Kirjoittaja Aihe: Picasa 2.7 asennus RATKAISTU  (Luettu 3880 kertaa)

mora

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Picasa 2.7 asennus RATKAISTU
« : 29.09.08 - klo:21.36 »
Latasin juuri otsikon kuvaohjelman koneelle. Asennus valitettavasti tökkii, herjaa väärästä arkkitehtuurista. Mielestäni ihan oikean version kuitenkin valitsin, i686 tämä on ja latasin 64-bittisen version tästä sivusta http://picasa.google.com/linux/download.html. Asennuksen lopussa kuitenkin herja "Wrong architecture "amd64". Mikähän meni pieleen? Niin, onko muilla kokemuksia picasasta ubuntu 8.04:ssä? XP:ssä ainakin tosi toimiva ohjelma
« Viimeksi muokattu: 30.09.08 - klo:20.12 kirjoittanut mora »

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #1 : 29.09.08 - klo:21.58 »
koittele molemmilla asennus paketeilla, kyllä se toimii ainakin mulla ihan kivasti ubuntussakin
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

mora

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #2 : 29.09.08 - klo:22.04 »
Kokeilin tuota 32-bittistäkin asentaa, ei onnistunut, en nyt muista mitä se herjasi. Tuolla googlen linux-saitilla jotkut ovat saaneet toimimaan tämän 2.7:n. Olisiko joku videokortti tai muu yhteensopivuusongelma?

Vai vaatiiko tämäkin winen??? Ei tullut mieleen kun googlen sivua en jaksanut lukea loppuun...
« Viimeksi muokattu: 29.09.08 - klo:22.08 kirjoittanut mora »

Mika_H

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #3 : 29.09.08 - klo:22.13 »
(.deb) - for Debian/Ubuntu x86 (64-bit) asentui taannoin nätisti 64bit Hardyyn: Picasan Linux versio toimii mielestäni siinä kuin Windows versiokin eli hyvin. Säänöllisessä käytössä ollut minulla jo pitkään.  Mainio softa.  Minulla tuo näyttää löytyvän pakettienhallinnastakin, josta sen myöskin taisin viimeksi asentaa. Ohjelmalähteenä mahdollisesti Multiverse?

mora

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #4 : 29.09.08 - klo:22.30 »
Tätä samaa yritän asentaa, välissä kävin asentamassa winen paketeista. Samaa arkkitehtuuriherjaa amd64 se puskee...perrr



(.deb) - for Debian/Ubuntu x86 (64-bit) asentui taannoin nätisti 64bit Hardyyn: Picasan Linux versio toimii mielestäni siinä kuin Windows versiokin eli hyvin. Säänöllisessä käytössä ollut minulla jo pitkään.  Mainio softa.  Minulla tuo näyttää löytyvän pakettienhallinnastakin, josta sen myöskin taisin viimeksi asentaa. Ohjelmalähteenä mahdollisesti Multiverse?
« Viimeksi muokattu: 29.09.08 - klo:22.32 kirjoittanut mora »

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #5 : 29.09.08 - klo:22.41 »
Sinulla on luultavasti 32-bittinen Ubuntu? Laita päätteeseen käsky:

Koodia: [Valitse]
ls /var/cache/apt/archives/ | head
Ja kopioi tuloste tänne, niin selviää.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #6 : 30.09.08 - klo:07.45 »
Vai vaatiiko tämäkin winen??? Ei tullut mieleen kun googlen sivua en jaksanut lukea loppuun...
Ei, mutta siitä löytyy "mini-Wine".
Tyypillistä Googlelle tehdä ohjelmat toimimaan Winellä natiivin version sijaan...


Siis koneesi on i686? No mikä on Ubuntun versio? amd64 vai i386?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #7 : 30.09.08 - klo:12.22 »
Googleen "Picasa for Linux", kaikki vaihtoehdot löytyy, debinä.(kin)
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

mora

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #8 : 30.09.08 - klo:19.50 »
Googleen "Picasa for Linux", kaikki vaihtoehdot löytyy, debinä.(kin)

JEP. Sen asennuksen kanssa paininkin :)

mora

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #9 : 30.09.08 - klo:19.53 »
Sinulla on luultavasti 32-bittinen Ubuntu? Laita päätteeseen käsky:

Koodia: [Valitse]
ls /var/cache/apt/archives/ | head
Ja kopioi tuloste tänne, niin selviää.
32-bittinen ubuntu siis tämä on. Kokeilin sen asennusta eilen myös

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus
« Vastaus #10 : 30.09.08 - klo:23.39 »
Googleen "Picasa for Linux", kaikki vaihtoehdot löytyy, debinä.(kin)

deb-pakettikin toimii winen läpi... Erikoinen ratkaisu googlelta.

Lisättäköön, että käyttö esim. nfs-mountatulla homella voi olla hidasta, ellei (ohjelman oma huomautus enimmäisellä käyttökerralla) ellei sitten tee sopivaa kansiota paikalliselle levylle. (Ohje tähän oli samassa huomautuksessa.)

Itse ohjelma oli pieni pettymys, automatiikka on viety sinänsä sopivan pitkälle, mutta juuri mihinkään ei voi vaikuttaa liukusäätimiä paremmin. Eniten kaipaisin kuvakoon muuttamista. (Tai sitten en vain taas löytänyt oikeaa valikkoa. Parasta siis joka tapauksessa olla vaihtamatta kde:hen.)

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Picasa 2.7 asennus RATKAISTU
« Vastaus #11 : 01.10.08 - klo:09.14 »
Linux-versio toimii hyvin, vaikka onkin winen päällä. Ainut mitä olen huomannut, on se, että siitä puuttuu video-ominaisuudet, jotka on winodows-versiossa.