Kirjoittaja Aihe: Wine ongelma videon ja äänen kanssa (Subtitle Workshop)  (Luettu 2824 kertaa)

Cocktus

• Käyttäjä
    • Profiili
Pitäisi saada tuo Subtitle Workshop toimimaan. Winellä olen saanut homman pelittämään muuten, mutta videokuva ei näy ja äänikään ei kuulu. Joskus video ja ääni lähtee alkuun liikkeelle, mutta jäätyy ensimmäisen framen jälkeen. Sekuntit kuluvat videon katselutilassa, mutta kuva jää paikoilleen (ainakin luulen niin koska ensimmäinen frame on videotiedostoissa lähes aina musta) ja äänikin jää junnaan ensimmäistä nuottia jos viden alusta sellainen löytyy. Missä mahtaa olla ongelma ja miten sen saa ratkaistua?

Ubuntu 8.04 Hardy, GeForce FX5200, Pentium 2.4 GHz, 1024 Mb RAM.

juyli

• Vieras
Vs: Wine ongelma videon ja äänen kanssa (Subtitle Workshop)
« Vastaus #1 : 04.08.08 - klo:16.34 »
Pitäisi saada tuo Subtitle Workshop toimimaan. .... Missä mahtaa olla ongelma ja miten sen saa ratkaistua?

Yksinkertaisesti Wine ei pysty ajamaan kaikkia Windows-ohjelmia - miksi pitäisikään. Koita etsiä vaihtoehtoinen Linux-ohjelma ja opetella sitä käyttämään.
Ehkä Winen kotisivuilta löydät ohjeet, kuinka ko. Subtitle Workshop saataisiin toimimaan - ehkäpä ei.
Purkkaratkaisu tietenkin on asentaa Windows, ja käyttää SW:tä sen käyttöjärjestelmän päällä, jolle ko. softa on tehty.

Cocktus

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Wine ongelma videon ja äänen kanssa (Subtitle Workshop)
« Vastaus #2 : 04.08.08 - klo:16.46 »
Pitäisi saada tuo Subtitle Workshop toimimaan. .... Missä mahtaa olla ongelma ja miten sen saa ratkaistua?

Yksinkertaisesti Wine ei pysty ajamaan kaikkia Windows-ohjelmia - miksi pitäisikään. Koita etsiä vaihtoehtoinen Linux-ohjelma ja opetella sitä käyttämään.

Ihan kokonaan en millään pysty korvaamaan Subtitle Workshopia koska minun täytyy ajaa sillä OCR-skriptiä joka on tehty kyseistä ohjelmaa varten. Olenkin Windowsista luopumisen jälkeen tehnyt kaiken muun Gnome Subtitlesillä ja ajanut vain skriptin SW:llä. Olisi vain mukava käyttää vain yhtä ohjelmaa ja on se SW hieman parempikin kuin GS  :)