Kirjoittaja Aihe: Xandrosin palautus eeepc  (Luettu 6358 kertaa)

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Xandrosin palautus eeepc
« : 09.10.08 - klo:17.21 »
En tiennyt oikeen mille alueelle tämä pitäisi joten laitoin sen tänne.

Minulla on eee pc mukana tullut linux-palautus DVD rev 1.0 (suomenkielinen versio)

ja eeepc on pikkuisen sekaisin ubuntueee ja haluaisin palata tuttuu xandrossiin joka toimi hyvin, kuinkahan tämmöinen olisi helpoin tehdä?
helpointa olisi varmaan dvd palautus mutta en omista ulkoista dvd-asemaa.

olisiko muita neuvoja?

mummi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #1 : 09.10.08 - klo:18.14 »
Ota esille koneen mukana tullut ohjekirjanen. Siinä hyvin selkeästi kerrottu kuinka saat palautettua xandrosin. Tarvitset usb-muistitikun tai muistikortin. Kortissa giganen riittää ja tikussa 2 giganen.
Osaat niillä ohjeilla kun minäkin ihan ummikkona osasin ;D

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #2 : 09.10.08 - klo:18.30 »
Ota esille koneen mukana tullut ohjekirjanen. Siinä hyvin selkeästi kerrottu kuinka saat palautettua xandrosin. Tarvitset usb-muistitikun tai muistikortin. Kortissa giganen riittää ja tikussa 2 giganen.
Osaat niillä ohjeilla kun minäkin ihan ummikkona osasin ;D

muuten ihan hyvät ohjeet windows xp:lle.. mistäs minä semmosen taion tähän hätään kun kummassakin koneessa pyörii linux

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #3 : 09.10.08 - klo:19.31 »
Kävin naapurissa ja laitoin usb muistin ja palautus levyn windows xp:n sisään ohjeiden mukaan. mutta missä viipyy ne valikot mitä ohjeiden mukana pitäisi tulla? koitimme monesti mutta ei tapahdu mitään.. levyn tiedostoista ei ainakaan löydy "exe" tiedostoa, mitä he*****tiä nyt? alan tulla jo pikkuhiljaa epätoivoiseksi

Terhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #4 : 09.10.08 - klo:20.54 »
levyn tiedostoista ei ainakaan löydy "exe" tiedostoa,

Itse saman asian kimpussa :) Koneen mukana tuli 2 levyä - "Support CD" ensin asemaan ja sitten valikot pitäisi löytyä. Pyytää Linux-palautus DVD:tä kun tarvii. Lisäksi ainakin mun piti laittaa USB-muisti toiseen portti kun käski irrottaa muistin ja laittaa takaisin ennen kuin tunnisti ja jatkoi kopiointia.
~/ sweet ~/

mummi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #5 : 09.10.08 - klo:21.53 »
levyn tiedostoista ei ainakaan löydy "exe" tiedostoa,

Itse saman asian kimpussa :) Koneen mukana tuli 2 levyä - "Support CD" ensin asemaan ja sitten valikot pitäisi löytyä. Pyytää Linux-palautus DVD:tä kun tarvii. Lisäksi ainakin mun piti laittaa USB-muisti toiseen portti kun käski irrottaa muistin ja laittaa takaisin ennen kuin tunnisti ja jatkoi kopiointia.
Noin se juuri tekee, pyytää vaihtamaan levyn välillä ja muistitikkukin pitää välillä irroittaa. Ja jos oikein muistan, alustin tiukun ensin.
Ja sitten tikku eee pc;n ja kun käynnistyy painaa esc ja valitsee usb muistin josta käynnistää. Pitäisi asentua. Taitaa vielä jotain kysyä asennuksen alkuvaiheessa. Itse asennus ei kestä kun muutaman minuutin

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #6 : 10.10.08 - klo:06.48 »
minullekkin tuli 2levyä, toinen on linuxin palautus levy ja toinen windowsxp asennus, ja ohjeissa sanotaan että laita palautus levy koneeseen sisään niin mitään ei tapahtunut, en saanut minkään näköistä valikkoa auki millään.. joko pitää alkaa soittelemaan asuksen tukeen?  ;D

Terhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #7 : 10.10.08 - klo:10.16 »
minullekkin tuli 2levyä, toinen on linuxin palautus levy ja toinen windowsxp asennus, ja ohjeissa sanotaan että laita palautus levy koneeseen sisään niin mitään ei tapahtunut, en saanut minkään näköistä valikkoa auki millään.. joko pitää alkaa soittelemaan asuksen tukeen?  ;D

XP-asennuslevy? Onkohan sulle tullut väärät levyt laatikkoon? Mulla tuli mukana seuraavat levyt: "Linux-palautus DVD rev. 1.1" (levyssä numero A830) ja "Support CD rev.1.2" (A557).

Palautustikun tekeminen aloitetaan "Support CD"-levyn kanssa (ei "Linux-palautus DVD"-levyn kanssa). Mulla meni nämä levyt aluksi sekaisin... ;) Ohjekirjassa sivulta 3-4 alkaen.
~/ sweet ~/

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #8 : 10.10.08 - klo:20.19 »
Juu, taisi olla enemmän intoa kuin taitoa ja olin yrittänyt väärällä levyllä  :D

Joke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #9 : 10.10.08 - klo:22.55 »
Mitä niitä ohjeita ite lukemaan, jos joku toinen lukisi ne ja neuvoisi sit!! (välillä voi käydä haukkumassa myyjänkin ennen lukemista)
IBM T42 1,7mhz radeon 7500 40gb  XP / 8.10
AMD 3000 (1,8mhz) ati 1950 pro XP / 8.04

mummi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #10 : 10.10.08 - klo:23.03 »
Mitä niitä ohjeita ite lukemaan, jos joku toinen lukisi ne ja neuvoisi sit!! (välillä voi käydä haukkumassa myyjänkin ennen lukemista)
Aika tympee kommentti. Mut ei tää ole helppoa jos ei kokemusta linuxista tai yleensäkään tietsikoista. Jopa kirjoitettua ohjetta voi olla vaikee ymmärtää ja pelottaa lähtee säätämään tietiskkaa jos ei oiken tiedä mitä tekee.
Onneksi täällä on myös niitä taitajia jotka jaksaa meitä aloittelijoita neuvoa. Kiitos heile.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Xandrosin palautus eeepc
« Vastaus #11 : 10.10.08 - klo:23.24 »
Mut ei tää ole helppoa jos ei kokemusta linuxista tai yleensäkään tietsikoista. Jopa kirjoitettua ohjetta voi olla vaikee ymmärtää ja pelottaa lähtee säätämään tietiskkaa jos ei oiken tiedä mitä tekee.
Onneksi täällä on myös niitä taitajia jotka jaksaa meitä aloittelijoita neuvoa. Kiitos heile.

Näinhän se on. Mutta ei tämä onneksi mitään salatiedettä ole, vaikka joskus niin tuntuukin. Vähitellen oppii lisää (kernelin kääntö joskus tulevaisuudessa  :o). Kiitos vastauksista guruille, jotka ovat käyttäneet linuxia vuodesta 1991 ja unixia tietenkin ennen sitä.  ;)
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate