Kirjoittaja Aihe: Xandros takaisin ASUS EEE PC:n  (Luettu 5059 kertaa)

galleon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Xandros takaisin ASUS EEE PC:n
« : 09.08.08 - klo:04.24 »
Halusin kokeilla miten ubuntu toimisi omalla pienellä läppärilläni, mutta pidin Xandrosta parempana vaihtoehtona Miniläppärilleni. Nyt kysymys kuuluu: Miten saisin Xandroksen takaisin läppärilleni?
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo:08.06 kirjoittanut galleon »

Storck

  • Vieras
Vs: Xandros takaisin ASUS EEE PC:n
« Vastaus #1 : 09.08.08 - klo:10.13 »
Väärä alue.
Aiheesta on paljonkin juttua kun viitsii hakua käyttää.

Itse asensin eilen Xandrosin näin: laitoin ulkoisen CD-aseman kiinni Eee PC:n kylkeen, aseman sisään Xandrosin palautuslevyn ja käynnistin Eee PC:n uudestaan jolloin boottasi CD:ltä. Keitin kahvit ja asennus oli valmis.

Jos et omista levyä tai ulkoista asemaa niin ylhäällä oikealla on "HAKU"-kenttä, käytä sitä.

Storck

  • Vieras
Vs: Xandros takaisin ASUS EEE PC:n
« Vastaus #2 : 09.08.08 - klo:10.56 »
Mitä *buntua kokeilit?
Niitä on jo aika monta versiota tehtynä (?) Eee PC:lle.

jaripekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 199
    • Profiili
    • Teneriffa, Puerto de la Cruz, Loro Parque
Vs: Xandros takaisin ASUS EEE PC:n
« Vastaus #3 : 09.08.08 - klo:14.05 »
Miten saisin Xandroksen takaisin läppärilleni?
Minulla on myös Asus Eee PC, se 7 tuuman näytöllä varustettu. Ohjekirjassa on monta vaihtoehtoista tapaa palauttaa alkuperäinen Xandros. Haepa ohjeet sieltä. Yksi on ulkomuistista kerrottuna suunnilleen näin:

Mukana tullu DVD-levy laitetaan toiseen tietokoneeseen. Siihen koneeseen tökkästään myös USB-muistitikku. Seurataan ohjeita ja ladataan Xandros tikulle. Käynnistetään Asus tikulta ja asennetaan alkuperäinen järjestelmä.

Kokeile, näin se vaikuttaa helpolta. Kerro sitten, kuinka helppoa se käytännössä oli.

jaripekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 199
    • Profiili
    • Teneriffa, Puerto de la Cruz, Loro Parque
Vs: Xandros takaisin ASUS EEE PC:n
« Vastaus #4 : 09.08.08 - klo:14.10 »
Mitä *buntua kokeilit?
Minä olen kokeillut kahtakin "puntua". Tätä käytän suoraan 2 gigan USB-muistitikulta:
http://www.saunalahti.fi/jaripepe/eee_pc/ubuindex.html

Tämä "puntu" vaatii 4 gigan USB-tikun:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=656&posting=22000000036957577

Kokeilu jatkuu. Toistaiseksi pidän Xandrosin KDE-työpöytineen koneessa. Se toimii tällä hetkellä parhaiten. Tosin 4 gigan eeeBuntu lähestyy koko ajan ominaisuuksissa, vielä kun saisin Mokkulan toimimaan siinä!

galleon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Xandros takaisin ASUS EEE PC:n
« Vastaus #5 : 09.08.08 - klo:23.43 »
Olin niin unissani kirjoittanut uuden aiheen, että se meni aivan väärälle alueelle, joten anteeksi tästä hässäkästä... :S

Olin ymmärtänyt tuon palautuslevyn väärin, mutta jos Xandros on palautuslevyllä, niin homma on sitte hanskassa....

Pitää vain käydä ostamassa 2 GT muistitikun, kun itselläni löytyy paljon noita 1 GT

Kiitoksia ;>
« Viimeksi muokattu: 10.08.08 - klo:11.41 kirjoittanut galleon »

galleon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Xandros takaisin ASUS EEE PC:n
« Vastaus #6 : 09.08.08 - klo:23.46 »
Mitä *buntua kokeilit?
Niitä on jo aika monta versiota tehtynä (?) Eee PC:lle.

Ja latasin eeeUbuntun. Ei vain oikein miellyttänyt käynnistyksen hitaus, ja tiettyjen ohjelmien toimivuus ongelmat...