Kirjoittaja Aihe: Hakemistorakenne  (Luettu 6541 kertaa)

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Hakemistorakenne
« Vastaus #20 : 19.08.08 - klo:22.40 »
Mielestäni ei, koska suurimmalla osalla kotikäyttäjistä tai pienyrityksistä ei ole varaa omaan järjestelmänvalvojaan.

Minun mielestäni ylläpitämättömiä koneita ei pitäisi kytkeä lainkaan nettiin. Ne aiheuttavat kaikille muille sekä kuluja että ongelmia. Miksi muiden pitää kärsiä joidenkin välinpitämättömyydestä ja osaamattomuudesta?

Mistofelees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 641
    • Profiili
Vs: Hakemistorakenne
« Vastaus #21 : 29.08.08 - klo:16.14 »
"Minun mielestäni ylläpitämättömiä koneita ei pitäisi kytkeä lainkaan nettii"
Tämä kommentti toistuu kaikkialla kuin pyhä mantra.
Mietipä vaihteeksi sitä, kuinka moni sinunkin tuttavapiiristäsi todella *osaa, kykenee ja ehtii* käydä läpi kaikki Linux-purkissaan olevat asetustiedostot ja kaikki niiden parametrit. Eikä vielä puhuta viitsimisestä.
Peruskäyttäjän on pakko luottaa siihen, että hänen hankkimansa paketti on sen valmistajan taholta huolellisesti pistetty kuntoon eikä sisällä pommeja.

Samoin peruskäyttäjä äänestää jaloillaan nopeammin, kuin sammakko, jos systeemi ei toimi. Fiksukin Distro muuttuu mädäksi omenaksi heti, kun käyttäjä huomaa, ettei pääse viiteympäristönsä yhteisille verkkolevyille, koska DFS ei pelitä (esimerkiksi). Paluu M$Windowsiin tapahtuu hetkessä eikä paluuta ole.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Hakemistorakenne
« Vastaus #22 : 29.08.08 - klo:16.41 »
"Minun mielestäni ylläpitämättömiä koneita ei pitäisi kytkeä lainkaan nettii"
Tämä kommentti toistuu kaikkialla kuin pyhä mantra.
Mietipä vaihteeksi sitä, kuinka moni sinunkin tuttavapiiristäsi todella *osaa, kykenee ja ehtii* käydä läpi kaikki Linux-purkissaan olevat asetustiedostot ja kaikki niiden parametrit. Eikä vielä puhuta viitsimisestä.

Minun tuttavapiirissäni koneet ovat minun ylläpitämiäni.

Lainaus
Peruskäyttäjän on pakko luottaa siihen, että hänen hankkimansa paketti on sen valmistajan taholta huolellisesti pistetty kuntoon eikä sisällä pommeja.

Peruskäyttäjän nyt ei kuulukaan säätää mitään vaan jonkun muun tulee huolehtia ylläpidosta. Vaikka valmistajalta tulee täysin valmis paketti niin jollakin tavalla ylläpito pitää kuitenkin hoitaa jotta tarvittavat päivitykset tulevat asennetuiksi.

Lainaus
Samoin peruskäyttäjä äänestää jaloillaan nopeammin, kuin sammakko, jos systeemi ei toimi. Fiksukin Distro muuttuu mädäksi omenaksi heti, kun käyttäjä huomaa, ettei pääse viiteympäristönsä yhteisille verkkolevyille, koska DFS ei pelitä (esimerkiksi). Paluu M$Windowsiin tapahtuu hetkessä eikä paluuta ole.

Tämä ei haittaa minua kunhan huolehtivat Windowsinsa ylläpidosta tai jättävät kytkemättä sen kiinni nettiin.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Hakemistorakenne
« Vastaus #23 : 30.08.08 - klo:02.23 »
Minun mielestäni ylläpitämättömiä koneita ei pitäisi kytkeä lainkaan nettiin. Ne aiheuttavat kaikille muille sekä kuluja että ongelmia. Miksi muiden pitää kärsiä joidenkin välinpitämättömyydestä ja osaamattomuudesta?

Ostettu ylläpito aiheuttaa kuluja koneen omistajalle. Oma kukkaro lienee se lähin. Miksi muut tartuttavat flunssan aina juuri minulle?  :D

Minun tuttavapiirissäni koneet ovat minun ylläpitämiäni.
Lainaus

Sulla on vähän tuttavia tai sitten olet todella vauhdikas!  ;D

Peruskäyttäjän nyt ei kuulukaan säätää mitään vaan jonkun muun tulee huolehtia ylläpidosta. Vaikka valmistajalta tulee täysin valmis paketti niin jollakin tavalla ylläpito pitää kuitenkin hoitaa jotta tarvittavat päivitykset tulevat asennetuiksi.
Lainaus

Asiaan:

Mm. tämä suomenniemi on täynnä ihmisiä, jotka eivät ole ehtineet (lapset + "ikääntyneet"), viitsineet (aika moni muu) tai pystyneet hankkimaan tietokoneen ja/tai netin käyttöön tarvittavaa tietoa. Kuitenkin he kaikki  hankkivat koneen ja siihen käyttöjärjestelmän, ja kun osa heistä ei kuitenkaan maksa niiden ylläpidosta, eikös olisi parasta heidän kannaltaan (ja myös muiden netin käyttäjien), jos siinä olisi jokin suhteellisen turvallinen käyttöjärjestelmä? Ja jos näin, niin eikös tämän käyttiksen tulisi tarjota mahdollisimman "maanläheiset" työkalut ainakin tärkeimpien asetusten säätämiseen? Ne jotka osaavat, käyttävät tietenkin "Päätettä".