Kirjoittaja Aihe: mythbuntu, tv-kortti ongelma  (Luettu 2974 kertaa)

mikki75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
mythbuntu, tv-kortti ongelma
« : 01.08.08 - klo:15.12 »
olen ajatellut rakentaa mythbuntulla kodinviihdekeskuksen. ongelmana on se että haluan katsoa toista kanavaa ja nauhoittaa muuta samaan aikaan ja tästä johtuen en tiedä mitkä digikortit hommaisin sinne? entäpä näytönohjain vielä? kortit tulee olla T-vastaanottavia.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: mythbuntu, tv-kortti ongelma
« Vastaus #1 : 01.08.08 - klo:15.58 »
olen ajatellut rakentaa mythbuntulla kodinviihdekeskuksen. ongelmana on se että haluan katsoa toista kanavaa ja nauhoittaa muuta samaan aikaan ja tästä johtuen en tiedä mitkä digikortit hommaisin sinne? entäpä näytönohjain vielä? kortit tulee olla T-vastaanottavia.

Ota selvää myydäänkö näitä Suomessa, tarvitset niistä sitten kaksi.

http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Video_capture_card#DVB-T_cards_.28Terresterial_viewing.29

Googlaa kukin kortti kunnolla.

TV-ulostulosta en oikein osaa sanoa mitään. En ole sellaista vielä tarvinnut.

Itselläni on tähän piiriin perustuva kortti: Philips Semiconductors SAA7146 (rev 01). Se toimii takuuvarmasti MythTV:n kanssa.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

mikki75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: mythbuntu, tv-kortti ongelma
« Vastaus #2 : 15.08.08 - klo:11.13 »
tuon kortin ajattelin laittaa Hauppauge WinTV Nova-T-500 dual tuner DVB-T , mutta mitä korttia suosittelette
näytönohjaimeksi, mythbuntun sivuilla oli että nvidia olisi suositeltu, mitä näytönohjainta olette käyttäneet mythbuntu kokoonpanossanne? tietokone tulee olohuoneeseen josta kytkentä muutamaksi kuukaudeksi telkkariin jossa ei ole muita kun scart-liitäntä ja s-video. parin kuukauden päästä veihtuu hdready tv jossa nykyaikaisemmat liitännät.
« Viimeksi muokattu: 15.08.08 - klo:12.50 kirjoittanut mikki75 »

mikki75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: mythbuntu, tv-kortti ongelma
« Vastaus #3 : 19.08.08 - klo:14.13 »
vastaan itselleni....
eli tilasin TerraTec Cinergy DT USB XS Diversity tikun ja näytönohjaimeksi CLUB 3D GF 6200 AGP 256MB DDR2 SILENT
saan ne ens vkolla vasta ja sitten pääsen kokeileen koneeseen niitä ja katotaan kuin käy...

mikki75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: mythbuntu, tv-kortti ongelma
« Vastaus #4 : 05.12.08 - klo:14.29 »
no niin, hommasin koneen projektiini sis:
AMD athlon 64
3200+ prosessori
1 giga muistia
250 gt kovo
ati radeon x300
tv-korttina terratec Cinergy DT USB XS Diversity

telkkarina toimii lg:n lcd johon ati on yhdistetty dvi-liittimellä.

muuten menee hyvin, mut ääntä ei tule. ja kaukosäädintä en saa toimimaan.
ääni ongelman saan varmasti korjattua kun saan netin toimintaan ens maanantaina, mut toi kaukosäädin voi olla isompi ongelma.
luulen että senkin saan toimimaan kun pääsen sillä koneella nettiin, nyt olen käyttänyt mythbuntu backendin "omia" ajureita terrateciin ja käyttänyt sitä usb valmis ajuria joka siinä on valmiina ja sillä kuvan saan, mutta varmaankin jotenkin saisin sinne "oikean" terratecille tarkoitetun ajurin, tälla ajattelin että sen kaukosäätimenkin sais pelaamaan.....
onko joku saanut vastaavan tikun toimimaan ok mythbuntussa?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: mythbuntu, tv-kortti ongelma
« Vastaus #5 : 08.12.08 - klo:07.53 »
muuten menee hyvin, mut ääntä ei tule. ja kaukosäädintä en saa toimimaan.
ääni ongelman saan varmasti korjattua kun saan netin toimintaan ens maanantaina,
mut toi kaukosäädin voi olla isompi ongelma.
luulen että senkin saan toimimaan kun pääsen sillä koneella nettiin, nyt olen käyttänyt mythbuntu backendin "omia" ajureita terrateciin ja käyttänyt sitä usb valmis ajuria joka siinä on valmiina ja sillä kuvan saan, mutta varmaankin jotenkin saisin sinne "oikean" terratecille tarkoitetun ajurin, tälla ajattelin että sen kaukosäätimenkin sais pelaamaan.....
onko joku saanut vastaavan tikun toimimaan ok mythbuntussa?

Ei ole ns. Terratecin omia ajureita olemassa..
Tässä ohjeita ja lukemista miten tuota voi konffailla.