Kirjoittaja Aihe: Ääni & kuva ongelmia VLC:llä  (Luettu 1922 kertaa)

Lasitten

• Käyttäjä
  • Ubuntu 9.10 & UNR 9.10
    • Profiili
    • Aktivistinörtti avautuu
Ääni & kuva ongelmia VLC:llä
« : 18.07.08 - klo:21.49 »
Eli yrittäessäni asentaa dvd-toistoa ubuntulle, olen jossakin välissä onnistunut sössimään kaiken, olen kokeillut kuitenkin poistaa ja uudelleen asentaa restricted-paketin, gstreamer-paketin ja libcess-paketin. Kuva näyttää tällä hetkellä tältä yrittäessäni dvd-toistoa: http://i23.photobucket.com/albums/b366/Lasitten/Screenshot-1.png  Välillä katsoessani koneellani olevia videotiedostoja kuvat toistuvat hyvin ja kirkkaina, mutta välillä taas värit näyttävät keikahtavan sinisenpuolelle ja sen jälkeen kaikki paitsi youtuben videot kärsivät vääristyneistä väreistä. Näyttiksenäni toimii Point Of Wiev Nvidia 8800GT. Useilla ohjelmilla olen kokeillut ja samat ongelmat toistuvat niissäkin.

Toinen ongelma liittyen videotoistoon on äänitason hiljaisuus, kajareiden ollessa täysillä ja koneen asetuksien ollessa täysillä äänet eivät todellakaan toistu kunnolla. Olen yrittänyt vaihtaa Alsaan ja muihin vaihtoehtoihin, mutta mainittavampaa eroa ei ole. Äänikorttina toimii:  AsRock 4Core1600Twins-P35D ATX-emolevy, S775, IP35, DDR2/DDR3, GBLAN, 7.1 HD Audio. Kajareina on Philips 2.1 ja olen yrittänyt vaihtaa porttia kokeillakseni niitten toimimista. 

[EDIT] joo ja kuvan multimedialaitteistoa on kokeiltu muutta, se on tällä hetkellä X Window System (no Xv), jolla ainakin testikuvassa värit toistuvat hyvin.
« Viimeksi muokattu: 18.07.08 - klo:22.12 kirjoittanut Lasitten »
"Ota kantaa. Muuten et ole ihminen."