Itse olen ihan hulluna hienoihin taustakuviin, sekä hienoon grafiikkaan yleisestikkin, oli sitten kyseessä joku vanha taulu, käyttöjärjestelmän teema tai näyttävä graffitti.
Itselle on kertynyt aikamoinen kasa kaikenlaisia taustakuvia ja Windowsin puolella monesti käytössä onkin ohjelma joka vaihtaa uuden taustakuvan esimerkiksi kerran vuorokaudessa (ettei mene hienot taustakuvat hukkaan lojumalla käyttämättömänä levyllä). Onkohan Linuxiin saatavana jotain viritystä joka vaihtaisi taustakuvaa vaikka kerran vuorokaudessa?
Mutta itse asiaan:
Kuten sanoin, onhan noita tullut haalittua ympäri nettiä, itse olen kanssa huomannut että monesti hakusanalla "wallpaper" joutuu mitä ihmeellisimmille sivuille.
Törmäsin joka tapauksessa vähän aikaa sitten sivustoon jota ei ole vielä tässä ketjussa mainittu, osoitteessa
http://www.vladstudio.com/home/ ja tykkäsin kovasti kaverin (siis sivuston ylläpitäjän) taustakuvista. Suurin osa kuvista on vektorigrafiikalla tehtyjä satukirjamaisia kuvia joissa monesti esiintyy eläimiä, milloin elefantteja, milloin etanoita.
Kuvia on tarjolla reilu 500 kpl, suurin osa edellämainitun kaltaisia, jokunen valokuva joukossa. Kuvista on tarjolla ilmaiseksi normaaliversiot perusresoluutioille (on riittänyt minun käyttööni), tai maksua vastaan sitten korkealaatuset versiot (ilmeisesti pienempi jpg-pakkaus) laajakuvanäytölle ja kahdelle näytölle tarkoitetut versiot.
Sivustolta löytyy muutama ohjekin (tutoriaali), mustaakseni Photoshopille, missä näytetään vaihe vaiheelta kuinka osa sivuston kuvista on tehty.
Kiitokset muille linkkejä lähettäneille, meneekin ilta siinä kun käyn niitä läpi