Kirjoittaja Aihe: apua / ohjelmien asennus  (Luettu 4104 kertaa)

oxari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
apua / ohjelmien asennus
« : 24.02.06 - klo:18.25 »
 ??? ??? ??? olen juuri ottanut ubuntun enkä tajua miten ohjelmat asennetaan siis mulla on ihan linux ubuntua varten ohjelma ja kun painan install nii avautuu teksti tiedosto voisiko joku auttaa minua iha todella tarkalla ohjeella en ymmärrä siitä ohjejutustakaan mitään missä on logona se pelastusrengas sieltä en saanut mitään apua jos soku vaan viitsii niin voisi auttaa minuaaa ??? ??? ???
Oxari

juyli

  • Vieras
Re: apua
« Vastaus #1 : 24.02.06 - klo:18.38 »
??? ??? ??? olen juuri ottanut ubuntun enkä tajua miten ohjelmat asennetaan

Jospa kurkkaset sivun Aloittelijan opas -opastetta. Se on hieman vanhentunut koskien Hoarya, mutta se antaa jo vinkkiä. Ubuntuguide 5.10 taas jo kertoo, kuinka homma tehdään Breezyssä - englanniksi.

oxari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: apua
« Vastaus #2 : 24.02.06 - klo:20.14 »
Sitte katoin tota ohjetta pitääkö kirjotta sudo apt-get install real player jos on ladannut netistä real player for linuxin. Pitääkö tommone teksti siis kirjottaa sinne päätteeseen ??? ??? ???
Oxari

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: apua
« Vastaus #3 : 25.02.06 - klo:11.00 »
Sitte katoin tota ohjetta pitääkö kirjotta sudo apt-get install real player jos on ladannut netistä real player for linuxin. Pitääkö tommone teksti siis kirjottaa sinne päätteeseen ??? ??? ???

älä lataa sitä netistä vaan ota se PLF:n repoista, kuten olen täällä ohjeistanut:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=1921.msg14789#msg14789

silloin sinulle asentuvat automaattisesti kaikki riippuvuudet ja paketii päivittyy järjestelmän kanssa kun uusi on saatavilla.
Janne