Kirjoittaja Aihe: tappelu kritiikki vai palaute ja tuki  (Luettu 6034 kertaa)

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
tappelu kritiikki vai palaute ja tuki
« : 29.08.05 - klo:22.58 »
Okei!

Olen nyt lueskellut suurimman osan aihealueista läpi ja koska en juuri käytöstä ja asennuksesta ym muusta tiedä vielä mitään niin kommentoin heti. KAIKKEA!

Ekaks tämä on ensiarvoisen tärkeä paikka saada tietoa suomeksi vaikka englantiakin ymmärrän sujuvasti.

Mutta ymmärrän hyvin vieraan kielen ja suomen kielen eron ja niin myös ohjelmointikielen ja suomen eron. Eli hyväksyn sen että opettelen uutta kieltä mutta toivoisin asiantuntijoilta ensin suomea ja sit kuin se tehdään et kone ymmärtää sen kun sille kertoo mitä pitää tehdä.

Eli maa: avaa kone painamalla nappia jossa on kuva... ::) tarkoitaa sitä että tietokoneesi käynnistyy, hups oliko cd-asemassa ubuntu cd, nyt olet pulassa.... :-*. Sinun pitäisi ymmärtää mitä teet.
Eli taivas: mene ja tee siellä jossain sitä sun tätä.  kun se raukka tavis (anteeksi mut loukkaa) ei vielä ymmärrä. Okei mut kun se on tähän tullut niin se haluu oppia ja jos se on sitkee niin se kyllä oppii.

Ai et mitä tarkoitan ;D no sitä että on tosi mukavaa että tämä paikka jossa voi aiheesta Ubuntu ja Linux löytää tietoa ja kysyä on okei mutta tavis ymmärtää et sitten kun se on painanut nappia niin näytöllä tapahtuu jotain toivottavasti....! ;)

Joten etsivä löytää, kysyvä saa tietoa ja tavis ymmärrystä.  Kiitos kaunis ja Ubuntu rulaa! junnuh :D

valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: tappelu kritiikki vai palaute ja tuki
« Vastaus #1 : 29.08.05 - klo:23.50 »
Osui ja upposi  :-[

Vai mitä sanot näin aloittelijan kannalta edellisestä vastauksestani http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=210.msg946#msg946?
Olisihan tuohon voinut enemmän yksityiskohtia lisätä, eli
1. Miten poistan Windowsin Linuxista käsin
2. Miten muokataan fstabia
3. Miten asennetaan grub uudelleen
4. jne. jne.

Mutta aina voi kysyä selvennystä yhteen tai kolmeenkin kohtaan.
Näin niitä joutuu itsekin miettimään hieman paremmin, eikä se ole huono asia  :D
Toisaalta jos aina kirjoittaisi kaiken ihan komento komennolta, niin pitkiksihän nämä viestit muodostuisivat, eikä sitä voi aina etukäteen tietää toisen taitotasoa.

Mutta autamme aina kun voimme. Siinä joutuu ihan miettimään välillä ja se on terveellistä  ;)

Mikko

Mikko Saarinen

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Re: tappelu kritiikki vai palaute ja tuki
« Vastaus #2 : 30.08.05 - klo:23.52 »

Osui ja upposi :-[

Vai mitä sanot näin aloittelijan kannalta edellisestä vastauksestani http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=210.msg946#msg946?

Niin mullekin aina välillä käy, itse olen opetellut työssäni puhumaan ihmisille kullekin omalla kielellään, joten viimeiset kuusi vuotta olen opetellut tavallista suomea (20 vuoden työurallani) ja maan pinnalla. Mut edelleen jokaisen ihmisen kanssa pitää löytää juuri sen ihmisen kieli.

Mutta pitkiähän näistä viesteistä tulisi jos joka liikahduksen joutuis selittään. Ja kysyjälläkin on vastuu eli mitä jäsentyneemmin kysyy niin sitä selvempiä vastauksia saa  :D Esim mistä saan tietokoneen päälle vai mulla on sen merkkinen kone vuosimallia se ja se mistä sen saa päälle kysymykset saattavat saada aikaan eri vastauksia 8).

Mutta huomasin et ymmärsin paremmin kun olit mikk0 jäsentänyt sen vastauksen selkeämmin. Omalle vastuulleni otan etten kyllä vielä ymmärrä hölkäsen pöläystä grub fstab termeistä mut eiköhän nuo liene tule tutuiksi.

mutta edellen olen iloinen tästä foorumista! ;D
junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com