Kirjoittaja Aihe: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?  (Luettu 12903 kertaa)

canonmies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Onko kenelläkään kokemusta miten kyseinen laite saadaan toimimaan Ubuntussa? Kone ei tunnista laitetta kytkettäessä usb-väylään. Ubuntu versio on luultavasti 7.10

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #1 : 16.08.08 - klo:23.33 »

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #2 : 16.08.08 - klo:23.37 »
Pitäisi toimia suoraan jos on Canon Pixma MP210. http://www.openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-Pixma_MP210
Mutta jos mallista puuttuu toi pixma sana, niin ei openprinting.org:sta sellaista löydy. En sitten osaa auttaa. Kokeilithan sitä ubuntun tulostimen asennus ohjelmaa?

canonmies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #3 : 16.08.08 - klo:23.54 »
Pitäisi toimia suoraan jos on Canon Pixma MP210. http://www.openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-Pixma_MP210
Mutta jos mallista puuttuu toi pixma sana, niin ei openprinting.org:sta sellaista löydy. En sitten osaa auttaa. Kokeilithan sitä ubuntun tulostimen asennus ohjelmaa?
Kyllä on Canon Pixma MP210. Voitko vielä neuvoa tyhmää sen verran, että mistä se tulostimen asennusohjelma löytyy? Oon käyttäny Ubuntua tosi vähän ja sen takia hiertää...  :-\


kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #5 : 17.08.08 - klo:08.37 »
Pitäisi toimia suoraan jos on Canon Pixma MP210. http://www.openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-Pixma_MP210
Mutta jos mallista puuttuu toi pixma sana, niin ei openprinting.org:sta sellaista löydy. En sitten osaa auttaa. Kokeilithan sitä ubuntun tulostimen asennus ohjelmaa?
Kyllä on Canon Pixma MP210. Voitko vielä neuvoa tyhmää sen verran, että mistä se tulostimen asennusohjelma löytyy? Oon käyttäny Ubuntua tosi vähän ja sen takia hiertää...  :-\

Kokeile XSane- kuvanluku: Sovellukset/Grafiikka/XSane- kuvanluku.
Tai: Järjestelmä/ylläpito/Tulostus. Terveisin kalarm.
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo:08.39 kirjoittanut kalarm »
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

Fenotype

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #6 : 17.08.08 - klo:11.46 »
Tee näin jos sulla siis on i386 linuxi eikä 64bittinen..
käyt ne deb paketit canonin sivuilta tietysti.. eli tuo common ja 210 molemmat pitää ladata sivustolta

sudo dpkg -i cnijfilter-common_2.80-x_i386.deb

sudo dpkg -i cnijfilter-mp210series_2.80-x_i386.deb

sudo /etc/init.d/cupsys restart

sudo /usr/sbin/lpadmin -p MP210 -m canonmp210.ppd -v cnij_usb:/dev/usblp0 -E

sudo /usr/sbin/lpadmin -d MP210

Ja sitten käynnistät koneen uudelleen, eikös ollutkin helppoa ubuntussa.. Windowsilla olis tarvinnut painaa parikertaa hiiren nappia niin olis toiminut. Niin ja ole onnellinen jos saat skannerin toimimaan ubuntussa, itse en saanut joten menin kauppaan ja ostin vistan, olen ollut sen jälkeen enemmän onnellinen kuin koskaan..

Ja skannerin käyttämiseen tarvitset sen scangear ajurin, milläään noilla xsanella en saanut toimimaan.. Onnea matkaan.
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo:11.50 kirjoittanut Fenotype »

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #7 : 17.08.08 - klo:11.50 »
jos se on 64bit voit heittää hanskat tiskiin. Munkin pitää aina mennä läppärillä rinttailemaan kun toi pöytäkone on 64bit. Seuraava laite on kyllä luultavasti HP.

Ne depit voi muuten ajaa ihan napsauttamallakin.

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #8 : 17.08.08 - klo:13.01 »
jos se on 64bit voit heittää hanskat tiskiin. Munkin pitää aina mennä läppärillä rinttailemaan kun toi pöytäkone on 64bit. Seuraava laite on kyllä luultavasti HP.

Ne depit voi muuten ajaa ihan napsauttamallakin.
Olisihan se hienoa jos kysyjä osaisi laittaa aina mikä versio ja millainen laitteisto on käytössä. Terveisin kalarm.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

canonmies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #9 : 17.08.08 - klo:13.23 »
Tee näin jos sulla siis on i386 linuxi eikä 64bittinen..
käyt ne deb paketit canonin sivuilta tietysti.. eli tuo common ja 210 molemmat pitää ladata sivustolta

sudo dpkg -i cnijfilter-common_2.80-x_i386.deb

sudo dpkg -i cnijfilter-mp210series_2.80-x_i386.deb

sudo /etc/init.d/cupsys restart

sudo /usr/sbin/lpadmin -p MP210 -m canonmp210.ppd -v cnij_usb:/dev/usblp0 -E

sudo /usr/sbin/lpadmin -d MP210

Ja sitten käynnistät koneen uudelleen, eikös ollutkin helppoa ubuntussa.. Windowsilla olis tarvinnut painaa parikertaa hiiren nappia niin olis toiminut. Niin ja ole onnellinen jos saat skannerin toimimaan ubuntussa, itse en saanut joten menin kauppaan ja ostin vistan, olen ollut sen jälkeen enemmän onnellinen kuin koskaan..

Ja skannerin käyttämiseen tarvitset sen scangear ajurin, milläään noilla xsanella en saanut toimimaan.. Onnea matkaan.

Olis semmonen ongelma että miten ton dpkg:n saa asennettua. Kokeilin sudo apt-get install dpkg, mutta kone ilmotti että Pakettia dpkg ei löytynyt.

Fenotype

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #10 : 17.08.08 - klo:13.58 »
olet ilmeisesti väärässä kansiossa (konsoliruudussa) mihin latasit ne canonin ajurit niin siksi tuo komento ei löydä debiä.
Voit koittaa tuota Colvilen konstia että tuplaklikkaat hiirellä noita deb paketteja tiedostoselaimessa. eli konsolissa kirjoitat
sudo nautilus
ja sitten selaat sinne kansioon minne latasit ne deb tiedostot ja klikkaat hiirellä ensin sen common debin ja sen jälkeen sen 210 debin
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo:14.20 kirjoittanut Fenotype »

canonmies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #11 : 18.08.08 - klo:14.15 »
Tee näin jos sulla siis on i386 linuxi eikä 64bittinen..
käyt ne deb paketit canonin sivuilta tietysti.. eli tuo common ja 210 molemmat pitää ladata sivustolta

sudo dpkg -i cnijfilter-common_2.80-x_i386.deb

sudo dpkg -i cnijfilter-mp210series_2.80-x_i386.deb

sudo /etc/init.d/cupsys restart

sudo /usr/sbin/lpadmin -p MP210 -m canonmp210.ppd -v cnij_usb:/dev/usblp0 -E

sudo /usr/sbin/lpadmin -d MP210
 

Ja sitten käynnistät koneen uudelleen, eikös ollutkin helppoa ubuntussa.. Windowsilla olis tarvinnut painaa parikertaa hiiren nappia niin olis toiminut. Niin ja ole onnellinen jos saat skannerin toimimaan ubuntussa, itse en saanut joten menin kauppaan ja ostin vistan, olen ollut sen jälkeen enemmän onnellinen kuin koskaan..

Ja skannerin käyttämiseen tarvitset sen scangear ajurin, milläään noilla xsanella en saanut toimimaan.. Onnea matkaan.

Hei, sehän toimii!!  :D Ziljoonat kiitokset sulle tästä ja muillekin! En olis varmaan itekseni osannu tehä mitään... Joo mulla tosiaan on i386 mitä en muistanut mainita.

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #12 : 01.11.08 - klo:20.42 »
xsanen ja muut sane pohjaset saa toimimaan näillä ohjeilla:

http://mp610.blogspot.com/2008/02/canon-mp210-and-mp520-join-party.html

IceQueen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #13 : 30.03.10 - klo:16.46 »
Yritin asentaa Canon Pixma MP210-monitoimilaitetta klikkaamalla deb-tiedostoa, mutta ainut mitä saan aikaiseksi, on virheilmoitus, jossa lukee "Virhe: Kaikkia riippuvuuksia ei voitu täyttää (virheellinen välimuisti)"

Sen verran käsi vielä tän ubuntun kanssa olen, etten päätteessä osaa noita paketteja asennella, mutta se tuskin tässä auttais?

PeeAaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 233
    • Profiili
Vs: Canon MP210-monitoimilaite toimimaan ubuntussa?
« Vastaus #14 : 02.04.10 - klo:14.01 »
Ei tarvi ladata canonin sivulta ajureita. Ainakin itse olen saanut tuon tulostimen toimimaan
ubuntun mukana tulleilla ajureilla.

Järjestelmä->Ylläpito tulostus->Uusi--> Listasta valitse se MP210-> valitse ajuri->Ajuriksi valitse
MP180 - CUPS+Gutenprint v5.2.3(suositeltu). Testattu Ubuntu versiolla  8.10 ja 9.04. Muita versiota en ole
kokeillut ,mutta eiköhän samaa voi kokeilla uudemmillakin versiollla, Skannaus toimii suoraan
Sovellutukset-> Grafiikka-> Xsane kuvalukuohjelmalla.

T:PeeAaa