Kirjoittaja Aihe: Soneran nettitikun asennus  (Luettu 9518 kertaa)

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Soneran nettitikun asennus
« Vastaus #20 : 04.09.08 - klo:19.48 »
Harmi, ettei sen avaamiseksi ole mitään graafista juttua, mutta oppivatpahan vanhuksetkin jotain tai pysyy ainakin aivot virkeenä  ;D

no jos vielä tahdot tapella niin tuo laite käsittääkseni toimii myös sillä vodafonen ohjelmalla ja se on graafinen (samankaltainen kuin mitä noiden ohjelmat on windowsissakin)

https://forge.betavine.net/frs/?group_id=12&release_id=19

mutta tuosta ei ole itselläni mitään kokemusta. sisko sitä kuitenkin käyttää ja itse asentanut omaansa tosin hänelläkin on sama modeemi kuin minulla (Huawei e220).

Kiitos kaikille kovasti ohjeista, netti toimii. En vain lopuksi älynnyt, että sivun lataaminen voi todellakin kestää kolmesta viiteenkin minuuttia. Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Itse en moista langatonta härpäkettä itselleni kyllä haluaisi... ainakaan noin huonolla nopeudella.

mitähän sivua olet ladannut kun ei itselläni kestä noin kauaa edes silloin kun olen gprs:n varassa reissunpäällä. tosin eri verkko operaattori. tosin asutko 3g alueella ja miten ruuhka aikaan satuit sitä kokeilemaan. mutta itse en tuollaiseen ole törmännyt tämän kanssa vaikka käytän tätä päivittäin. paitsi silloin kun dna:n 3g verkossa ei kahteen tuntiin liikkunut data ohjelma vian takia.

Orvokki

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #21 : 04.09.08 - klo:20.54 »
Juu, siis sitä mäkin ihmettelin, että kylläpä lataa sivuja hitaasti, kokeilin nimittäin eri sivuja, googlen avasi suht nopeasti, meni vain kaksi minuuttia, mutta tätä foorumia en saanut lainkaan auki, tai siis hermot meni ennemmin... luultavasti koneen senhetkinen sijainti ei ollut mikään hyvä, voi olla, että siellä ei paljon verkkoja ole. Saa nähdä kuinka käy, kun sen vie paikkaan, jonne se oikeasti kuuluu... mikähän noista linkissä sijaitsevista on kaikkein toimivin, onko siskollasi esim. jotain ohjeita aiheeseen? Lähinnä mielenkiinnosta luultavasti lähden vielä kokeilemaan....

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #22 : 05.09.08 - klo:15.55 »
Juu, siis sitä mäkin ihmettelin, että kylläpä lataa sivuja hitaasti, kokeilin nimittäin eri sivuja, googlen avasi suht nopeasti, meni vain kaksi minuuttia, mutta tätä foorumia en saanut lainkaan auki, tai siis hermot meni ennemmin... luultavasti koneen senhetkinen sijainti ei ollut mikään hyvä, voi olla, että siellä ei paljon verkkoja ole. Saa nähdä kuinka käy, kun sen vie paikkaan, jonne se oikeasti kuuluu... mikähän noista linkissä sijaitsevista on kaikkein toimivin, onko siskollasi esim. jotain ohjeita aiheeseen? Lähinnä mielenkiinnosta luultavasti lähden vielä kokeilemaan....
http://wiki.ubuntu-fi.org/Matkapuhelin_modeemina#head-b183590a42a3f15ff9334553c235cc6566548502
varmaan tuolla ohjeella kokeillut...
ja varmaan uusin deb paketti olisi se jota itse kokeilisin ensin sen jälkeen vasta noita kehitys versioita...
tosiaan sonerasta ei kokemusta mutta elisan tai dna verkoissa en moista ole huomannut (siskolla elisa). Jos alueella on 3g verkko niin ongelmaa ei pitäisi olla (näin ainakin muilla operaattoreilla).

mutta pieni pelastus on tulossa tosin en tiedä miten se tukee sitä sinun tikkua, mutta seuraavassa versiossa osaa networkmanager hoitaa nämä mokkulat ja tikut, joten sitten on grafinen työkalu valmiiksi asennettuna... juuri tässä asentelin 8.10 alpha 4:n tuohon vanhaan testipenkkiin jonka sain vasta takaisin... ja siinä on tällä hetkellä tuo mokkula kiinni ja networkmanagerilla yhdistettynä verkkoon... (ainakin siis e220 toimii suoraan)