 0.016001 (default 0.022)
seta sensitivity 1.6 (default 5)

Lisäksi olen asentanut distrostani hiiren liikkeet alhaisimmalle (hitaimmalle) tasolle. Niin ja pelaan r_mode 4:lla 800x600 ja hiiren dpi 400.

t. veivi
« Viimeksi muokattu: 13.11.08 - klo:11.49 kirjoittanut veivi »
Linux käyttäjäksi 23. Syyskuuta 2007

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?action=profile;u=6635;sa=showPosts

Sony Vaio VPCF12S1E, Ubuntu 11.04 ja Win7