Kirjoittaja Aihe: audio cd-levyn toisto ja levytiedot  (Luettu 2260 kertaa)

Pate

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
audio cd-levyn toisto ja levytiedot
« : 31.08.08 - klo:13.16 »
hei

Olen käyttänyt tietokoneista 10 vuotta ja Ubuntua 1 vuoden ja nyt mulla on Ubuntu studio mutta ei kunnollista toistoohjelmaa, jolla voisi toistaa cd-levyn niin että näkyy myös levytiedot (kappale nimet ym.).

Mun toisto-ohjelma Movie Player Totem (Xine backend) ei osaa toistaa ollenkaan audio-cd levyjä. Miten ne saa toimimaan? VLC-playerilla sain toimimaan levyn soiton, mutta en saanut levytietoja esille hakemallakaan.

Miten muuten levytiedot yleensäkin toimii? Onko ne valmiina tavallisessa ostetussa musiikkilevyssä vai hakeeko ohjelmat niitä tietoja jostain netistä?

T:Pate

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: audio cd-levyn toisto ja levytiedot
« Vastaus #1 : 31.08.08 - klo:20.40 »
hei

Olen käyttänyt tietokoneista 10 vuotta ja Ubuntua 1 vuoden ja nyt mulla on Ubuntu studio mutta ei kunnollista toistoohjelmaa, jolla voisi toistaa cd-levyn niin että näkyy myös levytiedot (kappale nimet ym.).

Mun toisto-ohjelma Movie Player Totem (Xine backend) ei osaa toistaa ollenkaan audio-cd levyjä. Miten ne saa toimimaan? VLC-playerilla sain toimimaan levyn soiton, mutta en saanut levytietoja esille hakemallakaan.

Miten muuten levytiedot yleensäkin toimii? Onko ne valmiina tavallisessa ostetussa musiikkilevyssä vai hakeeko ohjelmat niitä tietoja jostain netistä?

T:Pate

Amarok, Rytmilaatikko????

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Oswald0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: audio cd-levyn toisto ja levytiedot
« Vastaus #2 : 31.08.08 - klo:21.12 »
hei

Olen käyttänyt tietokoneista 10 vuotta ja Ubuntua 1 vuoden ja nyt mulla on Ubuntu studio mutta ei kunnollista toistoohjelmaa, jolla voisi toistaa cd-levyn niin että näkyy myös levytiedot (kappale nimet ym.).

Mun toisto-ohjelma Movie Player Totem (Xine backend) ei osaa toistaa ollenkaan audio-cd levyjä. Miten ne saa toimimaan? VLC-playerilla sain toimimaan levyn soiton, mutta en saanut levytietoja esille hakemallakaan.

Miten muuten levytiedot yleensäkin toimii? Onko ne valmiina tavallisessa ostetussa musiikkilevyssä vai hakeeko ohjelmat niitä tietoja jostain netistä?

T:Pate

Mediasoittimet hakevat tän tiedon yleensä netistä ja tunnetuin on CDDB-palvelu
http://en.wikipedia.org/wiki/CDDB
« Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:21.13 kirjoittanut Oswald0 »

harrykaa

  • Vieras
Vs: audio cd-levyn toisto ja levytiedot
« Vastaus #3 : 31.08.08 - klo:22.16 »
Joo Ubuntussa Rytmilaatikko (Rhythmbox) hakee albumin tiedot (nimi, artisti, kappale, vuosi ym.) automaattisesti albumikuvake mukaan luettuna. Näytettäviä tietoja voi itse valita asetuksista (preferencies ja välilehti "general").

harrykaa