Kirjoittaja Aihe: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)  (Luettu 5285 kertaa)

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Tässä on aikain saatossa ollut parin eri henkilön kanssa pienimuotoista keskustelua siitä, että jonkinasteista toimintaa saataisiin myös etelä-pohjanmaalle. Miksei myös toki pohjois-pohjanmaallekin.

Linuxin suhteen, pohjanmaa ei kovinkaan katettu ole, paria pientä kuntaa lukuunottamatta, joten tarttis tehdä jotain.
Alueella kuitenkin on potentiaalia ja jopa alan yrityksiäkin muutamia.

Eli, pitää ensiksi kartoittaa hieman paljonko ep:ltä löytyy ubuntuilijoita. Onko väkeä lähtemään vaikka vähän framille esittelemään ubuntua? Uusien asennuslevyjen levittäjiä ja sen sellaista?

Ihan vaan tällaista epävirallista small-talkkia olisi kiva saada aikaan, vaikkapa tässä ketjussa. Katsotaan sitten onko eväitä mihin ja jos ei ole niin ainakin voidaan höpötellä mukavia  :D

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #1 : 23.09.08 - klo:18.01 »
Heps. En ole aktiivi mutta kuunnellaan...

Alavus - Töysä - Ähtäri -akseli



ps. pientä editointia:)
« Viimeksi muokattu: 09.10.08 - klo:21.09 kirjoittanut PMY »
- kaunis päivä asentaa ubuntu -

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #2 : 24.09.08 - klo:14.39 »
Oululainen ihiminen ois ainakin yks. Lukion kanssa meinaa olla vaan kiirettä, en tiiä ehtiikö mihinkään. Ainaki kaupunginkirjaston asennuslevyke pitäisi vaihtaa uudempaan.

oki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #3 : 25.09.08 - klo:07.36 »
Moi Linux käyttäjiä myös Limingassa pohjois-pohjanmaalla.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #4 : 26.09.08 - klo:18.11 »
Terve itsekullekin.

En juurikaan ole ehtinyt tätä ketjua tarkkailemaan kun tuo aiemmin viikolla tapahtunut tragedia on pitänyt kiireisenä työn puolesta.
Katsellaan josko porukkaa "ilmoittautuisi" vielä hieman lisää ja funteerataan josko jotain voitaisiin suunnitella.

Ja taas pitää mennä. Elämä ei ole aina reilua prkl.

callette

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #5 : 08.10.08 - klo:16.02 »
Seinäjoki myös, mutta erittäin ummikko täällä kirjoittelee. Koululle kävin viemässä kauniin Ubuntu-mainoksen ja muutenkin olen puskaradion kautta tietoa buntuista levitellyt.. Ainakin kahteen koneeseen on se asennettukin omani lisäksi ;)

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #6 : 09.10.08 - klo:19.14 »
En varmaan kerkiäkkään osallistua toimintaan, nettisivun ylläpito ja koulun ylläpitohommat vievät aikaa, ja viikonloputkin täysiä.  :(

alahde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #7 : 12.10.08 - klo:06.33 »
Tässä on aikain saatossa ollut parin eri henkilön kanssa pienimuotoista keskustelua siitä, että jonkinasteista toimintaa saataisiin myös etelä-pohjanmaalle. Miksei myös toki pohjois-pohjanmaallekin.

Linuxin suhteen, pohjanmaa ei kovinkaan katettu ole, paria pientä kuntaa lukuunottamatta, joten tarttis tehdä jotain.
Alueella kuitenkin on potentiaalia ja jopa alan yrityksiäkin muutamia.

Eli, pitää ensiksi kartoittaa hieman paljonko ep:ltä löytyy ubuntuilijoita. Onko väkeä lähtemään vaikka vähän framille esittelemään ubuntua? Uusien asennuslevyjen levittäjiä ja sen sellaista?

Ihan vaan tällaista epävirallista small-talkkia olisi kiva saada aikaan, vaikkapa tässä ketjussa. Katsotaan sitten onko eväitä mihin ja jos ei ole niin ainakin voidaan höpötellä mukavia  :D
 :D No mutta ..mitenkäs näin kävi...Nurmon kouluissa jo Ubuntu 6.10 LTS leviää ja peruskouluista sen on lähdettävä liikkeelle aktiivisten opettajien avulla... myös sellaisten kuin minä  ::) ammatillinen opettaja kun olen ja vannoutunut Ubuntun kannattaja ... eli A. L. = Avoin Lähde...koodi kiinnostaa... kaikkia kun lama pörssiin iskee todenteolla  ;) terv. A. Lähde

ppanula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Calling etelä-pohjanmaa (miksei se pohjoisempikin)
« Vastaus #8 : 31.10.08 - klo:12.17 »
Niin olen itse Kauhavalla ja edustan näitä yrityksiä joissa Linux on kovassa käytössä, tosin emme pyöritä servereitä Ubuntulla (käytämme muita distroja siihen), mutta jo muutamalla työpöydällä on Ubuntu (esim. minulla) ihan arkipäiväisessä käytössä.

Mielessä on käyny että pitäiskö koittaa joku Linux clubi kehittää pohjanmaalle että siltä osin kiinnostusta löytyy.  Omalta osaltani olen Linuxia käyttänyt päivittäin muistaakseni vuodesta '94 ja viralliset sertifikaatit löytyy Linuxista.

Mahtaiskohan olla muita kiinnostuneita?