Kirjoittaja Aihe: Xubuntu ja muistitikkuongelma  (Luettu 1693 kertaa)

mmj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Harjoittelen Ubuntun käyttöä
    • Profiili
Xubuntu ja muistitikkuongelma
« : 20.07.08 - klo:10.35 »
Hei!
Minulle on tullut tällainen ongelma eteen: koneesta on kaiketi kovalevy rikki, levyntarkistus ei mene läpi vaan herjaa.
Olen tässä yrittänyt ottaa koneelta tärkeitä tiedostoja talteen, mutta ainakin muistitikun käyttö tyssää siihen että saan siirrettyä tiedostot kyllä, mutta taltion irrottaminen ei onnistu, sanoo että levyn poistaminen  epäonnistui.
Olen yrittänyt siirrellä tiedostoja myös ulkoiselle kovalevylle, mutta sekään ei onnistu, sama ongelma.
Mikähän tulisi eteen, pitääkö poltella tärkeät tiedostot CD-levylle?
T:M

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Xubuntu ja muistitikkuongelma
« Vastaus #1 : 20.07.08 - klo:10.38 »
Hei!
Minulle on tullut tällainen ongelma eteen: koneesta on kaiketi kovalevy rikki, levyntarkistus ei mene läpi vaan herjaa.
Olen tässä yrittänyt ottaa koneelta tärkeitä tiedostoja talteen, mutta ainakin muistitikun käyttö tyssää siihen että saan siirrettyä tiedostot kyllä, mutta taltion irrottaminen ei onnistu, sanoo että levyn poistaminen  epäonnistui.
Olen yrittänyt siirrellä tiedostoja myös ulkoiselle kovalevylle, mutta sekään ei onnistu, sama ongelma.
Mikähän tulisi eteen, pitääkö poltella tärkeät tiedostot CD-levylle?
T:M

Oletko kokeillut vain nykäistä tikku irti ja tarkistanut sitten tikulta onko tiedostot tallessa.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

mmj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Harjoittelen Ubuntun käyttöä
    • Profiili
Vs: Xubuntu ja muistitikkuongelma
« Vastaus #2 : 20.07.08 - klo:10.40 »
Jees, kokeiltu on, mutta tikku pysyy tyhjänä...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Xubuntu ja muistitikkuongelma
« Vastaus #3 : 20.07.08 - klo:10.40 »
Luulisin kyllä, että jos ne tiedostot kerta menevät sinne niin voit sammuttaa koneen ja sitten irroittaa sen tikun/kiintolevyn. Nytkäisyssä voi hävitä tiedostoja, mutta jos koneen sammuttaa niin sitä ei _pitäisi_ tapahtua. Tarkista sitten onko ne tiedostot siellä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.