Kirjoittaja Aihe: Mikrofonissa nauhoituksessa ääni ongelmia  (Luettu 1604 kertaa)

Pate

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Mikrofonissa nauhoituksessa ääni ongelmia
« : 19.07.08 - klo:16.56 »
hei

Olen käyttänyt tietokoneita 10 vuotta ja ubuntua 1 vuoden. Minulla on HP Compaq nx9010
(Intel Celeron 2 gigaHz) kannettavalla Ubuntu Studio 8.04 (hardy) ja äänikorttini on:
   ALi Corpporation M5451 PCI AC-Link Controller Audio Device (rev02)
   Subsystem: Hewlett-Packard Company Unknown device 0850

Ostin juuri kuulokemikrofonin Logitech. Sillä kun aloin puhumaan mikkiin, niin äänentoisto ei toiminut. Mutta kun laitoin mikfonin täysille ja lisäksi lisätehoa (Micboost) sitten alkoi kuulumaan oma ääneni kaiuttimista. Mutta erikoisen hiljaa. Onkohan tämä Logitech jotekin viallinen mikrofoni? Mutta täysille piti kaikki säätää. Sitten avasin ääninauhurin, mutta se valittikin että multimedia-asetukset ovat väärin, eikä mirofoni toimi nauhoitukseen. Siksi meni jälleen sinne ja valitsin äänessä oletuslähteeksi liitännäisen Pulseaudio-äänipalvelimen, kun minkää muu vaihtoeto ei toiminut. Sitten alkoi toiminaan myös nauhoitus. Sitten keksin asettaa lisää säätimiä mikseriin ja sain nauhoitus säätimen ilmestymään. Sillä säätimellä sain lisää herkkyyttä mikrofonille aivan tarpeeksi, mutta äänentoistoon se ei antanut volyymiä. Nuhoitus onnistui nyt hyvin eli voimakkaalla äänellä. Mutta äänentoisto suoraan on edelleen jotenkin erikoisen hiljainen ja ottaa tausta kohinaa.

Sitten laitoin Skypen ja aloin keskustelemaan. Ensimmäinen sanoi että kuului hyvin selkeästi. Mutta välillä rätisi huonosti. Toisen kanssa keskustellessa oli ääneni kuulemma vieläkin huonompi, niin että ei meinannut saada puheestani selvää. Jotain ehkä pelelssä vaikka on uusi kuulokemikki. Joku sanoi että mun tulee kokeilla Skypessä oman äänen tallentamista ja kuuntelemista, että se tehdään jonkun virtuaali keskustelijan kanssa, mutta minä jo ehdin poistamaan sen echo123.

Kuinka saan äänen toiminaan paremmin että toisetkin ymmärtää mitä puhun mikkiin?

T:Paavo


Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Mikrofonissa nauhoituksessa ääni ongelmia
« Vastaus #1 : 19.07.08 - klo:22.18 »
Sen testipuhelun voi tehdä myös asetuksista.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.