Kirjoittaja Aihe: Nokia 6280:aan tiedon siirto USB:llä  (Luettu 3813 kertaa)

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Nokia 6280:aan tiedon siirto USB:llä
« : 20.08.08 - klo:13.54 »
Ongelmana on, etten saa siirrettyä kuvia puhelimen muistikortilta koneelle.

Puhelimessa (Nokian 6280) on sisällä 1 gigan mini-SD -kortti, jolla kuvat piileskelevät. Kun laitan USB-kaapelin kiinni ja valitsen "tiedonsiirto" tilaksi, kortti mounttautuu nätisti työpöydälle. Muita vaihtoehtoja kiinnitettäessä olivat "tulostus" ja joku, jota en nyt muista. Nämä on kokeiltu, mutta ei apua.

Kun yritän kopioida graafisesti esim. 500 kt:n kuvan, lähtee kopiointi kauniisti käyntiin, muttei etene koskaan 64 kt pidemmälle. Se jää tähän arviolta viideksi minuutiksi, jonka jälkeen ilmoittaa virheestä. Tarkka viesti on "input/output error".

Jos yritän kopioida komentoriviltä sudo cp:llä, tulee välittömästi ilmoitus "hypätään kansion x yli" ja se on siinä. Eipähän tule ainakaa virheitä  :D

Oudoksi asian tekee se, että data liikkuu koneelta puhelimeen moitteetta. Kyseessä on siis s40-sarjan puhelin, en ole asentanut mitään erikoisohjelmia, winukan puolella toimii oikein pc suitella ja ilman. Koneesta ei löydy bluetoothia tai muistikortinlukijaa, joilla siirrellä.

Ajattelin testata tuota ObexFS:ää, jos helpompia/parempia ei löydy. Tähän mennessä olen siirtänyt tavarat winukan puolella, mutta olisihan se mukava taas yksi side katkaista  ;D

harrykaa

• Vieras
Vs: Nokia 6280:aan tiedon siirto USB:llä
« Vastaus #1 : 20.08.08 - klo:14.31 »
Toimiiko se mini-SD -kortti suoraan PC:n muistikortinlukijalla tai erillisellä sovittimella suoraan USB-liitännässä?

harrykaa

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.08.08 - klo:14.40 »
Koneesta ei löydy bluetoothia tai muistikortinlukijaa, joilla siirrellä.

Enpä ole testaillut. Mutta itse kortissa siis ei luulisi vikaa olevan, kun kerran windowsin puolella toimii, eilen viimeksi testasin asian.

harrykaa

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.08.08 - klo:15.05 »
No jos epäilet Nokialaisessa olevan jotain häikkää, niin vois edetä sen kanssa seuraavasti:

1) reboot (virta pois, akku pois, sim pois, 30 sek)
   jos ei auta niin ->
2) soft reset (tehdasasetusten palautus)
   jos ei auta niin ->
3) hard reset (S60 malleissa koodi *#7370#) tai softan uudelleenasennus PCSuitella. Ja ennen näitä omat tiedostot talteen ja muistikortti pois koneesta).

harrykaa

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.08 - klo:15.19 »
Puhelin itse asiassa vasta tuli takuuhuollosta, jossa siihen lykättiin uusi firmis sisään. Eli se on periaatteessa ton 3)-kohdan jäljiltä. Ja kortissakaan ei ole mitään vipua näkynyt, joka aiheuttaisi "kopiosuojan".

Lisäys: Onko joku onnistunut siirtämään tällä puhelimella molempiin suuntiin USB:llä?

harrykaa

• Vieras
« Vastaus #5 : 22.08.08 - klo:10.20 »
Hmm, jos siis kortti toimii Windows-puolella sekä PcSuitella että datasiirtona (ulkoisena tallennusvälineenä) ja molempiin suuntiin, vois ajatella, että puhelin ja kaapeli sekä mini-SD-kortti on OK, samoin kuin USB-liitin ja väylä.

Mutta oliskohan sitten Linux-puolen ajureissa ja niiden toiminnassa jotain outoa.
Kannattais testata vielä pelkkää SD-korttia suoraan kytkettynä esim. USB-sovittimeen (Linux-puolella).
Jos ei siinäkään toimi, veikkaan, että vika on ajureissa.

Itse käytän N95 (S60) kapulaa, jossa on 8 Gb microSD-kortti. Se on aina toiminut datasiirtona USB-kaapelin kanssa ja suoraan USB-sovittimella sekä myös PC:n kortinlukijallakin. Niin ja molempiin suuntiin. Itse asiassa kortin suojavipu on kirjoitussuoja ja sehän sinulla toimikin.

harrykaa

Pjotor

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.06.09 - klo:11.39 »
Vanha aihe, mutta sama tapaus. Otsikon mukainen laite ja tavoite siirtää kuvat.  Kaapeli on CA-53. Kun puhelimen laittaa tiedonsiirto modessa kiinni ei tapahdu mitään. Wintoosan kans tuntuu toimivan ja samoin 3g yhteys samalla kaapelilla ubuntussa... Onko tähän ratkaisua?
Ohhoh!

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
« Vastaus #7 : 08.06.09 - klo:11.14 »
Täytyypä testailla uudella innolla, kun aikaa löytyy ja raportoida tuloksista. Nyt olen siirrellyt tavaraa eee:n muistikortinlukijalla, joka on toiminut moitteetta, samoin bluetooth-siirto.