Kirjoittaja Aihe: Ubuntun asennuslevyt  (Luettu 11152 kertaa)

ninix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
    • Lady Grayhair
Ubuntun asennuslevyt
« : 31.08.05 - klo:20.25 »
Heips     :)
Tulipa tässä tällainen yllättävä havainto, nimittäin tuossa taannoin tilasin ubuntun asennuslevyt,
Version 5.04 for intel x86, verkon kautta , ajatuksena jakaa niitä oppilailleni.
Havainto oli se, että joka ainoa levy oli viallinen, eikä ubuntun asennus niillä onnistunut.
Onneksi verkosta itse lataamani, ja levyille polttamani asennus levyt toimivat, ja sain ubuntun asennetuksi.
Harmittaa sikäli, että ennenkuin ko. asian huomasin, niin olin kerinnyt jo niitä jonkin verran jakelemaan.
Pitäsikö tästä ilmoitella ubuntun jakelijoille, että olisivat hiukan huolellisempia, tai jotain vastaavaa.
 ???

moonstone

  • Vieras
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #1 : 31.08.05 - klo:20.37 »
Kokeilitteko useammallekkin tietokoneelle asennella niistä? Aika huolimatonta toimittajalta lähettää testaamattomia levyjä...

ninix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
    • Lady Grayhair
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #2 : 31.08.05 - klo:20.42 »
Heips
Kyllä tuli kokeiltua, työmaalla 3 eri koneelle, ja kotonani 2 kahdelle eri koneelle, ja kaikki poikkeavat jonkin verran rautapuolella toisistaan.
Mutta itse polttamiltani levyiltä, kotona, asennus onnistui, ja tulen huomenna, tietty, testaamaan nämä "omat" asennuslevyt työmaallani.     8)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #3 : 31.08.05 - klo:21.07 »
Heips     :)
Tulipa tässä tällainen yllättävä havainto, nimittäin tuossa taannoin tilasin ubuntun asennuslevyt,
Version 5.04 for intel x86, verkon kautta , ajatuksena jakaa niitä oppilailleni.
Havainto oli se, että joka ainoa levy oli viallinen, eikä ubuntun asennus niillä onnistunut.

minulle kävi täsmälleen samalla tavalla, enkä ole edes ainoa. ilmeisesti jaossa on viallisia asennuslevyjä :(

pistin aiheesta aikanaan bugiraporttia jos kiinnostaa kommentoida asiaa:
http://bugzilla.ubuntu.com/show_bug.cgi?id=12790

Pitäsikö tästä ilmoitella ubuntun jakelijoille, että olisivat hiukan huolellisempia, tai jotain vastaavaa.
 ???

ilmoiteltu on, tietysti olisi hyvä jos laittaisiit tuonne bugiin kommenttia, jotta huomaavat muillakin olevan samaa ongelmaa.
Janne

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #4 : 31.08.05 - klo:22.21 »
Itselläni myös oli viallisia levyjä ja olen noita myös jakanut eteenpäin.
Kurjaa  :(

Mikko

Mikko Saarinen

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #5 : 01.09.05 - klo:15.05 »
Tästä herääkin kysymys: onko kenelläkään ollut *toimivia* levyjä? :)


ViPiFi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #6 : 01.09.05 - klo:15.42 »
Kyllä "ominkäsin" kärtsätyt on toimineet...
Tosin olen meinannut tilata noita propaganda tarkoituksiin, mutta jos toiminta on tuollaista niin kääntyy tuo käännytys päälaelleen...

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #7 : 01.09.05 - klo:15.56 »
Kyllä "ominkäsin" kärtsätyt on toimineet...
Tosin olen meinannut tilata noita propaganda tarkoituksiin, mutta jos toiminta on tuollaista niin kääntyy tuo käännytys päälaelleen...

Aivan. Tarkoitin siis onko kenelläkään toimivia levyjä, jotka on saatu tuon tilaushommelin kautta?


janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #8 : 01.09.05 - klo:17.20 »
Tästä herääkin kysymys: onko kenelläkään ollut *toimivia* levyjä? :)

on. työkaverini tilasi noita ja sai ne toista kuukautta minua aikaisemmin. otin silloin siltä yhden ja se toimi(i) moitteetta. vika tuntuu olevan vain uudemmissa levyissä.
Janne

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuslevyt
« Vastaus #9 : 01.09.05 - klo:17.31 »
Voi mätä... Mulle on tulossa kovaa vauhtia myös 15+3 romppua (15 intel, 3 AMD64) Briteistä... (Linksillä on kiva laittaa viestiä tänne... Ihmeellistä säätämistä)