Kirjoittaja Aihe: Hibernate/suspend ei oikeen skulaa?  (Luettu 1571 kertaa)

Jykke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Hibernate/suspend ei oikeen skulaa?
« : 24.08.08 - klo:23.17 »
Seuraavanlainen ongelma ... näytössä on vähän suostutteleminen kun kokeilen suspendia tai hibernatea.
Kun koneen ajaa ylös niin näyttö jää pimeeks, vähän räpimällä esim. shift+ctrl f1 pääsee tekstitilaan ja shift+ctrl+f7 takasin tavallaan sinne missä gnome normaalisti pyörii, mutta ruutu pysyy itepintasesti mustana, tai mitäny monttu sanoo "out of range". Kun sitten vetäsen ctrl+alt+backspace niin X starttaa uudestaan ja login prompti tulee
näkyviin. Mitäs tässä tilantees vois tehdä? Olin myös kokeilevinani että jos sammuttaa gdm:n ja suorittaa suspendin terminaalista niin uudestaan käynnistäessä kaikki terminaalitilat tty1, tty2 jne. jäävät mustaks? Startx:llä desktop starttaa, mutta nyt esim. x:n sammuttaessa pysyy tty1 jne. edelleen mustana, tällä vaihtoehdolla en saa kuvaa takasin millään...

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Hibernate/suspend ei oikeen skulaa?
« Vastaus #1 : 28.08.08 - klo:21.31 »
Hibernate/suspend -ongelmat on ehkä yks kinkkisimmistä mitä tulee vastaan normikäytössä. Erilaisia fiksauksia on tarjolla eri raudoille ja käyttisversioille, jotka joskus toimii ja joskus ei.

/usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-suspend-linux
/usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux

Tuossa ovat tiedostot, jotka käyttöjärjestelmä suorittaa noiden toimintojen suorittamiseksi.


Itse olen muutaman kerran onnistunut uswsusp -nimisen paketin mukana tulevilla s2ram, s2disk ja s2both -ohjelmilla. Ubuntun repoissa olevassa versiossa taisi s2ram puuttua. Täällä näyttäis olevan ohjeet miten s2rammin saa myös laitettua.

http://ph.ubuntuforums.com/showthread.php?s=b69204e671678826aaf685201dd5a98a&t=471855&page=16

Kokeile omalla vastuulla.


Ja esimerkiksi näytönohjaimen ajuri vaikuttaa. Jos kortillesi on tarjolla useampi ajuri (avoin/suljettu) niin kokeile vaihtaa toiseen.

Jykke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Hibernate/suspend ei oikeen skulaa?
« Vastaus #2 : 02.09.08 - klo:17.08 »
Näyttää tällä näkymin lähteneen toimimaan ihan vaan nvidia-glx-new paketin installaatiolla.