Eli tavallisin tietotekniikkataidoin omistettu kaveri jolla on SATA liitäntäinen asema ei pysty asentamaan Linuxia.
Eiks tuo ongelma tuu esille sitten käyttöjärjestelmää käytettäessä? Jos samalla logiikalla ajattelee niin silloinhan Linu ei toimiessaankaan löydä tuota asemaa?
Hankalahkoa.
Tuon takia pitäisi saada toimiva ratkaisu.
Tässä nyt olen koittanut asennella tätä kubuntu kde4-versiota. CD:n tarkastus tuottaa virheen jossain loppupään tiedostossa (md5 ei vastaa). Levytiedoston md5 kuitenkin on oikea, olen kokeillut montaa levyä eikä vika tuskin ole poltto-ohjelmassa tai asemassa, sillä noilla olen polttanut monia boottaavia asennulevyjä. Pitää kokeilla 32-bit versiota vielä, ehkä tavallinen kubuntu tällä kertaa.
32-bittiselläkin cd-levyn tarkistus löysi virheen, samasta kohtaa. Kyseinen file on ./dists/hardy/main/debian-installer/binary-1386/package
64-bittinen jymähti kanssa samaan kohtaa.
Edit: Vika tautaa olla juurikin tuossa packages tiedostossa, sillä achi-tilassa kubuntu kyllä pystyy selaamaan tiedostoja, mutta palkin mentyä loppuun tulee virhe. Samaan tapaan kuin cd:n tarkistuksessa.