Kirjoittaja Aihe: Ubuntun asennus etukenossa  (Luettu 1782 kertaa)

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Ubuntun asennus etukenossa
« : 12.10.08 - klo:09.23 »
Valmistelen konetta äidilleni. Minulla on nyt koneeseen tuleva kovalevy, mutta prossu, emo ja muistit saan vasta n. viikon kuluttua. Toisaalta nyt olisi myös aikaa ja mahdollisuus asentaa ja virittää Ubuntu valmiiksi levylle.

Olihan niin, että näytön resoluutiota lukuunottamatta asennuksen voi tehdä valmiiksi ja lopuksi vain heittää levy oikeaan koneeseen, ts. että Ubuntu tunnistaa käynnistyksen yhteydessä laitteistosta kaikki ne tiedot jotka se tarvitsee toimiakseen?

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus etukenossa
« Vastaus #1 : 12.10.08 - klo:21.25 »
Kyllä kai

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus etukenossa
« Vastaus #2 : 12.10.08 - klo:22.18 »
Kyllä kai

Kiitoksia. Tässä säätelen kasaan ja jos sitten täytyy uudelleenasentaa, niin onpahan tuoreessa muistissa ainakin.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus etukenossa
« Vastaus #3 : 12.10.08 - klo:23.08 »
Kerran olen hyvällä menestyksellä noin tehnyt (Gutsy), mutta en nyt osaisi mennä suosittelemaan. Tietysti sitten jos on mahdollisuus tehdä uudelleenasennuskin tarpeen niin vaatiessa.
Jos on jotain ongelmia niin kaikkien pakettien uudelleenkonfigurointi auttanee, mutta ei välttämättä ole uutta asennusta nopeampi tehdä.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus etukenossa
« Vastaus #4 : 13.10.08 - klo:00.10 »
Kymmeniä kertoja olen vaihtanut kovalevyjä koneesta toiseen (Hardy ja Ibex) ja vain pari kertaa on ollut ongelmia. Nytkin on ulkoisella USB-kovalevyllä 3 kk sitten asennettu Hardy ja vain yhdessä koneessa se ei muistaakseni toiminut (siis niistä, jotka ylipäänsä buuttaavat  USB:ltä). Siinä oli ehkä liian uusi emolevy ja/tai liikaa muistia (4 GB), koska ei siinä käynnistynyt mikään LiveCD:kään..

Tietysti kokemukset voivat vaihdella eri tilanteissa.