Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Asensin tuossa muutama päivä sitten ubuntun, eli olen aika alku vaiheessa tässä linux homassa.On vähän ongelmia vanhan isa väylaisen äänikortin kanssa. Äänikortti on Aztech 2320.Eli saan kortin toimimaan komenolla sudo modprobe snd-azt2320, Mutta kun käynistän koneen uudeleen ei äänikortti toimi. Ja yläkulman äänenvoimakuus kuvakeen mukaan äänilaitetta ei ole. Miten saan äänikortin toimimaan jatkuvasti.
Lainaus käyttäjältä: kalle39 - 28.02.06 - klo:22.34Asensin tuossa muutama päivä sitten ubuntun, eli olen aika alku vaiheessa tässä linux homassa.On vähän ongelmia vanhan isa väylaisen äänikortin kanssa. Äänikortti on Aztech 2320.Eli saan kortin toimimaan komenolla sudo modprobe snd-azt2320, Mutta kun käynistän koneen uudeleen ei äänikortti toimi. Ja yläkulman äänenvoimakuus kuvakeen mukaan äänilaitetta ei ole. Miten saan äänikortin toimimaan jatkuvasti.lisää modulin nimi omalle rivilleen, tiedsotoon /etc/modules jolloin sen pitäisi latautua automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.
Lainaus käyttäjältä: janne - 28.02.06 - klo:22.40Lainaus käyttäjältä: kalle39 - 28.02.06 - klo:22.34Asensin tuossa muutama päivä sitten ubuntun, eli olen aika alku vaiheessa tässä linux homassa.On vähän ongelmia vanhan isa väylaisen äänikortin kanssa. Äänikortti on Aztech 2320.Eli saan kortin toimimaan komenolla sudo modprobe snd-azt2320, Mutta kun käynistän koneen uudeleen ei äänikortti toimi. Ja yläkulman äänenvoimakuus kuvakeen mukaan äänilaitetta ei ole. Miten saan äänikortin toimimaan jatkuvasti.lisää modulin nimi omalle rivilleen, tiedsotoon /etc/modules jolloin sen pitäisi latautua automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.Nyt toimii. Kiitos kauhean paljon. Tästä tää linuxsin ihmeelinen maalilma alkaa pikku riikkisin askelin aukeemaan.
Lainaus käyttäjältä: kalle39 - 01.03.06 - klo:22.05Lainaus käyttäjältä: janne - 28.02.06 - klo:22.40Lainaus käyttäjältä: kalle39 - 28.02.06 - klo:22.34Asensin tuossa muutama päivä sitten ubuntun, eli olen aika alku vaiheessa tässä linux homassa.On vähän ongelmia vanhan isa väylaisen äänikortin kanssa. Äänikortti on Aztech 2320.Eli saan kortin toimimaan komenolla sudo modprobe snd-azt2320, Mutta kun käynistän koneen uudeleen ei äänikortti toimi. Ja yläkulman äänenvoimakuus kuvakeen mukaan äänilaitetta ei ole. Miten saan äänikortin toimimaan jatkuvasti.lisää modulin nimi omalle rivilleen, tiedsotoon /etc/modules jolloin sen pitäisi latautua automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.Nyt toimii. Kiitos kauhean paljon. Tästä tää linuxsin ihmeelinen maalilma alkaa pikku riikkisin askelin aukeemaan. No tuuletin liian aikasin. Eipä soi cd levyt eikä video leikeiden äänet. Ilmoitaa etä alsa on käytössä muualle. "vapaa ja epävarma käänös" Eli kun rivi snd-azt2320 oli kirjoitettu moduliin toimii ohjelmien efekti äänet , mutta ei cd/videoleikeiden äänet. Kun poistin rivin modulista ja käynistin koneen uudeleen ei tullut mitään ääniä ennen kuin anoin pääteessä komenon sudo modprobe snd-azt2320. Sen jälkeen kyllä cd/videoleikeiden äänet kuuluu, mutta ohjelmien efektiäänet ei. Mikä muu mättää kun käyttäjä?
Lainaus käyttäjältä: janne - 28.02.06 - klo:22.40Lainaus käyttäjältä: kalle39 - 28.02.06 - klo:22.34Asensin tuossa muutama päivä sitten ubuntun, eli olen aika alku vaiheessa tässä linux homassa.On vähän ongelmia vanhan isa väylaisen äänikortin kanssa. Äänikortti on Aztech 2320.Eli saan kortin toimimaan komenolla sudo modprobe snd-azt2320, Mutta kun käynistän koneen uudeleen ei äänikortti toimi. Ja yläkulman äänenvoimakuus kuvakeen mukaan äänilaitetta ei ole. Miten saan äänikortin toimimaan jatkuvasti.lisää modulin nimi omalle rivilleen, tiedsotoon /etc/modules jolloin sen pitäisi latautua automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.Olen aloittelija ja enkä tiedä kuinka moduulin rivi lisätään tiedoston riville. Olisin kiitollinen, jos jaksat vääntää rautalankaohjeet.Terveisin ijkosone
sudo sh -c "echo snd-azt2320 >> /etc/modules"
gksudo gedit /etc/modules
Lainaus käyttäjältä: ijkosone - 15.12.06 - klo:10.15Lainaus käyttäjältä: janne - 28.02.06 - klo:22.40Lainaus käyttäjältä: kalle39 - 28.02.06 - klo:22.34Asensin tuossa muutama päivä sitten ubuntun, eli olen aika alku vaiheessa tässä linux homassa.On vähän ongelmia vanhan isa väylaisen äänikortin kanssa. Äänikortti on Aztech 2320.Eli saan kortin toimimaan komenolla sudo modprobe snd-azt2320, Mutta kun käynistän koneen uudeleen ei äänikortti toimi. Ja yläkulman äänenvoimakuus kuvakeen mukaan äänilaitetta ei ole. Miten saan äänikortin toimimaan jatkuvasti.lisää modulin nimi omalle rivilleen, tiedsotoon /etc/modules jolloin sen pitäisi latautua automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.Olen aloittelija ja enkä tiedä kuinka moduulin rivi lisätään tiedoston riville. Olisin kiitollinen, jos jaksat vääntää rautalankaohjeet.Terveisin ijkosoneSovellukset -> Apuohjelmat -> PääteKoodia: [Valitse]sudo sh -c "echo snd-azt2320 >> /etc/modules"siinähän se, kaiulla virtaan ja siitä tiedoston loppuun ">>" operaattorilla.Toinen vaihtoehto on kirjoittaa esim.Koodia: [Valitse]gksudo gedit /etc/modulesja lisätä tuo sama rivi itse.