Äänestys

Montako T-paitaa olet valmis tilaamaan? Hintoja varten alustava kysely

1
2
3
4
5

Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-paitoja  (Luettu 74499 kertaa)

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #80 : 27.08.08 - klo:20.13 »
Liittyy varmaan tähän?
RUOTSINKIRJASSANI oli kuva Linus Torvaldsista, joka kantoi tämmöistä auton rekisterikilpeä (tai sen näköistä):
LINUX
Live Free Or Die

Tätä voitaisiin soveltaa jotenkin Ubuntu- paitaan. :D

Ehkä, mutta taitaa Linus olla Fedoramiehiä, ja joskus aikaisemmin Suseakin käyttänyt. Ei suora lainaus toimi Ubuntu-logon kanssa  ei, Higg

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #81 : 27.08.08 - klo:20.59 »
juu linus inhoaa gnomea
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #82 : 28.08.08 - klo:01.13 »
Juu ja minä inhoan asioitten sotkemista. Jopa uskonnonkin kanssa.
Kuten joku täällä joskus kauan sitten sanoi: Jos kirjoittaa ilman pilkkuja, ei tee pilkkuvirheitä.
Jos taas asioita ja lauseita lainataan pätkittäin, ilman järjellistä kokonaisuutta tai yhteyttä...
saadaan aikaan mitä tahansa. Kuten...
Lainaus
Torveldsin? Huh
Lainaus
Live Free Or Die
Lainaus
joka kantoi tämmöistä auton rekisterikilpeä (tai sen näköistä)

Asmo taasen skarppasi, kuten aina ennenkin... eikä siis pätkinyt lainauksessaan mitään oleellista.
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: AlbertRetro - 27.08.08 - klo:01:20
Samaa mieltä Petrin, Higginsin ja Torvaldsin kanssa siitä yksinkertaisesta ja kauniista. Siis mustaa peruslogoilla.
Eikä edes sekaannuksen alkua pääse syntymään.
Ja itse tarkoitin painotta juuri samaa, jota LT myös aikoinaan...
Eikä se Linus mitään Gnomea oikeasti inhoa. HeHhee. Kunhan vähän vinoili... kolmisen vuotta sitten. Tosikoille tiedoksi.
Pressiä ja mediaa on äärettomän helppo käyttää hyväkseen, kunhan vain ymmärtää ihmisestä sen oleellisimman, ja näin myös tapahtuu päivittäin.
Ubuntupaitoja siis !  ;)
Vaikenen taas.
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Storck

  • Vieras
Tarkempia tietoja
« Vastaus #83 : 28.08.08 - klo:22.43 »
Tänään käyty "liikeneuvottelut" patafirman tiloissa. Seuraavassa lisää tietoja:
Onko kellään tietoa tuosta Canonicalin "lupaprosessista"? Miten se menee tällaisissa tapauksissa kun ei osteta paitoja niiden putiikista? Haluaako joku kysellä sieltä lupia? http://www.ubuntu.com/aboutus/trademarkpolicy
Eli antaako ne luvan ja jos niin maksaako lupa jotain? (kaupallinen tarkoitus)

Sitten niistä paidoista..  Merkki olisi Fruit Of The Loom
(tämä on yksi vaihtoehto, ei mikään lopullinen)
Joko tällainen paita
tai jopa tällainen

Eka vaihtoehto parempi laadultaan (ei iso ero), tavallisen näköinen.
Toinen on ehkä koristeellisempi mutta ohuemmasta materiaalista tehty.

Värillä ei väliä - ainoa rajoittava tekijä on painatustekniset syyt, ei siis valkoinen, oranssi, punainen eikä keltainen.
(itselläni mielessä suklaa eli ruskea, musta ja sininen)

Kokoja löytyy S-XXXL, aikuisten kokoja, lapsille erikseen jos joku haluaa. Naisille löytyy naisten mallit (aavistuksen hinta nousee). Jos tarvetta isompaan kuin XXXL-kokoon niin onnistuu, eri merkkiä tosin ja hinta aavistuksen isompi.

Ja sitten iloinen asia: mahdollista on tilata vaikka collage-paita tai vaikkapa huppari. Niistä lisää jos/kun asia etenee lupien ym juttujen myötä.

Ja se kauan odotettu hintatieto: ilman lähetyskuluja (ei mitään tietoa niistä) tulee hintaa n. 8€. Laskettu äänetyksen mukaan, jos lisääntyy määrä niin hinta laskee.

Ei paha   ;)

Ottakaa kantaa


Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #84 : 28.08.08 - klo:22.50 »
Pientä lisäystä:

Mielestäni ainoa "ongelma" on nyt logo/teksti/kuva-yhdistelmän päättäminen. Eikä sekään ole ongelma koska juttu vain on niin ettei koskaan KAIKKI ole tyytyväisiä, se on demokratian huono puoli.
Itse kannatan tuota Petrin logo/teksti-yhdistelmää. (EHKÄ) alle voisi laittaa pienen LINUX tekstin      ehkä

edit. Jos joku haluaa muuta tekstiä kuin mikä se sitten tulee olemaankaan niin on mahdollista saa IHAN MITÄ VAAN, vaikka oma nimi logon alle.

HUOM: lisätekstin hinta 5€ - oli kirjaimia 1 tai 11 (käsipelillä lisättävä)
« Viimeksi muokattu: 28.08.08 - klo:23.03 kirjoittanut Storck »

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #85 : 28.08.08 - klo:23.50 »
Kyllä tuolla mielestäni ihan selvästi sanotaan, että lupa on hankittava.
Ja kyllä se Petrin esitys on edelleenkin hyvä  :D
Poistuu taka vasemmalle - - -

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #86 : 29.08.08 - klo:01.22 »
Sori Petri ja kaikki muutkin!
Jos siinä olis vielä tuo Suomi-ilmaus... niin vois mennä vaikka ulkomaillakin paitasillaan pippaloimaan...  ;)



Eli toi foorumin vasemmassa yläkulmassa oleva.
Jos joku ei tahdo, saa sen varmasti poiskin, tai demokraattisesti kokonaan toisinpäin... tilaan itselleni jotenkin vain tuollaisena.
Jos joku kielitaitoinen kysäisisi niitä lupia ? Lankeeko arpa Timolle ?
Pitääkö se olla tilaajalle vai tuolle valmistajalle... vai Ubuntu_Suomelle ?
Eli jos lupa olisi ainakin yhteisölle ja sen jäsenille maksuton... uskaltaisin kuvitella.
Eli paitatilausvahvistus nyt noilla kummallakin ehdotetuilla kuoseilla, mustana, Large ja ExtraLarge. Mutta pitkähihaisena kiitos. Syksy saa nääs!
Jään tässä silläaikaa pähkäilemään sen kolmannen eli kauluspaidan kanssa... minkähänlainen sen kravatin pitäis olla, jos kauluksessa on jo logo?  :o

EDIT: Veetään tilaus takas. En ilkee sittenkään julkisella paikalla päälleni laittaa. Sori.
« Viimeksi muokattu: 05.10.08 - klo:17.29 kirjoittanut AlbertRetro »
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #87 : 29.08.08 - klo:05.07 »
Paita onkin halvempi, kuin luulin, eli minä otan 2 paitaa.
AlbertRetron logo ehdotus on hyvä.

Linux user # 406601

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #88 : 29.08.08 - klo:10.30 »
Siis ymmärsinkö oikein:
Hinta on VAIN 8€ ja valitavana olisi kolme värivaihtoehtoa ja jopa huppari? :o
Sitten voisi ottaa vaikka kaksi :)

Voisiko nuo logo/tekstiehdotukset kerätä erilliselle sivulle, jossa jokainen voisi käydä äänestämässä, kun olen huomannut, ettei tästä foorumilla pätemisestä tule kuin monta sivua turhaa tekstiä.

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #89 : 29.08.08 - klo:12.24 »
Siis ymmärsinkö oikein:
Hinta on VAIN 8€ ja valitavana olisi kolme värivaihtoehtoa ja jopa huppari? :o
Sitten voisi ottaa vaikka kaksi :)

Voisiko nuo logo/tekstiehdotukset kerätä erilliselle sivulle, jossa jokainen voisi käydä äänestämässä, kun olen huomannut, ettei tästä foorumilla pätemisestä tule kuin monta sivua turhaa tekstiä.

Kyllä, tällä hetkellä n. KAHDEKSAN (8) euroa. Määrän kasvaessa hinta pienenee - jonkin verran, ei paljoa tosin.  :(

Värivaihtoehtoja on, kuten jo sanoin, muut PAITSI valkoinen, oranssi, keltainen ja punainen. Syynä tähän on värien näkyminen. (alle painetaan valkoinen pohjaväri että kuvion värit toistuu tasaisena paidan väristä riippumatta, eli vaikka Ubuntu-teksti olisi musta niin joka tapauksessa valkoinen on laitettava logon alle)

Ei nämä mielestäni ole turhia kirjoituksia ollut. Hyviä ideoita paljon. Kuten jo aikaisemmin sanoin, jokaisen haluama kuvio voidaan toteuttaa - lisämaksusta tosin.

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #90 : 29.08.08 - klo:13.35 »
Samaa mieltä Storckin kanssa.
Lainaus
Ei nämä mielestäni ole turhia kirjoituksia ollut. Hyviä ideoita paljon.
Jokainen uusi homma uudessa porukassa hieroontuu ensin aikansa...
Mitä paremmin kommunikaatio toimii, sitä vähemmän sattuu yllätyksiä, pettymyksiä tai väärinkäsityksiä itse kullekin.
Toi valintamahdollisuuksien määrä oli pieni yllätys mullekin, vaan onnistuupahan sitten kerralla ja kunnolla kaikkien tarpeisiin!  :)
Taitaa kumminkin tulla huppariin tai pitkähihaisiin vielä oma lisähintansa ?
Teepaidoistahan tää revohka lähti alkuunsa.
Ja koska tuo lähtö on jo kahdeksassa rahassa, ei niiden lisien kanssa tarvi varmastikaan kenenkään henkilökohtaisen budjetin räjähtää.  ;)
Lisenssit ja luvat vaan vielä kondikseen... ?

« Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo:13.48 kirjoittanut AlbertRetro »
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #91 : 29.08.08 - klo:13.42 »

Taitaa kumminkin tulla huppariin ja pitkähihaisiin vielä oma pieni lisähintansa.

Lisenssit ja luvat vaan vielä kondikseen...


Jep, en ole kysynyt vielä hupparien enkä pitkien hihojen hintoja...

(njoo kun lupailin paitafirmalle että minä/ME hoidetaan tuo lupa-asia kun tulivat hinnoissa jonkin verran vastaan kertoessani Ubuntusta ja siitä miten muut systeemit laittaa kapuloita meille rattaisiin - esim. joku emolevyfirma ja m$...)

Voihan se olla että paidat tekevä/myyvä firma joutuu sen luvan kysymään ja anomaan....  Juu juu, kysyisin kyllä itse mutta ei varmaan riitä jos laitan s-postia missä on minun KAIKKI osaaminen ulkomaankielestä: hello...  ööö...  t-shirt ..  thanks   ;D

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #92 : 29.08.08 - klo:14.50 »
Taisivat tulla reilustikin vastaan!
Lainaus
(njoo kun lupailin paitafirmalle että minä/ME hoidetaan tuo lupa-asia kun tulivat hinnoissa jonkin verran vastaan kertoessani Ubuntusta ja siitä miten muut systeemit laittaa kapuloita meille rattaisiin
Eikä se hinta siitä enää paljoa todellakaan muuttune, vaikka tuplattaisiin jokainen tilauksemme, uskoisin tämän olevan jo aika hyvä perusta hommalle.
Läimäytys Storckin olkapäälle! Kiitos ja hyvää jatkoa hommalle!  ;)
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #93 : 29.08.08 - klo:15.45 »
Ja se kauan odotettu hintatieto: ilman lähetyskuluja (ei mitään tietoa niistä) tulee hintaa n. 8€. Laskettu äänetyksen mukaan, jos lisääntyy määrä niin hinta laskee.
Hei mä en oo äänestänyt! Mulle yksi ainakin tuohon hintaan. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #94 : 29.08.08 - klo:16.14 »
Tuohon hintaan ja Retron ehdottamalla Ubuntu-Suomi logolla pitää korottaa tilausta eli 3 xxl , sininen, ruskea ja musta. MInä voin sitten niitä hippipaitoja teettää täällä periferiassakin.  ;)

Linux user #424871

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #95 : 29.08.08 - klo:16.32 »

Hei mä en oo äänestänyt! Mulle yksi ainakin tuohon hintaan. :)

 ;D olin nopea, hätäinen ja malttamaton...

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #96 : 29.08.08 - klo:17.05 »

Taitaa kumminkin tulla huppariin ja pitkähihaisiin vielä oma pieni lisähintansa.

Lisenssit ja luvat vaan vielä kondikseen...


Jep, en ole kysynyt vielä hupparien enkä pitkien hihojen hintoja...

(njoo kun lupailin paitafirmalle että minä/ME hoidetaan tuo lupa-asia kun tulivat hinnoissa jonkin verran vastaan kertoessani Ubuntusta ja siitä miten muut systeemit laittaa kapuloita meille rattaisiin - esim. joku emolevyfirma ja m$...)

Voihan se olla että paidat tekevä/myyvä firma joutuu sen luvan kysymään ja anomaan....  Juu juu, kysyisin kyllä itse mutta ei varmaan riitä jos laitan s-postia missä on minun KAIKKI osaaminen ulkomaankielestä: hello...  ööö...  t-shirt ..  thanks   ;D
Mulla on tosi hyvä englannintaito. Antakaas osoitetta niin kysyn ;D

Siis ymmärsinkö oikein:
Hinta on VAIN 8€ ja valitavana olisi kolme värivaihtoehtoa ja jopa huppari? :o
Sitten voisi ottaa vaikka kaksi :)

Voisiko nuo logo/tekstiehdotukset kerätä erilliselle sivulle, jossa jokainen voisi käydä äänestämässä, kun olen huomannut, ettei tästä foorumilla pätemisestä tule kuin monta sivua turhaa tekstiä.

Kyllä, tällä hetkellä n. KAHDEKSAN (8) euroa. Määrän kasvaessa hinta pienenee - jonkin verran, ei paljoa tosin.  :(

Värivaihtoehtoja on, kuten jo sanoin, muut PAITSI valkoinen, oranssi, keltainen ja punainen. Syynä tähän on värien näkyminen. (alle painetaan valkoinen pohjaväri että kuvion värit toistuu tasaisena paidan väristä riippumatta, eli vaikka Ubuntu-teksti olisi musta niin joka tapauksessa valkoinen on laitettava logon alle)

Ei nämä mielestäni ole turhia kirjoituksia ollut. Hyviä ideoita paljon. Kuten jo aikaisemmin sanoin, jokaisen haluama kuvio voidaan toteuttaa - lisämaksusta tosin.
Olen vain hieman tottunut ns. ripeään toimintaan ja tuollainen paita olisi enemmän kuin ihQ ::)

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #97 : 29.08.08 - klo:17.07 »

Mulla on tosi hyvä englannintaito. Antakaas osoitetta niin kysyn ;D


Homma hoidossa parhaillaan - kiitos

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #98 : 29.08.08 - klo:17.10 »
Olen vain hieman tottunut ns. ripeään toimintaan ja tuollainen paita olisi enemmän kuin ihQ ::)

Edetään rauhassa niin ei tarvitse katua äkkipikaisia liikkeitä...  (mieti minun kannalta - kiire, paniikki, suorituspaineet.. äkkiä paidat maailmalle ja sitten huomaa jonkun mokan - MIKÄ HUUTO JA HAUKKUMINEN. minulle.

 ;)

Ole rauhassa, taustatyötä tehdään koko ajan ja jatkuvasti. En edes osaa sanoa montako tuntia/päivää olen tutkinut/penkonut tätä juttua eikä mitään ole vielä TEHTY.  8)

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Ubuntu-paitoja
« Vastaus #99 : 29.08.08 - klo:17.12 »
Lupa kysytty kahdelle logolle jotka on viestin lopussa. Hakemukseen voi mennä parikin viikkoa, eli paitoja saa odottaa vielä kunnes lupa heltiää.



[ylläpito on poistanut liitteen]
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.