Kirjoittaja Aihe: Xmms ongelma + yleistä linuxin audiosoittimista  (Luettu 2125 kertaa)

PeteeH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Ongelma on seuraavanlainen: Xmms näyttää audiotiedostojen kestot ihan miten sattuu. Kun tiedostoa klikkaa, niin kappaleen kesto muuttuu oikeaksi. Onkohan tähän jotain korjausta? Myös jotain toista ohjelmaa saa suositella. Plussaa olisi, että se olisi kevyt ja mielellään winampin / xmms:n tyylinen, kun noita on tullut käytettyä jo vuosia :)

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Xmms ongelma + yleistä linuxin audiosoittimista
« Vastaus #1 : 20.02.06 - klo:16.04 »
Ongelma on seuraavanlainen: Xmms näyttää audiotiedostojen kestot ihan miten sattuu. Kun tiedostoa klikkaa, niin kappaleen kesto muuttuu oikeaksi. Onkohan tähän jotain korjausta? Myös jotain toista ohjelmaa saa suositella. Plussaa olisi, että se olisi kevyt ja mielellään winampin / xmms:n tyylinen, kun noita on tullut käytettyä jo vuosia :)
Kokeiles Beep-media-playeria (alkuperäistä).
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Wayfarer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: Xmms ongelma + yleistä linuxin audiosoittimista
« Vastaus #2 : 20.02.06 - klo:18.45 »
Itse asiassa mulla esiintyy Beepissä täsmälleen samaa vaivaa. Ehkä 1/100 biiseistä on väärällä soittajalla... Pelkkä tiedoston klikkaaminen ei mulla tossa auta, vaan se pitää tuplaklikata käymään. 

Rhytmboxissa soittoajat mielestäni pysyi oikeana, mutta se ei kovin paljon WinAmpia enään muistuta  :)

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Xmms ongelma + yleistä linuxin audiosoittimista
« Vastaus #3 : 21.02.06 - klo:21.51 »
Tuota samaa ongelmaa oli muistaakseni itsellä WinXP:ssä Windows mediaplayerinkin kanssa.
En tiedä voisko johtua esim variable bitratesta vai mistä.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

PeteeH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Xmms ongelma + yleistä linuxin audiosoittimista
« Vastaus #4 : 17.03.06 - klo:11.07 »
Ongelma ratkesi muutama viikko sitten, kun asensin mpeg123 pluginista jonkin japsifontteja tukevan version. Sitten vain vanha versio pois käytöstä ja tuo päälle, niin hyvin toimii. Mystistä  :P