Kirjoittaja Aihe: adobe flashplayer tarvitsee päivitystä.  (Luettu 4960 kertaa)

e-force

• Käyttäjä
    • Profiili
adobe flashplayer tarvitsee päivitystä.
« : 09.10.08 - klo:21.14 »
Adobe Flash playerini tarvitsee päivityksen enkä oikein tiedä kuinka tämä tapahtuu.
Voisiko joku auttaa?

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: adobe flashplayer tarvitsee päivitystä.
« Vastaus #1 : 09.10.08 - klo:21.17 »
Adobe Flash playerini tarvitsee päivityksen enkä oikein tiedä kuinka tämä tapahtuu.
Voisiko joku auttaa?

Pakettivarastojen kautta asennetut ohjelmat päivittävät itse itsensä, jos päivitys on saatavilla.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

e-force

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.10.08 - klo:14.25 »
Voisiko joku auttaa?

Pakettivarastojen kautta asennetut ohjelmat päivittävät itse itsensä, jos päivitys on saatavilla.

Niin arvelinkin, mutta tietyt Flashplayer videot eivät toimineet, ja siinä ilmoitettiin, että Flashplayerini tarvitsee päivitystä...

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.10.08 - klo:14.34 »
Niin arvelinkin, mutta tietyt Flashplayer videot eivät toimineet, ja siinä ilmoitettiin, että Flashplayerini tarvitsee päivitystä...
Olisiko kyseessä,etteivät kaikki sivustot tunnista oikein uusimpia flashplayer-versioita? Itse ainakin joskus  törmännyt tuollaiseen ilmiöön.

e-force

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.10.08 - klo:19.28 »
Olisiko kyseessä,etteivät kaikki sivustot tunnista oikein uusimpia flashplayer-versioita? Itse ainakin joskus  törmännyt tuollaiseen ilmiöön.

Our new videos are now in H.264 format. If you can't play this video please install the latest version of FLASH (h 264 codec is included in the recent flash updates). You may have to close ALL your browser windows and restart it after installing. This format is much better than flash VP6, expect to see more and more sites using it.

Tämmöinen ilmoitus tuli siltä sivustolta...

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 12.10.08 - klo:19.52 »
Olisiko kyseessä, etteivät kaikki sivustot tunnista oikein uusimpia flashplayer-versioita? Itse ainakin joskus  törmännyt tuollaiseen ilmiöön.

Our new videos are now in H.264 format. If you can't play this video please install the latest version of FLASH (h 264 codec is included in the recent flash updates). You may have to close ALL your browser windows and restart it after installing. This format is much better than flash VP6, expect to see more and more sites using it.

Tämmöinen ilmoitus tuli siltä sivustolta...
Jollain luontofilmisivulla olen nähnyt tuollaisen ilmoituksen.  ;)
Uusin flashplayer 10.* on kyllä toiminut niissä ilman ongelmia, asennuksesta oli ohje tänään tuolla: Ohje:(Hardy, 32 bit) Macromedia Flash 10 asennus ja Opera 9.6 / Firefox 3.0.

Itse olen asentanut viimeisimmät flashplayerit (Firefoxin kehitysversioille) yksinkertaisesti lataamalla viimeisimmän asennuspaketin Adoben sivulta (Adobe Labs Downloads) ja heittämällä drag&dropilla paketissa olevan libflashplayer.so-tiedoston ~/.mozilla/plugins -kansioon, mistä gecko-selaimet ensiksi katsovat plugineita.

Senior

• Vieras
« Vastaus #6 : 27.11.08 - klo:15.13 »
Itselläni on asennettuna Shockwave flash 10.0 r12 - näkyy Firefoxissa muttei Synapticissa. Jos nyt asentaisin suoraan Adoben sivuilta tuon Adope Flashplayerin tuoreimman version (deb) niin olisiko kyseessä sama flash? Entä millaisia ristiriitaisuuksia se voisi aiheuttaa tuon Shockwave flash 10:n kanssa?

http://get.adobe.com/flashplayer/otherversions/

Asmo Koskinen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 27.11.08 - klo:15.26 »
http://get.adobe.com/flashplayer/otherversions/

Sen deb-paketin voi purkaa asentamattakin, ja paketissa on mm. tämä control-tiedosto, joka kertoo seuravaa. Eikös se ole sama, mikä sinulla jo on?

Package: adobe-flashplugin
Version: 10.0.12.36-1hardy1
Architecture: i386
Maintainer: Ubuntu Core Developers <ubuntu-devel-discuss@lists.ubuntu.com>
Original-Maintainer: DL-Flash Player Ubuntu <FlashPlayerUbuntu@adobe.com>
Installed-Size: 9864
Depends: debconf | debconf-2.0, fontconfig, libatk1.0-0 (>= 1.20.0), libc6 (>= 2.4), libcairo2 (>= 1.6.0), libcurl3, libfontconfig1 (>= 2.4.0), libfreetype6 (>= 2.3.5), libgcc1 (>= 1:4.1.1-21), libglib2.0-0 (>= 2.12.0), libgtk2.0-0 (>= 2.12.0), libnspr4-0d, libnss3-1d, libpango1.0-0 (>= 1.20.1), libstdc++6 (>= 4.1.1-21), libx11-6, libxext6, libxt6, wget
Suggests: firefox, konqueror-nsplugins, msttcorefonts, ttf-bitstream-vera | ttf-dejavu, ttf-xfree86-nonfree, x-ttcidfont-conf, xfs (>= 1:1.0.1-5)
Conflicts: flashplayer-mozilla, flashplugin (<< 6), flashplugin-nonfree, xfs (<< 1:1.0.1-5)
Replaces: flashplugin (<< 6), flashplugin-nonfree
Provides: flashplugin-nonfree
Section: web
Priority: optional
Description: Adobe Flash Player plugin version 10
 This package will download the Flash Player from Adobe. It is a
 Netscape/Mozilla type plugin. Any browser based on Netscape or Mozilla can use
 the Flash plugin. This package officially supports the following browsers:
 .
 Firefox 2.x, Firefox 3.x, SeaMonkey 1.11

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Tuplanolla

• Käyttäjä
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
« Vastaus #8 : 27.11.08 - klo:17.46 »
Eräällä sivustolla ei toiminut Flash 10, koska sivun flash-juttujen versiontunnistus oli laiskasti tehty ja tunnisti kympin versioksi 1 ;)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!