Millä tavalla asensit ajurit?
Laiteajurien kautta, synapticilla vai päätteen avulla?
Laiteajurien kautta, ne otetaaan suoraan käyttöön,
muilla keinoilla ne pitää itse laittaa käyttöön.
sudo nvidia-xconfigOn ihan hyvä keino.
suosittelen poistamaan kaikki nvidian ajurit ja asentamaan uudestaan ihan puhtaalta pöydältä.