Kirjoittaja Aihe: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]  (Luettu 11389 kertaa)

beh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Onko kokemuksia acerin ja hp:n alle 500 euron kannettavista? Näyttöjen, näppäinten, hiiren laatu erityisesti kiinnostaisi. Niin melutaso ja akkukesto.

Tarkemmin jos haluaa kommentoida, voi katsastaa nämä kannettavat: kumpi olisi parempi?
http://www.multitronic.fi/index.php?prod=SK-LX.TMX0X.401
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/KE105ET%23AK8
Ero ei taida taulukkojen perusteella olla merkittävä kummankaan hyväksi, siksi kaipaisin kokemuksia.


Vai olisiko järkevää valita kone core 2 duo -suorittimella? Tämä olisi halvin vaihtoehto:
http://www.multitronic.fi/index.php?prod=FS343AA%23AK8


Voi laittaa muitakin suosituksia. Kiitoksia kommenteista.
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:13.06 kirjoittanut beh »

peran

  • Vieras
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #1 : 08.09.08 - klo:23.34 »
Mun 2005 kesäkuussa ostetussa Acerissa on avain sana lämmöt – sitä on yli oman tarpeen.

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #2 : 09.09.08 - klo:03.03 »
Omien kokemuksieni perusteella ottaisin ilman muuta tuon HP:n.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #3 : 09.09.08 - klo:08.57 »
Omien kokemuksien mukaan kannattaa välttää Aceria, jollet halua konetta, joka alle puolella teholla käydessään ylikuumenee ja sammuu sekä lopuksi jättää saranat näytöstä käteesi  :D

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #4 : 10.09.08 - klo:22.14 »
Meillä on sekä acer että hp. Ihan näiden kahden koneen perusteella valinta olisi selvä. Koneet sisuksiltaan hyvin pitkälti samoja. Emännän hp pieksee mun acerin akkukestossa, alemmissa lämmöissä, hp toimi täysin out-of-box kun acer vaati pikku kikkailua eikä tässä mm. hibernatea saa toimimaan lainkaan. Tai siis saa, mutta kone ei siitä tilasta palaudu mitenkään. Ei edes virtanappulasta vaan pitää joko odottaa että akku loppuu tai repiä se lennosta irti.

Mutta tämä tosiaan vain näiden meidän koneiden kokemuksella.

Mikko M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
    • RengelCMS Simple website template
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #5 : 11.09.08 - klo:07.56 »
Acerin halvimmissa läppäreissä on ainakin omien kokemuksien perusteella aika tunnottomia näppäimet.

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #6 : 11.09.08 - klo:08.55 »
Ne kokemukset, mitä olen saanut näiden kahden merkin (Acer, HP) välillä, niin ehdottomasti valitsisin HP.  HP:t ovat toimineet huomattavasti paremmin, ei mitään häikkää yhdessäkään laitteessa.
t.matti

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #7 : 11.09.08 - klo:09.00 »
Voisi melkein tehdä yleisen aiheen "XX vai Acer?" ja vastaukset olisivat luultavasti 99% XX:n puolesta  ;D Onen soisi tekevän poikkeuksen Acerin "laatuun".

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #8 : 11.09.08 - klo:09.59 »
Vähän offtopickja. Mulla on Toshiban Satellite ja Celeron 1.6GHz, muistia 512 Megaa, näyttis joku vvidian 4 xxxx, hyvin pyörii 8.04.1.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #9 : 11.09.08 - klo:11.45 »
Off topiikkia jatkaakseni, ymmärtääkseni toshiban koneissa linux pyörii kait varsin mallikkaasti. Jos en ole väärässä niin hp,dell, toshiba ainakin tukevat mallikkaasti. Acer sitten lähes mallikkaasti kun taasen vissiin fujitsu on pelkkää tuskaa?

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #10 : 11.09.08 - klo:12.37 »
Ainakin mun tyttöystävän HP:ssa xubuntu toimii suoraan, uudelleenasennetun windowsin kanssa hommasta ei edes kaikkien ajureiden asentamisen (HP:n sivuilta) jälkeenkään suostunut DNA:n mokkula toimimaan. Mullakin on tosin kovin rajattu otos kun toi on ainoa läppäri minkä kanssa oon touhuillut.

ps. Nii muijan kone on vanha nx6110, uudemmista ei hajua

pps. Itse jos läppäriä tarvisin niin ihan suosiolla säästäisin vähän aikaa ja ostaisin hieman hinnakkaamman koneen, niin luultavasti tulisi vastaan hieman vähemmän valmistajan ihastuttavia purkkaviritelmiä ::)
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

beh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]
« Vastaus #11 : 11.09.08 - klo:13.06 »
Kiitoksia kaikille kommenteista. Niitähän kertyikin oikein mukavasti ja ilmeisen yksimielisiä. Pakko laittaa [ratkaistu], niin selvältä tulos vaikuttaa  ;)

En oikeastaan itseäni varten kysymystä esittänyt, piti vain osata neuvoa erästä koneen ostajaa. Itse olen aikeissa ostaa pöytäkoneen, joskus. Nykyisellä läppärilläni (f-s, toimii ok.) olen pärjännyt 4 vuotta, enkä ole tätä monestikaan "kantanut" mitä nyt muuttojen yhteydessä ;D Se siitä kannettavan tarpeesta. Näytön pienuus ja tehojen puute on viime aikoina alkanut vaivaamaan.

Mikko M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
    • RengelCMS Simple website template
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]
« Vastaus #12 : 11.09.08 - klo:15.34 »
Jatketaan sitten vielä vähän aihetta, niin ibmt/lenovot myös hyvin toimivat eri linux jakeluilla. Ei tosin tossa acerissakaan ollut debianin kanssa mitään isompaa ongelmaa :).

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]
« Vastaus #13 : 11.09.08 - klo:16.17 »
Minun ASUkSeni on toiminut (mitä nyt jotain pientä Feistyn aikana on ollut näytönohjaimen ajureissa...). Muista asuksista en sitten mene sanomaan mitään... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]
« Vastaus #14 : 11.09.08 - klo:19.43 »
Minun ASUkSeni on toiminut (mitä nyt jotain pientä Feistyn aikana on ollut näytönohjaimen ajureissa...). Muista asuksista en sitten mene sanomaan mitään... ::)

Asus A3h, muuten toimii suoraan, mutta web kameran kuva ylösalaisin, ja äänikortista (asetuksista) puuttuu headphone, molemmissa tapauksissa joutuu komentelemaan päätteessä muutaman minuutin.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]
« Vastaus #15 : 11.09.08 - klo:19.45 »
Tjaa... minun A8Js:ssä web-kamera toimii (samoin kuulokkeet), mutta sisäinen mikrofoni ei. Mitenhän sen saisi toimimaan?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]
« Vastaus #16 : 11.09.08 - klo:19.47 »
Tjaa... minun A8Js:ssä web-kamera toimii (samoin kuulokkeet), mutta sisäinen mikrofoni ei. Mitenhän sen saisi toimimaan?

Onko näissä semmonenkin  :o

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta [ratkaistu]
« Vastaus #17 : 11.09.08 - klo:19.48 »
Onko näissä semmonenkin  :o

Terveisin jori52
Onko sellaisia kannettavia missä sitä ei ole?

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #18 : 11.09.08 - klo:21.11 »
Omien kokemuksien mukaan kannattaa välttää Aceria, jollet halua konetta, joka alle puolella teholla käydessään ylikuumenee ja sammuu sekä lopuksi jättää saranat näytöstä käteesi  :D

Joo mullakin kokemuksia Acerin itsekiristyvistä saranoista:(
Automaattisesti kiristyyvät siis käytössä samalla kun ne löystyy...

Ja näyttö halki nurkasta nostettaessa..

Mutta kuulemma uusissa acereissa sitä probleemaa kait ei ole enää
- kaunis päivä asentaa ubuntu -

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Acer vai HP – kannettavan valinta
« Vastaus #19 : 11.09.08 - klo:21.15 »
Vähän offtopickja. Mulla on Toshiban Satellite ja Celeron 1.6GHz, muistia 512 Megaa, näyttis joku vvidian 4 xxxx, hyvin pyörii 8.04.1.

Ja kokemuksia myös Toshibasta:) aika lailla ITSE uskoivat niiden toimivuuteen kun antoivat takuun ja lisäksi vielä jos takuu aikana menee rikki niin saa rahat takasi ja uuden koneen:)

Ja hyvin on pelannut hiras vaan kun on Visva sisällä:(
- kaunis päivä asentaa ubuntu -