Kirjoittaja Aihe: Compizin kikkailuja  (Luettu 5647 kertaa)

Senior

• Vieras
Compizin kikkailuja
« : 21.07.08 - klo:09.55 »
Compizin kuutio ym. efektit näyttävät ihan hyviltä. Useimmat kokeiltu ja hyviksi todettu (tai sitten ei). Mutta videosivustoilta olen myös nähnyt muutamia näyttäviä juttuja joihin kaipaan lisäinformaatiota kuten esim...

- ikkunan sulkeminen, jolloin ikkuna "räjähtää palasiksi"
-kuution taustaympäristön maisemointi, miten ja missä tämä määritellään eli taustakuvan hakeminen...
-ikkunoiden ottaminen ryhmäksi ja "karusellissa pyörittäminen"

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Compizin kikkailuja
« Vastaus #1 : 21.07.08 - klo:10.09 »
http://wiki.compiz-fusion.org/Plugins
Tuossa lista kaikista liitännäisistä.

-ikkunan sulkemiselle voi määrittää erilaiset animaatiot. Explode
tarkkaa kohtaa en muista, kun ei ole käytössä enää tuota compizia.
(close animation, animations)

- taustaymäristö on skydome
kuutio->Skydome
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

rob

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.07.08 - klo:10.17 »
ikkunoiden sulkeminen, pienentäminen jne. tehosteet löytyy effects - animaatiot. sieltä valitset halutun animaation (löytyy tuo räjähdys ja paljon muuta) animaation nopeus kannattaa säätää mieleisekseen.
kuution tausta eli skydomen asetukset löytyy desktop - desktopcube - ja apprance välilehdeltä. tuolta löytyy mukavia taustoja http://www.compiz-themes.org/index.php?xcontentmode=6110&PHPSESSID=fb9129d38a540a4502c79c650a6914cd
karuselli löytyy window managment - shift switcher. täppi vain aktivoimiseksi. ja määrittelee mistä aktivoituu (itse olen laittanut "pikanäppäimeksi" tietyn reunan kuvaruudusta josta sitten aktivoituu kun hiiren sinne vie ja hiiren rullalla karuselli pyörii)
Huom. työpöydällä pitää olla avonaisia ikkunoita jotta löytyy pyöritettävää ;)
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo:10.23 kirjoittanut rob »

Senior

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.07.08 - klo:11.26 »
Todella hienoja ja vaikuttavia efektejä puhumattakaan noista taustoista joista "Orion_Nebula_4_by_Eeitam.png" nousi melkoisen nopeasti suosikikseni. Efekteistä taitaa olla jo about 80% päällä ja saakin olla aina siihen asti kun muuan Windows Vistan äskettäin hankkinut ystäväni pääsee tutustumaan niihin. Efektien vaikutus ei näytä kovinkaan paljon hidastavan toimintaa. Seikka joka hämmästyttää Windowsin jälkeen.

yottabyte

• Käyttäjä
  • software is like sex, it's better when it's free
    • Profiili
« Vastaus #4 : 26.07.08 - klo:01.09 »
Todella hienoja ja vaikuttavia efektejä puhumattakaan noista taustoista joista "Orion_Nebula_4_by_Eeitam.png" nousi melkoisen nopeasti suosikikseni. Efekteistä taitaa olla jo about 80% päällä ja saakin olla aina siihen asti kun muuan Windows Vistan äskettäin hankkinut ystäväni pääsee tutustumaan niihin. Efektien vaikutus ei näytä kovinkaan paljon hidastavan toimintaa. Seikka joka hämmästyttää Windowsin jälkeen.

itsellä kaatuu milloin mikäkin kokoajan :D, emerald, screenlets ja desktop drapes kyllä varmasti osasyynä
Ubuntu & Peppermint & Debian

stay

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.07.08 - klo:10.56 »
Kertokaas kun mua jäi vaivaamaan tuo "super" näppäin, että mikä ihme ja kummallisuus se on? Itellä 4 deskii ja kuutio, ihan siisti vielku laitto työpöytään vähän läpinäkyvyyttä ja tuunas nuo palkit + vaihdoin taustakuvan. Kyllä nyt kelpaa :D (windows kavereilla naama kalpenee kun näkee tän)

Toni Alenius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.07.08 - klo:11.07 »
Kertokaas kun mua jäi vaivaamaan tuo "super" näppäin, että mikä ihme ja kummallisuus se on? Itellä 4 deskii ja kuutio, ihan siisti vielku laitto työpöytään vähän läpinäkyvyyttä ja tuunas nuo palkit + vaihdoin taustakuvan. Kyllä nyt kelpaa :D (windows kavereilla naama kalpenee kun näkee tän)
se missä on Windowsin logo
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

yottabyte

• Käyttäjä
  • software is like sex, it's better when it's free
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.07.08 - klo:12.28 »

niin niinku tossa justiin edellinen sano, niin se on windows-näppäin. Ittekki laitoin tossa justiin vähän blurria läpinäkyviin ikkunoihin, todella siisti, kannattaa kokeilla
Ubuntu & Peppermint & Debian

stay

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 28.07.08 - klo:14.29 »
se missä on Windowsin logo

Kiitos tästä :P