Kirjoittaja Aihe: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus  (Luettu 4727 kertaa)

Raipert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« : 27.02.06 - klo:15.31 »
Terve!

Kone
joku 333 penttikkone
96mt muistia
voodoo3 näyttis
8gb kovo tilaa

asennettu on ubuntu(5.10) server nyt siihen pitäs asennelle joku kevyt ikkunamanageri (openbox tai vastaava)

yritin asennella tämän ohjeen mukaan mutta ei toiminut noi ohjeet --> http://www.roskakori.org/?s=./howtot/faster_ubuntu-openbox

kysyn että mitä tarvitsen että saan graafisen työpöydän tosta ubuntun serveri asennuksesta?
sudollahan niitten asenteleminen onnistuu helposti kun han tietää mitä pittää asennella :)
Odroid-U3 Xubuntu 13.10
Asrock ion 330 Ubuntu

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #1 : 27.02.06 - klo:15.50 »
Mikäs niissä ei toiminut? Eikö x starttaa komennolla startx openbox
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #2 : 27.02.06 - klo:20.41 »
Voit aivan huoleti tehdä normaalin asennuksen. Toki tolla muistimäärällä hommat sujuu hiukan vitkaan. Mutta saat joka tapauksessa asennuksen tehtyä ja sitten asennella kevyempää manageria. Vielä helpompaa on asentaa ensin vain ilman x:ää . En ainakaan itse kaivannut mitään x:ää jos kone tulee serverikäyttöön. Siellähän täämöset x:t on vaan tiellä ja hidasteena.

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #3 : 27.02.06 - klo:21.00 »
Niin piti vielä mainita, että kuulun siihen kalkkisjoukkoon, jolla on vinyylit tuolla alakerrassa kun pitää soitaa jotain tai itse asiassa hommaa täydentää samalla hi-fi järjestelmällä neljän pään satelliittilautanen. Niillä on kaikki se mitä mä tarvitsen kasassa. Niin ja ne elokuvat, no niitä tuli tehtyä yli kolkyt vuotta ammatikseen. Ei vaan voi millään edes ajatella, että tulosta katsois tämmösestä matolaatikosta.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #4 : 27.02.06 - klo:21.10 »
X:n tarkoitushan on, että saa käyttöön järkyttävän määrän terminaaliemulaattoreita yhtäaikaa :)
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

JPK1990

  • Vieras
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #5 : 27.02.06 - klo:21.43 »

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #6 : 27.02.06 - klo:21.48 »
Jups kannistolle, että voi myös olla niin järkyttävän hidas, että yhdessäkin on puolet liikaa.

JPK1990

  • Vieras
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #7 : 27.02.06 - klo:21.49 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=670.0 Xubuntu, varsin hyvä ja ainakin puolet nopeampi kuin gnome.

Raipert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Re: vanha kone+Ubuntu(5.10) server asennus
« Vastaus #8 : 27.02.06 - klo:22.43 »
Minä kiitän hyvistä neuvoista.. katsotaan mitenkäs alkaa käyttikset pyörähtelemään tossa vanhassa myllyssä :)
Odroid-U3 Xubuntu 13.10
Asrock ion 330 Ubuntu