Kirjoittaja Aihe: Headsetti/mikki toimimaan?  (Luettu 1452 kertaa)

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Headsetti/mikki toimimaan?
« : 16.09.08 - klo:17.30 »
Elikkäs, headsetti on ongelmana. En saa toimimaan headsetin mikkiä tässä Kubuntun puolella. Järjestelmänä on Kubuntu Hardy 64bit. Olen kahta headsettiä kokeillut, kummatkin ovat toimineet samassa koneessa Windowsin puolella. Kmixiä olen koittanut säätää ja tietääkseni mikki on säädetty kuulumaan. Käytän useasti Ventriloa, mutta en saa mikistä kuulumaan mitään. Ventrilo pyörii siis Winellä. Muualla en ole tuota mikkiä edes päässyt kokeilemaan. Olisi mukava saada tuo headsetti toimimaan, niin Windowsin käyttö taas vähenisi, kun tuo alkaa olemaan viimeisiä asioita, joissa tarvitsen Windowsia. Toki olen kokeillut myös Virtual Windowsissakin, mutta sielläkään mikistä ei ole ollut minkäänlaista havaintoa. Tietääkseni headsetit eivät ole mitenkään erikoisia, kummatkin ihan tavallisen näköisiä, Creativen headsettejä, jotka tosiaan toimivat siskon koneessa, ja omassa koneessa Windowsin puolella. Voisitteko auttaa asiassa?

-jarppi

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: Headsetti/mikki toimimaan?
« Vastaus #1 : 17.09.08 - klo:19.49 »
Ventrilosta en tiedä mutta käviskö vastaava ohjelma eli teamspeak löytys ihan paketinhallinnasta...