Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Kyllästyneenä wintoosiin, asensin win rinnalle Ubuntun. Näin noviisina olen vähän kysymysmerkkinä, pitäisikö asentaa palomuuri ja virustentorjunta ohjelmat vielä tähän Ubuntuun. Käsittääkseni Linuxsille ei taida pahemmin olla viruksia, mutta miten tuo palomuuri. Jos muuri on syytä laittaa, niin mistähän sellaisen saa. NOVIISI
Lainaus käyttäjältä: kruiik - 03.03.06 - klo:03.34Kyllästyneenä wintoosiin, asensin win rinnalle Ubuntun. Näin noviisina olen vähän kysymysmerkkinä, pitäisikö asentaa palomuuri ja virustentorjunta ohjelmat vielä tähän Ubuntuun. Käsittääkseni Linuxsille ei taida pahemmin olla viruksia, mutta miten tuo palomuuri. Jos muuri on syytä laittaa, niin mistähän sellaisen saa. NOVIISI Viruksista ei kannata olla huolissaan. Palomuurin saat käyttöön esim tämän HowTon mukaan: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=1984.0Eli linuxissa on palomuuri jo kernelissä (ytimessä) iptables ja tuo firestarter ohjelma vaan säätää sen asetuksia, eli ei ole sellaista kuin windowssissa että joku raskas palomuuri softa pitäisi olla päällä kokoajan.
Lainaus käyttäjältä: Juhhe1 - 03.03.06 - klo:07.14Lainaus käyttäjältä: kruiik - 03.03.06 - klo:03.34Kyllästyneenä wintoosiin, asensin win rinnalle Ubuntun. Näin noviisina olen vähän kysymysmerkkinä, pitäisikö asentaa palomuuri ja virustentorjunta ohjelmat vielä tähän Ubuntuun. Käsittääkseni Linuxsille ei taida pahemmin olla viruksia, mutta miten tuo palomuuri. Jos muuri on syytä laittaa, niin mistähän sellaisen saa. NOVIISI Viruksista ei kannata olla huolissaan. Palomuurin saat käyttöön esim tämän HowTon mukaan: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=1984.0Eli linuxissa on palomuuri jo kernelissä (ytimessä) iptables ja tuo firestarter ohjelma vaan säätää sen asetuksia, eli ei ole sellaista kuin windowssissa että joku raskas palomuuri softa pitäisi olla päällä kokoajan.Toimiiko se palomuuri ilman noita asetuksia, vai onko nuo asetukset pakko laittaa?
Kyllä oon nettin päässy. vaikka en oo mittän tuollaisia aetuksia laittanut.
Mistähän johtuu, että en saanut auki tuota sivua,olisko tietoo?
Lainaus käyttäjältä: isis - 03.03.06 - klo:19.50Mistähän johtuu, että en saanut auki tuota sivua,olisko tietoo?jos se on poistettu
olen aina kuvitellut että Linuxissa on oletuksena palomuuri päällä, kaikki portit sisäänpäin kiinni. Eikö näin siis olekkaan? Ts siis kun on asentanut Ubuntun, pitäs vielä erikseen pistää palomuuripalvelu päälle?? Ei kai.