Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta  (Luettu 18794 kertaa)

Xnewbie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 126
  • Britney
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #40 : 09.08.08 - klo:00.53 »
Tuntuu olevan vaan nousussa noi hinnat koska:

Huh, silmään osui sivuilla myytävän repun HINTA. Onhan se hieno reppu sitä en kiellä enkä kiistä. Hintaa taaloina 119$ ja euroina 73€.

Ja nyt se on jo 121.94$...

https://shop.canonical.com/product_info.php?currency=USD&products_id=138

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #41 : 09.08.08 - klo:10.18 »
Näköjään 78,65€.

Osuin hyvään saumaan. Tehdäänpä piruuttaan pieni ynnäily.


NYT jos tilaisin niin maksaisin yhteensä 112,75€
Vanhoilla hinnoilla maksoi samat tavarat 104,9€

Nousua on..
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo:10.26 kirjoittanut Storck »

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #42 : 10.08.08 - klo:12.36 »
Miksi ne nousee? Eikö niiden pitäisi laskea, että enemmän ihmisiä ostaisi ???

No nyt en sitten ainakaan osta, kun tuolla hinnalla saisin jo uuden kunnollisen läppärin.

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #43 : 10.08.08 - klo:15.03 »
Miksi ne nousee?

Veikkaisin inflaatiota inflaatio suurimmaksi syylliseksi. Onko tietoa koska edellesen kerran ovat hinnat nousseet?

Sami Lahtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #44 : 12.08.08 - klo:13.24 »
On katteet kohdallaan

 ;)

Noh, pitäähän se kommentoida ettei jää väärä käsitys ;)

Tuolla nettisivuilla seisoo ikävä kyllä pari lausahdusta, jotka vaikuttavat hintoihin väkisinkin.

Q. We would like to sell Canonical merchandise in our High Street store, can you supply me in large quantities?
A. The only place to buy Canonical products is on the Canonical Shop and we cannot supply you with bulk items at a discount. There are no exceptions to this.

All prices include UK VAT @ 17.5% where applicable. VAT is charged on all orders purchased within the EU

Jos tavaraa tuota tavaraa liikkuisi niin paljon, että kannattaisi alkaa hakemaan maksettuja alveja (UK VAT) takaisin, ilman että itse prosessi tulisi kalliimmaksi, niin silloin pystyisi tekemään hinnoille jotain, mutta kun maksetaan ensin 17,5% VAT ja sitten suomessa 22% ALV myynnistä, lisätään rahdit ja se fakta, että aina jää jotain hyllyyn, niin voisi melkein väittää, että kate ei ole kohdallaan  ;D

Joka tapauksessa, näin voi kuitenkin tarjota mahdollisuuden hankkia näitäkin tuotteita helposti kotimaasta.

--
Sami Lahtinen
Linuxkauppa.fi

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #45 : 12.08.08 - klo:15.40 »
Eli jos ostan tuolta, niin joudun maksamaan monenkymmenen prosentin lisämaksut :(

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #46 : 12.08.08 - klo:22.54 »
On katteet kohdallaan

 ;)

Noh, pitäähän se kommentoida ettei jää väärä käsitys ;)

Tuolla nettisivuilla seisoo ikävä kyllä pari lausahdusta, jotka vaikuttavat hintoihin väkisinkin.

Q. We would like to sell Canonical merchandise in our High Street store, can you supply me in large quantities?
A. The only place to buy Canonical products is on the Canonical Shop and we cannot supply you with bulk items at a discount. There are no exceptions to this.

All prices include UK VAT @ 17.5% where applicable. VAT is charged on all orders purchased within the EU

Jos tavaraa tuota tavaraa liikkuisi niin paljon, että kannattaisi alkaa hakemaan maksettuja alveja (UK VAT) takaisin, ilman että itse prosessi tulisi kalliimmaksi, niin silloin pystyisi tekemään hinnoille jotain, mutta kun maksetaan ensin 17,5% VAT ja sitten suomessa 22% ALV myynnistä, lisätään rahdit ja se fakta, että aina jää jotain hyllyyn, niin voisi melkein väittää, että kate ei ole kohdallaan  ;D

Joka tapauksessa, näin voi kuitenkin tarjota mahdollisuuden hankkia näitäkin tuotteita helposti kotimaasta.

--
Sami Lahtinen
Linuxkauppa.fi

Joo, en minä millään pahalla sitä tarkoittanut. "Markkinatalous" pitää huolen ostopaikan päätöksestä asiakkailla. Mielummin minä(kin) ostaisin kotimaasta jos joku myisi. Huppari, läppärilaukku ym on vain Englannista saatavilla.  :(

Sami Lahtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #47 : 13.08.08 - klo:12.37 »
On katteet kohdallaan

 ;)

Noh, pitäähän se kommentoida ettei jää väärä käsitys ;)

Tuolla nettisivuilla seisoo ikävä kyllä pari lausahdusta, jotka vaikuttavat hintoihin väkisinkin.

Q. We would like to sell Canonical merchandise in our High Street store, can you supply me in large quantities?
A. The only place to buy Canonical products is on the Canonical Shop and we cannot supply you with bulk items at a discount. There are no exceptions to this.

All prices include UK VAT @ 17.5% where applicable. VAT is charged on all orders purchased within the EU

Jos tavaraa tuota tavaraa liikkuisi niin paljon, että kannattaisi alkaa hakemaan maksettuja alveja (UK VAT) takaisin, ilman että itse prosessi tulisi kalliimmaksi, niin silloin pystyisi tekemään hinnoille jotain, mutta kun maksetaan ensin 17,5% VAT ja sitten suomessa 22% ALV myynnistä, lisätään rahdit ja se fakta, että aina jää jotain hyllyyn, niin voisi melkein väittää, että kate ei ole kohdallaan  ;D

Joka tapauksessa, näin voi kuitenkin tarjota mahdollisuuden hankkia näitäkin tuotteita helposti kotimaasta.

--
Sami Lahtinen
Linuxkauppa.fi

Joo, en minä millään pahalla sitä tarkoittanut. "Markkinatalous" pitää huolen ostopaikan päätöksestä asiakkailla. Mielummin minä(kin) ostaisin kotimaasta jos joku myisi. Huppari, läppärilaukku ym on vain Englannista saatavilla.  :(

Jeps, enkä minä sitä silleen ottanutkaan. Oikaisin vain, ettei jää väärä käsitys, koska nuo hinnat on mitä on, johtuen juuri noista syistä. Tuon kaltaista tavaraa olisi oikein mukava saada lisää myyntiin, mutta ainakin tuon kaupan kohdalla asia on hankala järjestää, juurikin tuosta syystä.

Mieluusti otan muuten vinkkejä vastaan pientavarasta, joita voisi kaupan kautta myydä. En tosin pysty lupaamaan, että jokainen vinkki tuottaisi tulosta, mutta ainahan sitä voi yrittää, jos tuotetta pystyy tuomaan järkevästi.

--
Sami Lahtinen
Linuxkauppa.fi

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #48 : 13.08.08 - klo:13.49 »
Mieluusti otan muuten vinkkejä vastaan pientavarasta, joita voisi kaupan kautta myydä. En tosin pysty lupaamaan, että jokainen vinkki tuottaisi tulosta, mutta ainahan sitä voi yrittää, jos tuotetta pystyy tuomaan järkevästi.

--
Sami Lahtinen
Linuxkauppa.fi

Mieleen tulee mm. nämä meitin Ubuntu-julisteet - tosin niitä ei taida saada myydä ja niitä on jaossa ilmaiseksikin.. Mutta joku hieno ja laadukas linux t-paita voisi olla jonkunlainen myyntiartikkeli, niitä taitaa aika huonosti Suomessa olla saatavilla.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #49 : 13.08.08 - klo:14.39 »
Itse ajattelin teettää t-paidan jossa on linux-kernelin main funtio :)
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #50 : 13.08.08 - klo:14.43 »
Itse ajattelin teettää t-paidan jossa on linux-kernelin main funtio :)

JOtain tuon tyypistä saattaisi mennä. Sopiva taho voisi jotenkin suunnitella (yhteisöä hyödyntäen tms?) vaikka 10 erilaista paitaa joista yhteisö äänestää yhden josta sitten vastaanotetaan ennakkotilauksia ja tilataan könttä paitoja.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #51 : 13.08.08 - klo:14.56 »
Itse ajattelin teettää t-paidan jossa on linux-kernelin main funtio :)

JOtain tuon tyypistä saattaisi mennä. Sopiva taho voisi jotenkin suunnitella (yhteisöä hyödyntäen tms?) vaikka 10 erilaista paitaa joista yhteisö äänestää yhden josta sitten vastaanotetaan ennakkotilauksia ja tilataan könttä paitoja.
Kuulostaa hyvältä. Joten olisiko uuden ketjun paikka ja kilpailua käyntiin?
alias vililikku

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu-tavaraa Canonical Storesta
« Vastaus #52 : 13.08.08 - klo:15.01 »
Itse ajattelin teettää t-paidan jossa on linux-kernelin main funtio :)

JOtain tuon tyypistä saattaisi mennä. Sopiva taho voisi jotenkin suunnitella (yhteisöä hyödyntäen tms?) vaikka 10 erilaista paitaa joista yhteisö äänestää yhden josta sitten vastaanotetaan ennakkotilauksia ja tilataan könttä paitoja.
Kuulostaa hyvältä. Joten olisiko uuden ketjun paikka ja kilpailua käyntiin?

Saa suorittaa.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-