Onko kukaan saanut matkapuhelimensa osoitekirjaa tai kalenteria synkronoitua Evolutionin kanssa
Itselläni on Nokia 6210 ja Ericsson T65, jotka ovat datakaapelilla (sarjakaapeli) kiinni koneessa, mutta kumpaakaan en ole saanut toimimaan. Olen kokeillut multisync- ja gnokii-ohjelmia.
Ericssonia varten asensin Multisync-ohjelmiston, jonka pitäisi kyseistä puhelinta tukea, mutta se ei saanut yhteyttä puhelimeen (Test Connection toimi, mutta mikään muu ei).
Johtuneeko sitten siitä, että vaikka T65 on IrMC-yhteensopiva, niin se on sen verran vanha luuri, että standardi on kehittynyt, eikä ohjelma toimi enää sen kanssa, vai johtuneeko toimimattomuus sitten itse ohjelmasta?
Lisäksi kokeilin käyttää Multisynciä SyncML-palvelimena ja synkronoida T65:n netin kautta, mutta en onnistunut myöskään tässä. Palomuurista avasin tuon 5079-portin, joten siitä se ei ole kiinni.
Ericssonin ohjekirja oli todella lyhytsanainen synkronointiin liittyvissä asetuksissa, joten en voi olla varma edes siitä, että tein ne puhelimeeni oikein. Tietokoneen puolella noudatin tältä sivulta
http://dev.gentoo.org/~brix/papers/A920/A920.html löytyviä ohjeita.
Gnokii-ohjelma (6210:ä varten) taas valittaa puuttuvasta .gnokiirc-konfigurointitiedostosta, eikä tee mitään.
Kun minulla ei ole mallia tuosta tiedostosta, eikä gnokiin man-sivulla siitä puhuta, niin enpä osaa tuota tyhjästä ryhtyä rakentamaan.
Sitä paitsi vaikka saisinkin puhelimesta yhteystiedot koneelle, niin niiden synkronointi Evolutionin kanssa voi olla käsityötä vaativa prosessi.
Edit: Täältä löytyi mallitiedosto
http://poli.cs.vsb.cz/linux/ipaq/gnokii/sample.gnokiirc. Ilmoittelen onnistuuko nyt paremmin
Eli jos jollain on toimiva ratkaisu ongelmaan, tai puhelin, joka toimii hyvin yhteen Multisyncin ja Evolutionin kanssa, niin ilmoitelkaa.
Olen joka tapauksessa vaihtamassa puhelinta, joten hommaisin mielelläni toimivaksi havaitun mallin.
Mikko
Ai, niin. Sekä Gnokii, että Multisync löytyvät Universesta.
Multisyncistä (tai Opensyncistä) löytyy kyllä uudempikin versio (dep-muodossa), mutta siinä on niin paljon riippuvuuksia sellaisiin ohjelmaversioihin, jotka poikkeavat Ubuntun ohjelmavarastoista löytyvistä, että katsoin viisaimmaksi jättää väliin. Pelkästään niiden kaikkien etsiminen olisi ollut työlästä.