Kirjoittaja Aihe: Käynnistys takkuaa Wintoosan rinnalla (Ratkaistu)  (Luettu 2471 kertaa)

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Virittelin vähän käynnistystä Hardyyn Ubuntu Suomen ohjeilla. Kohtaan Turhien virtuaalikonsolien poisto pitäisi muuten laittaa lisäys, että jos tiedoston console-setup muuttaminen ei onnistu sudolla, niin se pitää ensin aukaista komennolla
Koodia: [Valitse]
chmod +w console-setup
Koneeni kysyy ripeästi millä käyttiksellä alotetaan, mutta sitten tulee 2 minuutin jummi kun ruudussa näkyy
Lainaus
Starting up...
Loading, please wait
. Sitten odotetaan vielä minuutti kun ruudussa lukee
Lainaus
*Preparing to profile boot sequence
. Loput lataukset meneekin sitten joutuisasti.

Tässä linkissähttp://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=14025.0 qwertyy epäili että ensin käydään läpi winukan puoli levyltä. Valitettavasti häntä auttaneet ohjeet eivät auttaneet minua.  Olisiko mitään muuta tehtävissä?

Kone on uusi HP 530 1Gt muistia Celeron  M CPU 530@1,73GHz. Näytönohjaimen tietoja en osaa etsiä. Alla on Bootchart liite. Niitäkään ei ole kuin tämä yksi niin että loppuikohan niiden tehtailu asetusten virittelyn seurauksena?

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 01.09.08 - klo:13.12 kirjoittanut jarikai »
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Käynnistys takkuaa Wintoosan rinnalla
« Vastaus #1 : 30.08.08 - klo:11.41 »
...odotetaan vielä minuutti kun ruudussa lukee
Lainaus
*Preparing to profile boot sequence
. Loput lataukset meneekin sitten joutuisasti.


Onko Grubin profilointi vielä päällä? Se tehdään vain kerran ja sitten poistetaan.

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Käynnistys takkuaa Wintoosan rinnalla
« Vastaus #2 : 01.09.08 - klo:00.14 »
Kiitos äskeisestä muistutuksesta, se tosiaankin unohtui. Nyt olen tehnyt lisäksi kernelin käännöksen ohjeen mukaan ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen: 1 min 22 s, riittää minulle mainiosti!
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Käynnistys takkuaa Wintoosan rinnalla
« Vastaus #3 : 01.09.08 - klo:08.34 »
Kiitos äskeisestä muistutuksesta, se tosiaankin unohtui. Nyt olen tehnyt lisäksi kernelin käännöksen ohjeen mukaan ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen: 1 min 22 s, riittää minulle mainiosti!

Hyvä jos riittää  ;D
Minusta tuo on kyllä vielä tehoisekseen hidas bootti ::)
Vai onko Celeron tosiaan niin paljon aitoa P4:ää tehottomampi ?
Vai säästeleekö tuo Mobile-versio heti kättelyssä paukkujaan ?
Näytönohjamien ajurien sielunelämääkin voi aina epäillä  ;)
No kunhan arvailen tässä ääneen :)

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Käynnistys takkuaa Wintoosan rinnalla
« Vastaus #4 : 01.09.08 - klo:10.48 »
Tuo hitaus kuulostaisi siltä, että latauskuva olisi väärällä resoluutiolla. 7.10 jakelun kanssa oli samaa ongelmaa. Ongelma ratkesi startup managerilla. Sillä muutti kuvan kooksi 800x600 ja käynnistys nopeutui.  Itsellä on nyt 1.4GHz Celeron ja 1G RAM, bootti on alle 60 sekuntia. Pitää kirjoitella käyttäjätunnus ja salasanakin koneelle, vai lasketaanko ne mukaan?  terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Käynnistys takkuaa Wintoosan rinnalla
« Vastaus #5 : 01.09.08 - klo:12.12 »
Kiitos avusta! Pari sekunttia sai pois. Mutta nyt taitaa riittää kun ei ole tarkoitus osallistua boottauksen nopeuskisaan vaan saada semmoinen järjestelmä jonka kanssa emäntä ei ehdi hermostua. Niin 1.20 tarkoittaa minun laskuissa aikaa virtanapin painalluksesta työpöydän valmiuteen ottaa vastaan komentoja, sisältäen käyttäjätunnusten näppäilyn.

Syyskuu alko, on kesä mennyt...
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Käynnistys takkuaa Wintoosan rinnalla
« Vastaus #6 : 01.09.08 - klo:12.27 »
Cool! Laita pikaliimalla pöytään kiinni! Tuohan kohta lentää!  ;D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"