Kannettavassani (ASUS AjS8) on otsikon mukainen DVD-asema. En onnistu polttamaan sillä DVD-levyjä. Varmaan suunnilleen yksi kymmenestä onnistuu. CD:t kyllä menevät ilman ongelmia. Poltto-ohjelmana olen kokeillut Braseroa ja K3B:ä sekä Gnomen nautiluksesta käsin polttamista. Mitenhän tuon saisi pelittämään?
Googlella tulee jotain tuloksia ongelmista tuolla asemalla myös Windowsissa.
http://www.google.fi/search?client=opera&rls=fi&q=ubuntu+dvd-ram+uj850s&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8Laitan vielä liitteeksi virhe login jonka sain Braserolla polttaessani. Nimesin sen .txt-päätteiseksi liittämistä varten.
Laitanpa vastaavan errorlogin K3B:ltäkin...
Äänestä päätellen asema voisi kyllä olla myös menossa rikki... Ei tosin huvittaisi lähettää tätä konetta pitkäksi ajaksi takuuseen...
EDIT0: Niin voisi olla rikki, mutta ei näytä olevan. Käyttäjän moka! (siis minun...)
Eli näköjään minulla on tapana laittaa levyt vähän pahasti asemaan.
Eli (vinkkinä muille) avatkaas aina se kelkka konaan ja painakaa levy kunnolla paikoilleen. Muuten se voi jäädä pahasti (ja siitä se äänikin johtui).
Nyt on poltettu yksi DVD-RW ja nyt kopion yhden DVD+RW:een niin nähdään ainakin ettei levyssä ollut vika (eikä asemassa). Ohjelmana K3B kun se on niin kiva...
EDIT1: K3B:ssä on pikku virhe. Se ei pyydä laittamaan levyä asemaan kun levykuva on luotu ja se pitäisi polttaa...
EDIT2: Eikä näytä aloittavan pottoa...
[ylläpito on poistanut liitteen]