Kirjoittaja Aihe: CD-levyn polttamisessa ongelmia  (Luettu 2863 kertaa)

mze

  • Vieras
CD-levyn polttamisessa ongelmia
« : 09.10.08 - klo:05.51 »
Moi!

Olen yrittänyt asentaa Ubuntua koneelleni Vistan rinnalle. Joka kerta kuitenkin on tullut ilmi, että CD-levyssä on virheitä, eikä asennusta pysty suorittamaan. Tulee joitakin squashfs erroreita ruudun täydeltä. Olen kokeillut polttonopeuksina 4x ja 24x, ilmotan tulosta. Mahtaako olla vika koneessa, poltto-ohjelmassa, CD-levyssä, minussa vai missä?

Koneen malli: HP Combaq 6715s
Suoritin: Amd Sempron 3800+
Muistia: 1GB
Ja vista on 32-bittinen

Olis mukavaa, jos joku neuvois että pääsis kokeilemaan tuota Ubuntua  :)
« Viimeksi muokattu: 09.10.08 - klo:17.34 kirjoittanut mze »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #1 : 09.10.08 - klo:07.47 »
Ensimmäiseksi kannattaa testata sen lataamasi .iso imagen md5 checksum-luku. Ei ole vaikea homma ja siitä löytyy ohjeet tältä foorumilta. Jos image on kunnossa niin seuraavaksi kannattaa tarkistaa polttonopeus on sopiva..eli jos tosiaan olet koittanut 4x niin silloin vika ei ole nopeudessa. Jäljelle jää siis cdt ja itse polttava asema..Mielummin cdr levyjä kuin rw...ja tietysti jos voit polttaa levyn esim kaverilla kokonaan eri asemalla niin aina vain parempi.

mze

  • Vieras
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #2 : 09.10.08 - klo:08.11 »
Ensimmäiseksi kannattaa testata sen lataamasi .iso imagen md5 checksum-luku. Ei ole vaikea homma ja siitä löytyy ohjeet tältä foorumilta. Jos image on kunnossa niin seuraavaksi kannattaa tarkistaa polttonopeus on sopiva..eli jos tosiaan olet koittanut 4x niin silloin vika ei ole nopeudessa. Jäljelle jää siis cdt ja itse polttava asema..Mielummin cdr levyjä kuin rw...ja tietysti jos voit polttaa levyn esim kaverilla kokonaan eri asemalla niin aina vain parempi.

Tarkistin alkuperäsen .iso imagen, eikä virheitä löytynyt. Pitäisikö koittaa polttaa cdr levylle 4x nopeudella? Tähän mennessä oon käyttäny rw levyjä.

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #3 : 09.10.08 - klo:08.14 »
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

mze

  • Vieras
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #4 : 09.10.08 - klo:17.35 »
Jooh. Latasin uuden .iso imagen toiselle koneelle, joka on aivan uusi. Koitin sitten isorecorderilla polttaa sen cd-levylle, mutta ei. Samaa valittaa kuin ennenkin. Mahtaako vika olla nyt cd-levyssä?

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #5 : 09.10.08 - klo:18.20 »
(ISORecorderV2RC1.msi, 321 kt), joka on ilmainen ja toimii Windows XP SP2:n kanssa.
Varmaankin sinulla oli Vista koneella?

http://www.tdubel.com/artikkelit/isorecorder.html

Viisaammat korjatkoon. Terveisin kalarm.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

mze

  • Vieras
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #6 : 09.10.08 - klo:18.39 »
(ISORecorderV2RC1.msi, 321 kt), joka on ilmainen ja toimii Windows XP SP2:n kanssa.
Varmaankin sinulla oli Vista koneella?

http://www.tdubel.com/artikkelit/isorecorder.html

Viisaammat korjatkoon. Terveisin kalarm.

Katos perhana. Oon aina painanut Copy to CD, ja ohjeissa neuvotaan avaamaan se iso-recorderilla.. Onkohan vika siinä. Täytyy testata.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #7 : 10.10.08 - klo:07.56 »
Copy to cd _saattaa_ kopioida koko iso tiedoston yhdeksi isoksi myökyksi cdlevylle. Tuo .iso tiedostohan pitää polttaa imagena/levykuvana jolloin cdlevyn sisältö on "oikeanlaista"

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #8 : 10.10.08 - klo:08.54 »
Lainaus
Katos perhana. Oon aina painanut Copy to CD, ja ohjeissa neuvotaan avaamaan se iso-recorderilla.. Onkohan vika siinä. Täytyy testata

Kannattaa kyllä rauhassa tutustua näihin sivuihin.

http://wiki.ubuntu-fi.org/Levykuva

http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen?action=show&redirect=Asennusopas
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

mze

  • Vieras
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #9 : 10.10.08 - klo:09.44 »
Kokeilin siis eri asemalla polttoa. Tarkistin CD-levyn eheyden ja löytyi taas 13 virhettä. Mikähän tässä nyt on vikana.. CD-levyt? Käytän RW-levyjä.

http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_HP_Compaq_6715s

Minulla on siis kyseinen kone. Tarkoittaako nuo, että ubuntun pitäisi toimia koneessani?

Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään kun mikään ei koskaan onnistu mun kohalla  >:(
« Viimeksi muokattu: 10.10.08 - klo:09.56 kirjoittanut mze »

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #10 : 10.10.08 - klo:13.40 »
Kyllä tuo levy pitäisi saada virheettömäksi. Pitäisi onnistua ilokaasun ohjeilla.Mitä koneesi sopivuuteen tulee, niin sen jätän viisaammille vastattavaksi. Hermoja tämä kyllä voi joskus koetella, mutta ota haasteena. Terveisin kalarm.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

mze

  • Vieras
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #11 : 10.10.08 - klo:15.41 »
Pahalta näyttää. Kaikki mahdollinen on jo luultavasti kokeiltu, tuloksetta  :(

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #12 : 13.10.08 - klo:09.37 »
No sitten ne rw levyt pois käytöstä ja uhraa euro normaaliin cdr levyyn :) ?

Paznak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: CD-levyn polttamisessa ongelmia
« Vastaus #13 : 13.10.08 - klo:13.32 »
Nykyään itse käytän ainoastaan rw-levyjä, uusi versio vanhan tilalle, on meinaan iso laatikollinen ikivanhoja cdr-levyjä joilla ei tee mitään. Ilmaiseksi saa hyviä poltto-ohjelmia ja hitaimmalla nopeudella polttaa, ei pitäis olla ongelmia kuten aiemmin on mainittu.

Se että joku konepaketti toimii gentoolla niin kyllä se toimii muillakin jakeluilla, joissakin vain on enemmän tai vähemmän töitä saada toimimaan rauta.